OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Her diskuteres generelle ting om Manchester United
Af 20Legend
Lassekk skrev:
man 24. jun 2019 09:10
Nåå hvornår må vi begynde at ringe med alarmklokkerne? Pre-season starter om 1 uge, so far har vi hente en sølle spiller!
AWB er gået i stå, De light ser det ud til vi har misset, og så der alle de andre? Vi skal bruge 4-5 klasse spillere men det sker sgu ikke rigtig!
Pogba/DDG in out /ny kontrakt?
Havde virkelig troet vi va nået længere på nuværende tidspunkt
Det er ca. en uge siden jeg for alvor trykkede alvorligt på alarmknappen.

En ting er, at United højst formår at få en spiller ind til Pre-season. Men det værste er, at vi er kommet forbi halvdelen af dage fra sidste sæson sluttede til næste begynder. Og United har købt en gennemsnitsspiller og ikke solgt nogen.

Det er mildt sagt yderst bekymrende. Jeg vurderede ved sidste sæsons afslutning, at United ville slutte udenfor top 8 i næste sæson. Og der er, for mig, absolut intet, der tyder på, at den spådom bliver forkert.
Brugeravatar
Af LyngUnited
Det der bekymrer mig er hvor elendig Woodward er. Selve ideen med at droppe galacticos og bygge op fra bunden med unge stortalenter, ala hvad Ferguson gjorde mellem 2000 og 2006 synes jeg er en fin ide. Det er naivt at tro vi kan kæmpe med om mesterskabet bare ved at købe et par stjerner.
Vores kerne er simpelthen for svag dertil. Mourinho skjulte vores overordnede problemer ved at spille et system der ikke kræver det store fitness niveau, men vores svagheder blev voldsomt udstillet ved OGS spilsystem. De første par uger udspillede vi alt og alle men meget hurtigt indhentede den manglende fitness vore spillere.
Hvis vi får hentet de unge spillere der har været tale om og i god tid så hele præsæsonen kan bruges på at få fitness niveauet op ser det faktisk ganske fint ud. Jeg tror ikke Pogba bliver solgt, og det bør vi heller ikke. Hans værdi er simpelthen for høj til at lade ham gå for mindre end 150 mio pund.
Af Wes
LyngUnited skrev:
man 24. jun 2019 09:58
Det der bekymrer mig er hvor elendig Woodward er. Selve ideen med at droppe galacticos og bygge op fra bunden med unge stortalenter, ala hvad Ferguson gjorde mellem 2000 og 2006 synes jeg er en fin ide. Det er naivt at tro vi kan kæmpe med om mesterskabet bare ved at købe et par stjerner.
Vores kerne er simpelthen for svag dertil. Mourinho skjulte vores overordnede problemer ved at spille et system der ikke kræver det store fitness niveau, men vores svagheder blev voldsomt udstillet ved OGS spilsystem. De første par uger udspillede vi alt og alle men meget hurtigt indhentede den manglende fitness vore spillere.
Hvis vi får hentet de unge spillere der har været tale om og i god tid så hele præsæsonen kan bruges på at få fitness niveauet op ser det faktisk ganske fint ud. Jeg tror ikke Pogba bliver solgt, og det bør vi heller ikke. Hans værdi er simpelthen for høj til at lade ham gå for mindre end 150 mio pund.
Hold nu op med det der. Det er naivt at tro, at der sidder én mand og styrer alt i United. Det er en kæmpe organisation, ejere langt over og en gruppe af mennesker, der debatterer hvilken retning der skal gås og hvilke spillere der skal købes. Fair nok, at man tænker at Woodward i hvert fald ikke lever op til kravene. Men hans frihed til at agere som han nu engang lyster, er næppe på det niveau, at han kan udpege enhver spiller, forhandle alt selv og ikke behøver inkludere andre i den beslutning.

Der må og skal selvfølgelig være kritik - af klubben og af de ansvarlige. Men pænt fordelt. Og selvfølgelig med stort ansvar på Woodwards skuldre. Facebook ledes ikke kun af Zuckerberg. Apple ikke kun af Steve Jobs da de var blevet store. Danmark ikke af Lars Løkke eller Mette Frederiksen. Men det er da pisse rart, at man bare kan råbe af en person.

Så ja, det efterlader nok ikke den rareste følelse. For man kan ikke bare løse problemet ved at pege på en mand eller kvinde. Man skal pege med mange fingre - men jeg ved godt det er lettere at være sur på en specifik person.
Af 20Legend
Wes skrev:
man 24. jun 2019 10:28
LyngUnited skrev:
man 24. jun 2019 09:58
Hold nu op med det der. Det er naivt at tro, at der sidder én mand og styrer alt i United. Det er en kæmpe organisation, ejere langt over og en gruppe af mennesker, der debatterer hvilken retning der skal gås og hvilke spillere der skal købes. Fair nok, at man tænker at Woodward i hvert fald ikke lever op til kravene. Men hans frihed til at agere som han nu engang lyster, er næppe på det niveau, at han kan udpege enhver spiller, forhandle alt selv og ikke behøver inkludere andre i den beslutning.

Der må og skal selvfølgelig være kritik - af klubben og af de ansvarlige. Men pænt fordelt. Og selvfølgelig med stort ansvar på Woodwards skuldre. Facebook ledes ikke kun af Zuckerberg. Apple ikke kun af Steve Jobs da de var blevet store. Danmark ikke af Lars Løkke eller Mette Frederiksen. Men det er da pisse rart, at man bare kan råbe af en person.

Så ja, det efterlader nok ikke den rareste følelse. For man kan ikke bare løse problemet ved at pege på en mand eller kvinde. Man skal pege med mange fingre - men jeg ved godt det er lettere at være sur på en specifik person.
Nej, vi skal holde op med det der.

Ja, Woodward er langtfra det eneste problem i klubben,men set fra det sportslige perspektiv er han suverænt det største.

Og hvorfor er for såvidt ligegyldigt. Jeg tror også, at han agerer rigtig meget efter ejernes ønsker. Men ejerne har ikke en ski forstand, eller interesse, for fodbold. For dem kan Ashley Young ligeså gerne være en eller anden hockeyspiller i NHL eller basketballspiller i NBA. Men Woodward bestemmer 100 % selv om det er værdt at smide 80 mio £ efter Maguire eller om man skyder 20 mio £ efter James.

Man kan så sige, at Glazers er det største problem. Men Woodward er deres ven. Derfor bliver han ikke fyret så længe Glazers ejer klubben. Alternativet er så, at Woodward vil overgive den sportslige magt til en anden person, der har meget bedre forstand på fodbold og på United. Det nægter han totalt. Hvorved, at Woodward er hovedansvarlig og pisseelendig til den sportslige del af sit arbejde.
Brugeravatar
Af Wettergren
Wes skrev:

Woodward er for mange nok bare blevet billedet på alt det der er galt med United. Og selvfølgelig er alting ikke hans skyld, men det er naturligt at pege på ham i og med, at han står med ansvaret.

Lige så vel som vi peger på manageren, når det går skidt, selvom han ikke alene er skyld i, at det går dårligt.

Helt overordnet er problemet jo, at vi har nogle ejere, der anser United for værende en forretning og ikke en fodboldklub. Interessen er udelukkende økonomisk, og det er Woodward er tydeligt eksempel på.
Man vælger en mand, der har stor erfaring med at få økonomien til at vokse, men som har de værste forudsætninger for at få klubben til at lykkes sportsligt.
Han har ingen erfaring med fodboldverdenen. Han har ikke opbygget et stort sportsligt netværk, han ved ikke, hvordan man skal forhandle med spillere og han ved ikke, hvad der er vigtigt for, at en klub fungerer godt sportsligt.

Så det er helt fair at kritisere Woodward for ikke at have kompetencerne til det job han besidder. Det er dog rigtigt, at det største problem er dem, der har udpeget ham, da det er et udtryk for, hvad meningen er med Manchester United.

Og selvfølgelig træffer han ikke alle beslutninger alene. Han har heldigvis en bestyrelse, der skal hjælpe ham med disse beslutninger.
Desværre kommer Glazers hensigter endnu engang til udtryk i og med, at hele bestyrelsen består af bankmænd og andre økonominørder. Der sidder ikke en eneste med sportslig erfaring eller forstand. Alle beslutninger i klubben bliver altså truffet ud fra et økonomisk synspunkt.
De eneste med sportslig erfaring i klubben er Sir Alex og Sir Bobby, men det forlyder, at de bliver fuldstændig ignoreret i alle beslutninger og mest er til pynt og ikke fordi de har en reel rolle.

Woodward er nok ligeglad med det sportslige, da det ikke er det Glazers måler ham på, men det er frustrerende, da han sidder med ansvaret for de sportslige beslutninger og ikke har kompetencerne.
Især fordi hans rolle pt. er så vigtig, da strukturen i klubben på ingen måde er bygget til succes.
Man kunne så håbe, at vi kunne få en sportsdirektør ind, der kunne bygge den struktur, men rygterne siger, at vi hellere vil ansætte Fletcher eller Ferdinand, der kan agere Woodwards personlige hånddukke.
Van der Sar blev eftersigende tilbudt jobbet, men takkede nej, fordi det netop var en formel og ikke en reel rolle.

Ift. de sportslige beslutninger kunne man håbe, at Woodward valgte at hyre konsulenter, der kunne hjælpe ham her, men af hvad jeg har hørt, så er dette ikke tilfældet.
Alle beslutninger bliver truffet af Woodward + bestyrelsen.
Af Martinsen
Wettergren skrev:
man 24. jun 2019 13:41

Woodward er nok ligeglad med det sportslige, da det ikke er det Glazers måler ham på, men det er frustrerende, da han sidder med ansvaret for de sportslige beslutninger og ikke har kompetencerne.
Fint indlæg og jeg er stort set enig i det hele. Lige pånær det citerede. Man kan kritisere Woodward for alverdens ting, men det er absolut ikke min fornemmelse at han er ligeglad med hvordan det går sportslig.

Han ligner jo en der har ild i øjnene når det går skævt på banen.

Så for at opsummere jeg tror ikke Woodward er ligeglad rent sportsligt, men han har bare ikke svarene på hvordan vi løser de sportslige udfordringer.
Brugeravatar
Af LyngUnited
Wettergren skrev:
Wes skrev:

Man kunne så håbe, at vi kunne få en sportsdirektør ind, der kunne bygge den struktur, men rygterne siger, at vi hellere vil ansætte Fletcher eller Ferdinand, der kan agere Woodwards personlige hånddukke.
Van der Sar blev eftersigende tilbudt jobbet, men takkede nej, fordi det netop var en formel og ikke en reel rolle.

Bingo. Og det er præcis det her der gør at jeg er blevet ekstremt kritisk overfor Woodward. Det er tydeligt for enhver at manden på ingen måde er den rette til at stå for den sportslige del af klubben, men han er åbenbart så selvfed at han udelukkende vil ansætte en anden som mouthpiece.
Af 20Legend
Martinsen skrev:
man 24. jun 2019 13:57
Wettergren skrev:

Fint indlæg og jeg er stort set enig i det hele. Lige pånær det citerede. Man kan kritisere Woodward for alverdens ting, men det er absolut ikke min fornemmelse at han er ligeglad med hvordan det går sportslig.

Han ligner jo en der har ild i øjnene når det går skævt på banen.

Så for at opsummere jeg tror ikke Woodward er ligeglad rent sportsligt, men han har bare ikke svarene på hvordan vi løser de sportslige udfordringer.
Når ingen indkøb af hverken spillere eller managers er vellykket efter seks år burde det være klart for alle og enhver, at den med ansvaret er uduelig. Og den med ansvaret er Woodward. Samtidig har han flere gange haft mulighed for at afgive den sportslige ledelse hvilket han har afslået.

Det tegner et billede af en mand, der er fuldstændig ligeglad med hvordan det går sportsligt. At han er rødglødende er for mig mere et tegn på, at heller ikke selve præstationerne på banen er underholdende.
Af 20Legend
Nå ser ud til, at James og AWB bliver de eneste indkøb, mens Lukaku og Darmian ser ud til at være de eneste salg udover Herrera, Valencia og Wilson, der ikke fik nye kontrakter.

Det giver for håbentlig dette hold i PL:

DDG
AWB, Smalling, Lindelöf, Shaw
Matic
McTominay, Pogba
James, Rashford, Martial
Bænk: Henderson, Tuanzebe, TFM, Fred, Chong, Gomes, Greenwood.

Det er ikke et mesterhold, men et hold, der kan komme i top 4 hvis det går godt og spillerne i startopstillingen kun spiller i PL.

Så kan holdet i de op til 27 andre kampe være:

Henderson
Laird, Tuanzebe, Bailly, Young
TFM
Fred, Garner
Chong, Greenwood, Gomes
Bænk: Romero, Jones, O'Connor/Rojo, Andreas, Lingard, Alexis, Burkart (eller en anden angriber)
Af Martinsen
20Legend skrev:
ons 26. jun 2019 10:29
Nå ser ud til, at James og AWB bliver de eneste indkøb, mens Lukaku og Darmian ser ud til at være de eneste salg udover Herrera, Valencia og Wilson, der ikke fik nye kontrakter.
Hvordan pokker når du frem til her den 26/6 at vi kun foretager os 2 indkøb?? Og det samme spørgsmål med hensyn til salgene?
Af 20Legend
Martinsen skrev:
ons 26. jun 2019 10:56
20Legend skrev:
Hvordan pokker når du frem til her den 26/6 at vi kun foretager os 2 indkøb?? Og det samme spørgsmål med hensyn til salgene?
Der er gået 45 dage siden sæsonen sluttede for Uniteds vedkommende. Og der er 44 dage tilbage. Og det eneste man hører er, at "consider", "plans", "are looking at" osv. Udover AWB så er der altså ikke meget, der tyder på, at nogen bliver købt til førsteholdet. De Ligt tager til Juve, Maguire til City (det gør så ikke noget), Ndombele tager til Tottenham.

Muligvis United så også køber Longstaff, men han burde være nede som 6. eller 7. valg på midtbanen.

Vedr. salg så tyder meget på, at United enten ikke vil sælge eller, at købende klubber vil betale spillernes høje lønkrav fordi de får så høj løn i United.
Af Martinsen
20Legend skrev:
ons 26. jun 2019 12:52
Martinsen skrev:
20Legend skrev:
Der er gået 45 dage siden sæsonen sluttede for Uniteds vedkommende. Og der er 44 dage tilbage. Og det eneste man hører er, at "consider", "plans", "are looking at" osv. Udover AWB så er der altså ikke meget, der tyder på, at nogen bliver købt til førsteholdet. De Ligt tager til Juve, Maguire til City (det gør så ikke noget), Ndombele tager til Tottenham.

Muligvis United så også køber Longstaff, men han burde være nede som 6. eller 7. valg på midtbanen.

Vedr. salg så tyder meget på, at United enten ikke vil sælge eller, at købende klubber vil betale spillernes høje lønkrav fordi de får så høj løn i United.
Ok. Så må du jo være frisk på et væddemål? ;) Jeg siger vi henter flere end de 2
Af 20Legend
Martinsen skrev:
ons 26. jun 2019 13:23
20Legend skrev:
ons 26. jun 2019 12:52
Martinsen skrev:

Ok. Så må du jo være frisk på et væddemål? ;) Jeg siger vi henter flere end de 2
Jeg siger max 3 indkøb hvis United køber Longstaff. Men tror ikke på bl.a. Fernandes.

Men ja, er med på et væddemål.
Af Anderson_8
Truppen er idag draget afsted på pre-season tur til Australien, hvor forberedelserne til den nye sæson for alvor skal igang.
Med på flyet havde vi blot 2!!!! Nye signings..

Dette er IMO under al kritik at vi ikke har formået at handle oven på en totalt skuffende sæson! Den ene signing er en højrefløj fra Swansea - jeg skal ikke vurdere for meget på James, da jeg ikke har set ham spille. Den anden signing er en højreback, som jeg faktisk synes er en fin handel!

Men med åbenlyse mangler i midterforsvaret, hvor det vel kun er Lindeløf vi kan bruge, samt mangler på midtbanen og i angrebet, er jeg skuffet over vi ikke har handlet mere!

Forslag til indkøb;
Midtstopper; Toby A, Skriniar
Central midt; Savic, Neves (Wolves) ,
Angreb; Sancho, Coutinho (hvis fair pris), Bruno fernandes, Dybala

Sælg; Smalling/Rojo/Jones (2 ud af 3) Darmian, Pogba, Lingard, Lukaku, Alexis
Af 20Legend
Anderson_8 skrev:
søn 7. jul 2019 21:15
Truppen er idag draget afsted på pre-season tur til Australien, hvor forberedelserne til den nye sæson for alvor skal igang.

Dette er IMO under al kritik at vi ikke har formået at handle oven på en totalt skuffende sæson! Den ene signing er en højrefløj fra Swansea - jeg skal ikke vurdere for meget på James, da jeg ikke har set ham spille. Den anden signing er en højreback, som jeg faktisk synes er en fin handel!

Men med åbenlyse mangler i midterforsvaret, hvor det vel kun er Lindeløf vi kan bruge, samt mangler på midtbanen og i angrebet, er jeg skuffet over vi ikke har handlet mere!

Forslag til indkøb;

Jeg ville tilføje de Ligt, Rice, Nicolas Pepe, Longstaff til indkøbslisten og fjerne Coutinho. Og så ville jeg fjerne Smalling af salgslisten og så muligvis sætte Bailly på den. Bailly er nok verdens mest overvurderede spiller pt. Også selvom han ikke ligefrem er dårlig. Men det er som om, at mange United-fans mener, at hsn er Uniteds frelser selvom han egentlig endnu ikke har vist sig god nok bortset fra et par kampe.
Af Anderson_8
20Legend skrev:
søn 7. jul 2019 21:27
Anderson_8 skrev:

Forslag til indkøb;

Jeg ville tilføje de Ligt, Rice, Nicolas Pepe, Longstaff til indkøbslisten og fjerne Coutinho. Og så ville jeg fjerne Smalling af salgslisten og så muligvis sætte Bailly på den. Bailly er nok verdens mest overvurderede spiller pt. Også selvom han ikke ligefrem er dårlig. Men det er som om, at mange United-fans mener, at hsn er Uniteds frelser selvom han egentlig endnu ikke har vist sig god nok bortset fra et par kampe.
Enig med dig ift. De Ligt. Rice - der synes jeg Neves er bedre, samme med Longstaff. Pepe kender jeg ikke.
Vi skal, IMO, hurtigst muligt af med Smalling. Jeg ved at du forsvarer ham med næb og kløer, så den diskussion gider jeg ikke ind i :) jeg synes han er den største kilde til uro , skaber decideret panik-stemning nede i forsvaret. Dét kombineret med hans “evner” på bolden, gør at vi skal af med ham.
Bailly synes jeg er markant bedre end Smalling, bare ærgerligt han er så meget skadet! Han er stærk, hurtig, god på bolden og kompromisløs. Han formår at sætte sig selv i respekt overfor modstanderen (hvor Smalling f. Eks ligner en stor undskyldning for sig selv)
Af 20Legend
Anderson_8 skrev:
søn 7. jul 2019 21:47
20Legend skrev:
Anderson_8 skrev:

Forslag til indkøb;

Enig med dig ift. De Ligt. Rice - der synes jeg Neves er bedre, samme med Longstaff. Pepe kender jeg ikke.
Vi skal, IMO, hurtigst muligt af med Smalling. Jeg ved at du forsvarer ham med næb og kløer, så den diskussion gider jeg ikke ind i :) jeg synes han er den største kilde til uro , skaber decideret panik-stemning nede i forsvaret. Dét kombineret med hans “evner” på bolden, gør at vi skal af med ham.
Bailly synes jeg er markant bedre end Smalling, bare ærgerligt han er så meget skadet! Han er stærk, hurtig, god på bolden og kompromisløs. Han formår at sætte sig selv i respekt overfor modstanderen (hvor Smalling f. Eks ligner en stor undskyldning for sig selv)
Tydeligt eksempel på en overvurdering af Bailly. Der er tre midterforsvarere som man kan sige konkurrerer om at være den største kilde til uro. Ikke fordi de hverken på bolden eller forsvarsspillet som sådan er så dårlige, men udelukkende fordi man aldrig ved hvad man får. Hverken med eller uden bold. Det kan være en kæmpe bommert eller en sindssyg tackling, der burde give rødt kort eller noget i den stil. Og det er Bailly, Jones og Rojo.

Både med Smalling og Lindelöf ved man hvad man får. Lindelöf har ikke helt lagt bommerterne på hylden, men det er blevet så utrolig meget bedre.

Det der egentlig er mest bekymrende er hvor mange United-fans egentlig skider på det forsvarsmæssige blandt midterforsvarerne. De vil hellere have to Messier i midterforsvaret end to VVDs. At man har lagt et så stort had på klubbens suverænt bedste når det kommer til forsvarsspillets facetter er lidt bekymrende. Og så udelukkende fordi han ikke har teknik på niveau med Messi.

På den anden side er det hverken tilfældigt eller bekymrende, at LVG, Mourinho OG OGS har han som første eller andet valg. Når det er sagt så kan United få bedre, men der er ikke mange, der er bedre som United kan få fat i til en overkommelig pris.
Af Anderson_8
20Legend skrev:
søn 7. jul 2019 23:20
Anderson_8 skrev:
20Legend skrev:

Tydeligt eksempel på en overvurdering af Bailly. Der er tre midterforsvarere som man kan sige konkurrerer om at være den største kilde til uro. Ikke fordi de hverken på bolden eller forsvarsspillet som sådan er så dårlige, men udelukkende fordi man aldrig ved hvad man får. Hverken med eller uden bold. Det kan være en kæmpe bommert eller en sindssyg tackling, der burde give rødt kort eller noget i den stil. Og det er Bailly, Jones og Rojo.

Både med Smalling og Lindelöf ved man hvad man får. Lindelöf har ikke helt lagt bommerterne på hylden, men det er blevet så utrolig meget bedre.

Det der egentlig er mest bekymrende er hvor mange United-fans egentlig skider på det forsvarsmæssige blandt midterforsvarerne. De vil hellere have to Messier i midterforsvaret end to VVDs. At man har lagt et så stort had på klubbens suverænt bedste når det kommer til forsvarsspillets facetter er lidt bekymrende. Og så udelukkende fordi han ikke har teknik på niveau med Messi.

På den anden side er det hverken tilfældigt eller bekymrende, at LVG, Mourinho OG OGS har han som første eller andet valg. Når det er sagt så kan United få bedre, men der er ikke mange, der er bedre som United kan få fat i til en overkommelig pris.
Lige så vel som du mener/påstår at vi overvurderer Bailly og undervurderer Smalling, kan det jo faktisk også ske at du VOLDSOMT overvurderer Smalling. Hvis han var så god, var han vel også på landsholdet?? I 4 ud af de sidste 6 sæsoner har han spillet maks 25 kampe pr sæson i Prl..

Men som sagt før - diskussion om Smalling med dig, har jeg haft for nylig, og gider ikke igen - jeg respekterer fuldt din holdning om ham :)

Lad os holde os til tråden - vi har behov for transfers og forstærkninger nu!
Af 20Legend
Anderson_8 skrev:
man 8. jul 2019 08:33
20Legend skrev:
søn 7. jul 2019 23:20
Anderson_8 skrev:

Lige så vel som du mener/påstår at vi overvurderer Bailly og undervurderer Smalling, kan det jo faktisk også ske at du VOLDSOMT overvurderer Smalling. Hvis han var så god, var han vel også på landsholdet?? I 4 ud af de sidste 6 sæsoner har han spillet maks 25 kampe pr sæson i Prl..

Men som sagt før - diskussion om Smalling med dig, har jeg haft for nylig, og gider ikke igen - jeg respekterer fuldt din holdning om ham :)

Lad os holde os til tråden - vi har behov for transfers og forstærkninger nu!
Hvorvidt spillerne er på landsholdet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel. Det er heller ikke et tegn på elendighed, at man ikke er på landsholdet.

Det handler meget om stil, men endnu mere om trænerne. Bl.a. fik Pallister kun 20 landskampe og Bruce fik ingen landskamp, mens både Lingard, Vassell og Wright Phillips fik/har fået over 30 landskampe. Og hvis vi skal sammenligne positioner så vurderer jeg Pallister højere end Smalling, men alligel har Smallung spillet flere landskampe.

Jeg har sagt heletiden, at der findes bedre midterforsvarere end Smalling. Men selvom der imo ikke er den store kvalitetsforskel blandt Uniteds midterforsvarere mener jeg Smalling er bedst. Jeg har ikke noget problem med, at nogen mener, at Lindelöf eller Bailly er bedre. Problemet er, at mange ser Smalling som klubbens værste midterforsvarer siden Prunier og samtidig, at United kommer til at vinde PL og konkurrere om CL hvis bare Bailly er skadesfri (overdrivelse fremmer forståelsen). Problemet med det er bare, at bortset fra et par kampe i ny og næ har Bailly ikke vist sig at være den midterforsvarer som Mourinho håbede han hentede. Hvilket også er årsagen til, at både Mou og nu OGS ønsker hvertfald en ny midterforsvarer.

Det sidste kunne jeg ikke være mere enig i. To CBs, to CMs og en HW til startopstillingen. Og så gerne en VB, en eller to CM, en HW og en angriber som reserve. Det er hvad jeg mener mangler.
Brugeravatar
Af LyngUnited
Det store problem med Smalling er ikke hans defensive kvaliteter, men når han har opsnappet bolden går alt i stå fordi han bruger alt for lang tid på at orientere sig og vende rundt.
Af Anderson_8
LyngUnited skrev:
ons 10. jul 2019 20:08
Det store problem med Smalling er ikke hans defensive kvaliteter, men når han har opsnappet bolden går alt i stå fordi han bruger alt for lang tid på at orientere sig og vende rundt.
Jep fuldstændig enig! Hvor ofte ser vi ikke Smalling drible 5-10-20 meter frem i banen, for så at aflevere den direkte til siden til en back/midtstopper - nogle gange endda til De Gea. Jeg bliver sindsyg hver gang han gør det!
Af Benzet
Hvis vi tager udgangspunkt i, at vi ikke får skrevet med flere spillere i denne sommer, hvordan vil I så vurdere Uniteds tranfervindue? Har det været godt?

Personligt ser jeg ikke truppen som være forstærket specielt meget i forhold til sidste sæson. Vi har mistet Valencia, Fellaini og Herrera. Mens vi har fået Bissaka, Maguire og James. Vi er naturligvis forstærket i forsvaret, hvor Wan-Bissaka er noget stærkere end Valencia og Young, mens Maguire også er bedre end de øvrige centrale forsvarsspillere. Omvendt ser jeg os som meget svækket på den vel vigtigste position på banen - den centrale midtbane. Med Fellaini og Herrera ude ser vi meget svage ud på den defensive part af midtbanen. En skade til McTominay, og vi hænger på Matic kamp ud og kamp ind. Spiller Fred og Andreas samtidigt ikke markant bedre end sidste sæson, så er vi vel ret beset et af de dårligste hold på den centrale midte, hvis Pogba er ude nogle kampe?

Jeg kan ikke forstå, at vi ikke er sat i forbindelse med en eneste defensiv midtbanespiller. Vi hører om Bruno og Eriksen, mens vi i virkeligheden især har brug for en, der kan noget defensivt og fungere som en slags motor og skraldemand. Vores midtbanefolk (de fleste af dem) er jo bedst offensivt.
Af 20Legend
Enig.

Imo har det indtil videre været et dårligt vindue. Både 2., 3. og. 4. prioritet er ikke hentet. Med det mener jeg to CM, en offensiv og en defensiv, og en HW. Rice kunne/kan hentes for 40 mio £. Uforståeligt, at han ikke er hentet.

Og jeg tror stadigvæk ikke på, at United formår at holde både Everton, Wolves, Leicester og West Ham bag sig. Specielt Everton har, igen, igen, købt spændende spillere.
Af Benzet
Jeg vil virkelig gerne have Rice til United, men jeg har svært ved at se, at West Ham vil slippe ham. Vi risikerer afgjort at slutte midt i tabellen den kommende sæson, hvis bare et par af de øvrige hold "over"præsterer. Everton ser skarpe ud, men jeg tror ikke på, at Moise Kean scorer mere end 10 mål den første sæson. Jeg havde til gengæld set ham i United, og jeg er rystet over, at Juventus valgte at sælge ham - han kan blive mindst lige så god som Rashford.

Nu lader det også til, at Eriksen ikke bliver til noget, så jeg tvivler efterhånden meget på, at vi får flere ind. Vi kommer ud med en trup, der er svagere end vores trup var på samme tidspunkt sidste år, som jeg ser det. Forsvaret er styrket, mens midtbanen er i den grad svækket. Samtidigt forsvinder Lukaku, der realistisk set sagtens kan lave 13-15 mål på en sæson, og vi har ikke fået en anden angriber ind. Det betyder, at Rashford og Martial skal score en del flere mål end den forgangne sæson, mens vi forsat ikke kan forvente mere end max 5 mål i ligaen af Greenwood - og det er nok endda højt sat.

Jeg er en smule optimistisk på vores HW position. Jeg har en tro på, at Gomes vil kunne gøre sig ret godt på en af kanterne, efter jeg har set ham i preseasonkampene. Han har virkelig imponeret mig. Jeg vil, nu og her, foretrække ham fremfor James.

Som truppen ser ud lige nu, vil jeg mene, at dette er vores bedste opstilling:

------------DDG---------------

AWB-Maguire-Lindelöf-Shaw
-----------McTominay-----------
--------Fred---------Pogba------

Gomes/Lingard--------Martial---
------------Rashford---------------
Af 20Legend
Ret interessant.

Indkøb (i mio £):
James 15
AWB 55