OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Her diskuteres hver enkelt spiller fra Manchester Uniteds nuværende trup
Brugeravatar
Af LyngUnited
Det hjælper intet at svine Young og Pogba til som træner. Der er en grund til at holdet endte som det gjorde under Mourinho. Ferguson var streng men aldrig i medierne. Det foregik bag lukkede døre og hvem ved hvad OGS har sagt til Pogba under fire øjne.
Efter min mening er det bydende nødvendigt vi bakker op om OGS af 3 grunde:
1) En af de største grunde til at vi har en rodet spillertrup med masser af manglende kvalitet er at det er en håndfuld forskellige træneres filosofier der er købt ind for og dermed en meget rodet spillertrup. At fyre endnu en træner vil bare gøre den situation være.
2) OGS forstår Uniteds ånd. Det ses både i den spillestil han praktiserer og de indkøb han er gået efter. Hans udtalelser i pressen matcher også godt med Ferguson og det er den stil vi skal tilbage til. Vi er blevet alvorligt til grin med den opførsel Van Gaal, Moyes og Mourinho lagde for dagen og derfor er det vigtigt vi får vores gamle image tilbage.
3) Der er ingen trænere ledige lige nu der har den rette kvalitet.
Af 20Legend
LyngUnited skrev:
søn 14. jul 2019 12:07
Det hjælper intet at svine Young og Pogba til som træner. Der er en grund til at holdet endte som det gjorde under Mourinho. Ferguson var streng men aldrig i medierne. Det foregik bag lukkede døre og hvem ved hvad OGS har sagt til Pogba under fire øjne.
Efter min mening er det bydende nødvendigt vi bakker op om OGS af 3 grunde:
1) En af de største grunde til at vi har en rodet spillertrup med masser af manglende kvalitet er at det er en håndfuld forskellige træneres filosofier der er købt ind for og dermed en meget rodet spillertrup. At fyre endnu en træner vil bare gøre den situation være.
2) OGS forstår Uniteds ånd. Det ses både i den spillestil han praktiserer og de indkøb han er gået efter. Hans udtalelser i pressen matcher også godt med Ferguson og det er den stil vi skal tilbage til. Vi er blevet alvorligt til grin med den opførsel Van Gaal, Moyes og Mourinho lagde for dagen og derfor er det vigtigt vi får vores gamle image tilbage.
3) Der er ingen trænere ledige lige nu der har den rette kvalitet.
Jeg snakker ikke om at fyre ham.

Hvad han siger privat til Pogba ved jeg af gode grunde ikke. Men alene det, at han går ud og siger, at Pogba er mellem kandidaterne til anførerrollen fortæller mig, at det ikke er megen skældud Pogba får fra OGS. Og det, at man tænker tanken om, at gøre den spiller, der mest af alt disrespekterer klubben og dens spillere til anfører viser, at vi har at gøre med en manager, der ynder at slikke røv. Det var vrl også det han gjorde for fansene da han i sin tid var med i fansenes parti i Glazers første tid.

Men det, der gør mig mest bekymret er, at han efter Everton-kampen går ud og siger, at nogle spillere ikke vil være der i næste sæson. Alligevel er ingen spiller solgt, også selvom United egentlig burde sælge 12-15 spillere. Når der så samtidig kun er to nye kommet ind, hvoraf den ene nok ikke bliver del af startopstillingen næste år, så er det svært at være andet end pessimistisk.
Brugeravatar
Af LyngUnited
Jeg synes stadig det er nogle vanvittige krav du stiller til ham. Læg mærke til Ferguson da Rooney ville til City.
At gå ud og hælde galde ud i pressen over Pogba lige nu ville intet hjælpe. Alt tyder på Pogba bliver og så er det da langt bedre at sikre vi har en motiveret spiller næste sæson frem for at ødelægge stemningen i omklædningsrummet ved at lufte det beskidte undertøj i pressen.
Og at han ikke går ud og skælder ud over Glazers i medierne giver ganske fint mening da de er hans arbejdsgivere. Igen ved vi ikke hvad han har sagt til Woodward bag lukkede døre.
Af 20Legend
LyngUnited skrev:
søn 14. jul 2019 23:46
Jeg synes stadig det er nogle vanvittige krav du stiller til ham. Læg mærke til Ferguson da Rooney ville til City.
At gå ud og hælde galde ud i pressen over Pogba lige nu ville intet hjælpe. Alt tyder på Pogba bliver og så er det da langt bedre at sikre vi har en motiveret spiller næste sæson frem for at ødelægge stemningen i omklædningsrummet ved at lufte det beskidte undertøj i pressen.
Og at han ikke går ud og skælder ud over Glazers i medierne giver ganske fint mening da de er hans arbejdsgivere. Igen ved vi ikke hvad han har sagt til Woodward bag lukkede døre.
Det er ikke sådan, at jeg hverken kræver eller, at der er to muligheder vedr. Pogba.

Der er altså en mulighed hvor han kunne udtale om sin skuffelse over Pogba. Enten over hans egne udtalelser eller Raiolas udtalelser. F.eks. kritiserede Sir Alex flere spilleres agenter i sin tid. Både Rooneys agent i 2010 og Raiola blev stærkt kritiseret for sine udtalelser og sin rådgivning i forbindelse med at begge ønskede væk fra United.

Derfor skulle OGS langt hellere have udtalt sin skuffelse og utilfredshed med Pogbas udtalelser og så langsomt forsøgt at skyde ham afsted asap. Det tjener absolut ingen, at have en utilfreds Pogba rendende. Og måske mest af alt Solskjær.

Solskjær har i sin tid som United-manager formået at sige alle de rigtige ting som de naive fans, der er fuldstændig kritikløse svælger råt.

Og lad mig spørge dig om en ting: Hvor meget har Solskjær ændret på holdet siden han tog over? Han har sat den mest brugte spiller under Mourinho som decideret førsteangriber fremfor Lukaku. Og så sandsynligvis købt AWB til at tage over fra Young. Og så har de løbet mere. Men ellers er der ikke ændret en skid selvom Solskjær er kommet med et utal af løfter om diverse ændringer.
Brugeravatar
Af LyngUnited
De løber mere og spiller med højt genpres. Vores spillestil er markant anderledes end de forrige trænere, derfor også købet af spiller some James og AWB. Rashford passer naturligvis langt bedre ind i den spillestil end Lukaku.
Jeg kan ikke se Pogba er utilfreds? Han har udtalt det måske var på tide med nye udfordringer, og det er så det. Han er mødt op til pre season og virkede i kampen mod Perth godt tilfreds. Det er fint nok du synes OGS skulle losse Pogba afsted men de klubber han vil til har ikke råd til ham / er ikke villige til at betale det han er værd. Så er det da langt bedre at United beholder ham og får en god sæson ud af ham. Pogba blev lovet at der skulle bygges et nyt hold op om ham. Det projekt blev aldrig for alvor til noget under Mourinho.
Det virker til at OGS har en ide om at Pogba er værd at holde på og bygge et hold op omkring.
Dybest set tror jeg det for Pogba handler om success og kan vi skabe success i United tror jeg han er fint tilfreds.
Transfervinduet er i øvrigt ikke lukket endnu.
Hvis vi formår at hente Fernandes og Maguire oven i AWB og James må man sige at de ting OGS har sagt passer ganske fint.

Nu vil du så måske sige at holdet faldt sammen til sidst i sidste sæson, men dertil må jeg sige at vores fitness niveau var blandt de ringeste i ligaen og den spillestil OGS foretrækker kræver et stærkt fitness niveau. Jeg håber pre season kan få holdet i form.
Af Gaz
20Legend skrev:
man 15. jul 2019 00:05
LyngUnited skrev:
søn 14. jul 2019 23:46
Det er ikke sådan, at jeg hverken kræver eller, at der er to muligheder vedr. Pogba.

Der er altså en mulighed hvor han kunne udtale om sin skuffelse over Pogba. Enten over hans egne udtalelser eller Raiolas udtalelser. F.eks. kritiserede Sir Alex flere spilleres agenter i sin tid. Både Rooneys agent i 2010 og Raiola blev stærkt kritiseret for sine udtalelser og sin rådgivning i forbindelse med at begge ønskede væk fra United.

Derfor skulle OGS langt hellere have udtalt sin skuffelse og utilfredshed med Pogbas udtalelser og så langsomt forsøgt at skyde ham afsted asap. Det tjener absolut ingen, at have en utilfreds Pogba rendende. Og måske mest af alt Solskjær.

Solskjær har i sin tid som United-manager formået at sige alle de rigtige ting som de naive fans, der er fuldstændig kritikløse svælger råt.

Og lad mig spørge dig om en ting: Hvor meget har Solskjær ændret på holdet siden han tog over? Han har sat den mest brugte spiller under Mourinho som decideret førsteangriber fremfor Lukaku. Og så sandsynligvis købt AWB til at tage over fra Young. Og så har de løbet mere. Men ellers er der ikke ændret en skid selvom Solskjær er kommet med et utal af løfter om diverse ændringer.
Nu ved jeg godt, at den her ikke er rettet mod mig, men jeg tillader mig alligevel at svare.

I relation til Pogba, så havde det både ud fra et sportsligt og kommercielt synspunkt været uhensigtsmæssigt, såfremt OGS havde udtalt sig negativt over Pogba. Sportsligt ville sådanne kommentarer formentlig medføre et ringe forhold mellem Pogba og OGS - og dermed ville det blive vanskeligt at benytte sig af og få det optimale ud af Pogba i fremtiden, hvis han stadig skulle blive i truppen. Rent kommercielt ville negative udtalelser kunne tolkes således, at Pogba ingen fremtid har i klubben, hvilket formentlig vil betyde, at prisen falder, da andre klubber er velvidende om parternes utilfredshed med hinanden. Ingen klubber vil jo byde for højt, hvis hverken United eller Pogba ønsker at fortsætte samarbejdet, og dette er offentligt kendt.

Derudover ved vi ret beset ikke, om Pogba og hans agent egentlig bare er ude efter et nyt kontraktudspil fra United. Ganske usmageligt hvis det er tilfældet, men sådan er fodbold jo desværre i dag.

Derfor synes jeg egentlig han har håndteret det ganske fint.

Ift. dit sidste spørgsmål, så kunne modspørgsmålet være; Hvad havde du egentlig forventet, der ville ske af ændringer?

Spillemæssigt synes jeg allerede det er tydeligt, at OGS har sat sit præg - og jeg ser en tydelig filosofi.

Jeg ved godt, at han efter Everton kampen gav udtryk for en masse ændringer i truppen, men det er trods alt ikke OGS, der kan bestemme, om andre klubber skal købe en bestemt United spiller. Husk på, at størstedelen af vores spillere er meget løngtunge, hvilket afskrækker mange andre klubber for at købe vores "deadwood".

Det er heller ikke OGS, der i sidste ende har indflydelsen på, om vi køber spillere, hvilket han også udtalte inden transfervinduet. Der gav han udtryk for, hvad han ønskede ctr. hvad han anså for realistisk.

Personligt er jeg foreløbigt ganske tilfreds med OGS, men håber - også for hans skyld - at Maguire og Fernandes bliver tilføjet til truppen.
Af 20Legend
Solskjær er godt på vej til at pisse sin legendestatus væk.

En ting er, at han skal passe på hvad han siger til omkring ejerne. Men decideret at lyve for fansene er usmageligt. Og hvad mener jeg med det? Jo, se denne liste med utalelser (ikke ordret rigtige, men pointen er den samme):

De unge skal have chancen (Hvor mange min fik Greenwood, Garner, Gomes og Chong sammenlagt i sidste sæson?)

United skal altid angribe (Hvor mange kampe udover de tre første angreb United hele tiden?)

Når United har scoret et mål går man altid efter det næste (Det var så ikke gældende mod PSG, Barca og top 6-holdene)

Der var nogle spillere, der sandsynligvis ikke ville være i klubben efter en kamp (Herrera og Valencia var ikke med i den kamp og de er de eneste, der hidtil er væk)

Det var nogle udsagn, som han har løjet om. Så er der flere andre. Endnu har der ikke været en udtalelse, som man kan sige har været direkte sand. Derfor er jeg meget, meget bekymret for vores kære nordmand.

Og hvis han virkelig mente det han har sagt, at han har forstået klubben osv. så skal han kraftsuseme brokke sig hvis Woody ikke leverer. Hvis han ikke brokker sig så tager jeg det for, at han vitterlig er tilfreds med truppen. Og så skal han bare fyres fordi så beviser han, at han er for dårlig.
Brugeravatar
Af LyngUnited
20Legend skrev:
ons 7. aug 2019 23:17
Solskjær er godt på vej til at pisse sin legendestatus væk.

En ting er, at han skal passe på hvad han siger til omkring ejerne. Men decideret at lyve for fansene er usmageligt. Og hvad mener jeg med det? Jo, se denne liste med utalelser (ikke ordret rigtige, men pointen er den samme):

De unge skal have chancen (Hvor mange min fik Greenwood, Garner, Gomes og Chong sammenlagt i sidste sæson?)

United skal altid angribe (Hvor mange kampe udover de tre første angreb United hele tiden?)

Når United har scoret et mål går man altid efter det næste (Det var så ikke gældende mod PSG, Barca og top 6-holdene)

Der var nogle spillere, der sandsynligvis ikke ville være i klubben efter en kamp (Herrera og Valencia var ikke med i den kamp og de er de eneste, der hidtil er væk)

Det var nogle udsagn, som han har løjet om. Så er der flere andre. Endnu har der ikke været en udtalelse, som man kan sige har været direkte sand. Derfor er jeg meget, meget bekymret for vores kære nordmand.

Og hvis han virkelig mente det han har sagt, at han har forstået klubben osv. så skal han kraftsuseme brokke sig hvis Woody ikke leverer. Hvis han ikke brokker sig så tager jeg det for, at han vitterlig er tilfreds med truppen. Og så skal han bare fyres fordi så beviser han, at han er for dårlig.
Lad os tage dine postulater et ad gangen:

1) De unge fik chancen under OGS. Han tog endda chancer med dem i afgørende kampe i chl. Det er ikke sært at han ikke lod dem spille hver kamp da det ikke nytter noget at hælde alt ansvaret over på 17 årige med det samme. De skal køres forsigtigt i stilling.

2) United angreb. Vi spiller offensivt og med højt genpres. Det er klart vi ikke bare kastede 11 mand frem i modstanderens felt sidste sæson da vi i forvejen var meget sårbare defensivt. Nu hvor vi har fået styr på den del kan vores offensive kræfter i denne sæson få mere frihed og vi kan spille mere frit.

3) Det er klart man spillere mere forsigtigt mod hold som PSG, Barca etc når man har så skrøbelig en defensiv som vi havde sidste sæson.

4) Spillere der ikke vil være her næste sæson. Lukaku er på vej væk og der går rygter om at United arbejder hårdt på at komme af med Rojo og Jones også. Problemet er at de er på høje lønninger og ganske enkelt at der ikke er noget klubber der vil have dem. Så længe OGS ikke bruger dem som start 11 kan jeg dog ikke se han har løjet. Det er trods alt ikke ham der sælger og køber spillerne.
Af 20Legend
Nu har jeg været meget kritisk overfor OGS i sommervinduet.

Men en tanke, som jeg egentlig har tænkt på helt tilbage fra nedturens start i sidste sæson er, at Solskjær på den korte bane bliver en fiasko, men på længere sigt bliver en succes.

Det lyder nok lidt mærkeligt. Med det mener jeg, at OGS ikke bliver det man håber på. Altså at resultaterne og for såvidt også fremgangen udebliver. Men på den lange bane kan de ændringer Solskjær får lavet i sin tid i klubben ændrer United på mange måder så den næste træner/manager få en succes. Både de direkte ændringer i spillertruppen, men også typerne, der bliver både solgt og købt, men ikke mindst strategimæssigt på transfersiden?

Ellers synes jeg, at kritikken af Solskjærs taktiske side er mærkelig. Jeg synes ikke han har tabt nogen kamp rent taktisk, men derimod vundet lidt. Han har ganske vidst satset lidt til tider taktisk, men synes ikke det er taktiken, der har fejlet de gange United har været dårlige eller tabt under OGS.
Brugeravatar
Af Flax_Generous
Fornuftigt indlæg: Ole Gunnar Solskjaer at Manchester United: Does he deserve more time?
... one of the strongest arguments for instituting a club philosophy is that it withstands personnel change. It remains intact even if the manager departs.

After lurching from one regime to another in the years since Sir Alex Ferguson's retirement, there is genuine appetite for continuity. The stylistic shifts from David Moyes to Louis van Gaal to Jose Mourinho were clunky and the consequences of that very expensive.

But any suggestion that this alone is a reason for Solskjaer to remain in post - and after a sequence of results that has brought two wins in 13 Premier League games it is just about the sole reason offered - misunderstands the role of the manager at a modern club.

Solskjaer talks of culture creation and it is a worthy aspiration. In fact, it is essential. But those principles should be possible without him. United do not need Solskjaer to be the club's manager to pursue the laudable policy of introducing young and hungry players to the squad. Nor does the Norwegian have the patent on the Manchester United way.

His chief responsibility is to organise the team on the pitch and maximise the resources available to him in order to achieve results - preferably with an attractive and recognisable style of play. It is a remit on which he is failing. It is a remit on which he has no real record of note to persuade anyone that he will do anything other than continue to fail in the future. ...

[This] will take time. That is the other notion often floated in support of Solskjaer and it is a theme that he himself has warmed to - particularly after the most disappointing defeats. ...

Of course, he is quite right to point out that this job will take time. Nobody can doubt that. Time to bolster his weakened squad with some shrewd manoeuvrings in the transfer market. Time to allow other crippling contracts to lapse and those players to be moved on. Time for the young talent that is already there to develop and improve.

But if United believe that this is merely a waiting game then they are surely mistaken. This is a proactive process, one that requires signs of progress on the pitch as well as in the market. It needs a coach capable of improving these players in the long term. The clock ticks by but is there really enough evidence to suggest this is happening at Manchester United?