OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Her diskuteres generelle ting om Manchester United
Af 20Legend
Flax_Generous skrev:
fre 12. apr 2019 10:18
Jeg er også fristet til at lade være med at købe til forsvaret i sommertransfervinduet. Tuanzebe gør det angiveligt fremragende for Aston Villa, Lindelöf og Smalling er ikke uden evner, og Jones og Bailly giver lidt bredde. Selvfølgelig kan positionen opgraderes, men der er mere behov for et løft på højre kant, højre back og central midtbane. F.eks. Sancho, Wan-Bissaka og Neves. Hvis Dalot viser sig at være højre back og Herrera smutter, bør man måske prioritere at få to nye midtbanespillere. Er Rabiot stadig ude i kulden hos PSG?
Ja. Rabiot smutter gratis til sommer. Det mærkelige er, at ifølge rygterne så vil Barca have ham. I så fald han ryger til Barca så skal de nok sælge en for Busquets, Rakitic, Vidal, Artur, de Jong og de Jong er for mange, der vil spille hver kamp.
Af Martinsen
20Legend skrev:
fre 12. apr 2019 10:41
Flax_Generous skrev:
fre 12. apr 2019 10:18
Jeg er også fristet til at lade være med at købe til forsvaret i sommertransfervinduet. Tuanzebe gør det angiveligt fremragende for Aston Villa, Lindelöf og Smalling er ikke uden evner, og Jones og Bailly giver lidt bredde. Selvfølgelig kan positionen opgraderes, men der er mere behov for et løft på højre kant, højre back og central midtbane. F.eks. Sancho, Wan-Bissaka og Neves. Hvis Dalot viser sig at være højre back og Herrera smutter, bør man måske prioritere at få to nye midtbanespillere. Er Rabiot stadig ude i kulden hos PSG?
Ja. Rabiot smutter gratis til sommer. Det mærkelige er, at ifølge rygterne så vil Barca have ham. I så fald han ryger til Barca så skal de nok sælge en for Busquets, Rakitic, Vidal, Artur, de Jong og de Jong er for mange, der vil spille hver kamp.
Han har også været rygtet mere og mere til Real Madrid den seneste tid. Der skal nok blive rift om ham. Men det ville godt nok lune at en af de spillere vi henter er på en fri transfer :)

Ellers synes jeg faktisk også Gueye handelen giver fin mening. Det kræver dog stadigvæk at vi får en playmaker samtidig. En der sætter mere tempo i boldomgangen end Matic formår. Neves har været nævnt. Men han bliver nok svinedyr.
Brugeravatar
Af Wettergren
Jeg kan virkelig godt lide Tuanzebe, men tror ikke man skal forvente, at han kan være mere end 4/5 valg på nuværende tidspunkt.
Han får ros af Aston Villas fans, men man skal dels tænke på, at der er langt fra niveauet i Championsship til Premier League. Og Villas fans roser ham, fordi de sammenligner ham med de andre forsvarsspillere i klubben - men de har altså også det tredje dårligste forsvar i hele ligaen.

Jeg mener stadig, at en verdensklasse forsvarsspiller med lederevner skal være top prioritet til sommer.
Af 20Legend
Kan United ikke bare give Ajax en masse penge for van de Beek, Schöne, de Ligt og Zyiech og Veltman?
Af 20Legend
Jeg håber på dette hold i næste sæson (velvidende, at alle spillere selvfølgelig ikke bliver hentet):

DDG
Meunier, de Ligt, Alderweireld, Shaw
Rice
Rabiot, Eriksen
Sancho, Rashford, Martial

Bænken: Henderson, Wan-Bissaka, Smalling, McTominay, Neres, van de Beek, Greenwood.

Andre: Tuanzebe, TFM, Gomes, Chong, Garner, Lindelöf, Laird, O'Connor, Lingard.
Af 20Legend
Nu har jeg, som skrevet inde på Pogba-tråden, besluttet mig for at være mere positiv overfor Uniteds spillere.

Men det betyder ikke, at jeg ikke kan se, at der er brug for forstærkninger.

Og det er vigtigt, at Ole Gunnar rammer rigtigt i alle sine køb. Derfor er jeg med på ideen om at købe unge stortalenter, der har spillet på topniveau. Og gerne engelske. Derfor ville jeg være utrolig spændt hvis Wan Bissaka, Sancho og Rice blev købt.

De er alle tre store talenter, der har fået sit gennembrud.Og går det godt så kan de alle tre være i United i 10-15 år.

Varane og de Ligt ville også være fantastisk, men jeg tror ikke nogen af dem vil være mulig. Så er der Alderweireld, der vil være perfekt til at få ind.
Af L&YR
Fergi time og hold der endegyldigt blev sat på plads i de sidste 20 min, var en Unitedspecialitet fra før fodbold blev moderne.
Hvorfor - var unitedspillerne bare dygtigere, men begyndte først at vise det de sidste 20 min?
Eller var Unitedspillerne både bedre og mere fit og fysisk stærke end datidens modstanderne?

Dette videoklip fik mine tanke igang:

Hvem huske ikke da Moyes kom, og spillerne naturligt vente sig mod denne dinosaur. Hans håbløse fokus på fysisk træning og diætkontrol, så de kunne præstere mere - så umoderne.
Og fans mv kunne lade sig understøtte af Raymond Verheijen. Det sjove var, at kritikken mod Klopp aldrig blev understøttet på samme måde.
Spillere gjorde oprør og mærkede hurtigt, at den øverste ledelse ikke fuldhjertede bakkede op om deres manager.
De ville havde deres pommes tilbage, eller hvad der nu var Moyes havde fjernet i deres kosttilskud - ikke der derhjemme men i klubben, og de fik det sgu.

Hvem bestemmer, spillerne eller manageren, that is the question.

City har en bedre trup end United og løber mere, måske er Liverpools trup ikke bedre på andet end fysikken, men det kan man vinde kampe på, især vist personlighederne har en mentalitet, hvor de æder sig selv for fællesskabet - og det har de i Liverpool.

I United vandt spillerne og har imo side SAF styret showet, og vigtigst fået lov af Woodward.
At de stadig ikke fysisk kan spiller 2. halvlege med pres er mig derfor ikke en gåde.
Hvem skulle fortælle dem, at de skal æde sig selv; manageren - come on!

H or lang tid burde det tage Solskjær & Co at bygge fysikken op, en måned, 3 måneder, 1/2 år, et helt år - Unitedspillerne har jo i modsætning til Liverpool tager det afslappende den første del af sæsonen, så de her overbelasningsskader burde jo ikke være så sandsynlige som i Pool?

Mentalitet komme ikke kun til udtryk på banen(det er dog det eneste vi fans har at forholde os til), men præger spillerne 24/7, søvn, kost, fokus på det faglige mv.

At United i årevis ikke har kunne skrue tempoet op i slutningen af kampe, at de ikke mere æder modstandere de sidste 20 min, men bliver æde, det er imo de vigtigste signaler på en negativ playerpower og en slatten sovepude mentalitet, der utilsigtet skaber fysiske ringere form i relation til de nærmeste konkurrenter.
Det har stået på under Moyes, LvG, Mourinho og nu Solskjær, ja ja. noget er selvfølgelig spillestil, men løb Mourinhos andre hold også blandt dem der løb færrest km i Porto. Madrid, Chelsea og Inter, og hvad med LvG?

Det vigtigste er imo at få spillere, der vil æde sig selv for klubben, men desværre sælger disse spillere ikke trøjer, og måske derfor er de ikke i så høj kurs på direktionsgangen, og derfor bliver disse spillere måske heller ikke sat på plads, og får endegyldigt at vide, hvem som bestemmer?
Af Doktoren1
L&YR skrev:
man 29. apr 2019 08:24
Fergi time og hold der endegyldigt blev sat på plads i de sidste 20 min, var en Unitedspecialitet fra før fodbold blev moderne.
Hvorfor - var unitedspillerne bare dygtigere, men begyndte først at vise det de sidste 20 min?
Eller var Unitedspillerne både bedre og mere fit og fysisk stærke end datidens modstanderne?

Dette videoklip fik mine tanke igang:

Hvem huske ikke da Moyes kom, og spillerne naturligt vente sig mod denne dinosaur. Hans håbløse fokus på fysisk træning og diætkontrol, så de kunne præstere mere - så umoderne.
Og fans mv kunne lade sig understøtte af Raymond Verheijen. Det sjove var, at kritikken mod Klopp aldrig blev understøttet på samme måde.
Spillere gjorde oprør og mærkede hurtigt, at den øverste ledelse ikke fuldhjertede bakkede op om deres manager.
De ville havde deres pommes tilbage, eller hvad der nu var Moyes havde fjernet i deres kosttilskud - ikke der derhjemme men i klubben, og de fik det sgu.

Hvem bestemmer, spillerne eller manageren, that is the question.

City har en bedre trup end United og løber mere, måske er Liverpools trup ikke bedre på andet end fysikken, men det kan man vinde kampe på, især vist personlighederne har en mentalitet, hvor de æder sig selv for fællesskabet - og det har de i Liverpool.

I United vandt spillerne og har imo side SAF styret showet, og vigtigst fået lov af Woodward.
At de stadig ikke fysisk kan spiller 2. halvlege med pres er mig derfor ikke en gåde.
Hvem skulle fortælle dem, at de skal æde sig selv; manageren - come on!

H or lang tid burde det tage Solskjær & Co at bygge fysikken op, en måned, 3 måneder, 1/2 år, et helt år - Unitedspillerne har jo i modsætning til Liverpool tager det afslappende den første del af sæsonen, så de her overbelasningsskader burde jo ikke være så sandsynlige som i Pool?

Mentalitet komme ikke kun til udtryk på banen(det er dog det eneste vi fans har at forholde os til), men præger spillerne 24/7, søvn, kost, fokus på det faglige mv.

At United i årevis ikke har kunne skrue tempoet op i slutningen af kampe, at de ikke mere æder modstandere de sidste 20 min, men bliver æde, det er imo de vigtigste signaler på en negativ playerpower og en slatten sovepude mentalitet, der utilsigtet skaber fysiske ringere form i relation til de nærmeste konkurrenter.
Det har stået på under Moyes, LvG, Mourinho og nu Solskjær, ja ja. noget er selvfølgelig spillestil, men løb Mourinhos andre hold også blandt dem der løb færrest km i Porto. Madrid, Chelsea og Inter, og hvad med LvG?

Det vigtigste er imo at få spillere, der vil æde sig selv for klubben, men desværre sælger disse spillere ikke trøjer, og måske derfor er de ikke i så høj kurs på direktionsgangen, og derfor bliver disse spillere måske heller ikke sat på plads, og får endegyldigt at vide, hvem som bestemmer?
Helt enig, vi ser ikke så fitte ud som vi plejer, tænkte nøjagtig det samme i går, vi kunne slet ikke sætte "tempo-press" på dem til slut.
Og så løber vores spillere meget forgæves (desværre defensivt forgæves) efter bolden, da vi ikke som i gamle dage under SAF var mest bold besiddende. Det er jo klart mest sjovere at løbe med bolden end efter den..
Af POLO POLO
Mit "take" på en ny og mere afblanceret United trup er først og vigtigst af alt -lad os nu for guds skyld lade være med at købe afdankede og dybt overbetalte spillere fra topklubberne.

Ikke at man skal kopiere Liverpool, men kig på de kloge indkøb der er gjort systematisk de sidste par sæsoner. Ikke én af de bærende kræfter kommer fra top top klubber eller er hentet ind alene pga. navn fra start.

Vi skal have sultne, men først og fremmest stabile og holdbare erstatninger ind, som ikke udelukkende vælger os pga. pengene.

Derfor:

Væk fra klubben i en fart skal:
- Rojo (Verdens mest upålidligelige midterforsvar i mands minde)
- Darmian (Bidrager med så godt som ingen ting, dybt anonym)
- Fred (Overbetalt, bidrager ikke med andet end hovedløse løb og manglende fysik i midten)
- Sanchez (Måske årtiets værste indkøb - ingen forklaring nødvendig)

Tilgang til United i næste sæson:
- Neves (Fremtidens Pirlo, høj afleveringsprocent, kan skabe den balance som Matic ikke formår længere)
- Maguire (Sidste års drømme køb til midterforsvaret og forstår ikke at folk ikke har ham på radaren tilsyneladende mere. Er blevet mere moderat i denne sæson, men fortsat klasse. Dybt stabil i hovedspillet og vinder langt de fleste dueller på fysisken. Stærk og fremtids sikker makker til Lindeløf).
- Thomas Meunier (Går i mod mit statement øverst oppe, men dog meget stabil, kan finde ud af både defensive og offensive forpligtigelse - og kan slå respektable indlæg).
- Florian Thauvin (Venstre wing der har en flop fortid hos Newcastle. Har dog scoret og assisteret et hav af mål hos OL. Stærk teknisk og ikke mindst fodbold klog, hvilket man ikke kan sige om frygteligt mange udover Mata på vores hold. Er overbevist om, at hvis vi får ham ombord så vil vi få langt flere mål ud af Rashford og Lukaku i front af angrebet)

Andre jeg ønsker væk, men som sikkert bliver til næste sæson er Young, Bailly og Matic. Alle igen og udensammenligning har et alt for lavt bundniveau.
Af 20Legend
POLO POLO skrev:
man 29. apr 2019 23:49
Mit "take" på en ny og mere afblanceret United trup er først og vigtigst af alt -lad os nu for guds skyld lade være med at købe afdankede og dybt overbetalte spillere fra topklubberne.

Ikke at man skal kopiere Liverpool, men kig på de kloge indkøb der er gjort systematisk de sidste par sæsoner. Ikke én af de bærende kræfter kommer fra top top klubber eller er hentet ind alene pga. navn fra start.

Vi skal have sultne, men først og fremmest stabile og holdbare erstatninger ind, som ikke udelukkende vælger os pga. pengene.

Derfor:

Væk fra klubben i en fart skal:
- Rojo (Verdens mest upålidligelige midterforsvar i mands minde)
- Darmian (Bidrager med så godt som ingen ting, dybt anonym)
- Fred (Overbetalt, bidrager ikke med andet end hovedløse løb og manglende fysik i midten)
- Sanchez (Måske årtiets værste indkøb - ingen forklaring nødvendig)

Tilgang til United i næste sæson:
- Neves (Fremtidens Pirlo, høj afleveringsprocent, kan skabe den balance som Matic ikke formår længere)
- Maguire (Sidste års drømme køb til midterforsvaret og forstår ikke at folk ikke har ham på radaren tilsyneladende mere. Er blevet mere moderat i denne sæson, men fortsat klasse. Dybt stabil i hovedspillet og vinder langt de fleste dueller på fysisken. Stærk og fremtids sikker makker til Lindeløf).
- Thomas Meunier (Går i mod mit statement øverst oppe, men dog meget stabil, kan finde ud af både defensive og offensive forpligtigelse - og kan slå respektable indlæg).
- Florian Thauvin (Venstre wing der har en flop fortid hos Newcastle. Har dog scoret og assisteret et hav af mål hos OL. Stærk teknisk og ikke mindst fodbold klog, hvilket man ikke kan sige om frygteligt mange udover Mata på vores hold. Er overbevist om, at hvis vi får ham ombord så vil vi få langt flere mål ud af Rashford og Lukaku i front af angrebet)

Andre jeg ønsker væk, men som sikkert bliver til næste sæson er Young, Bailly og Matic. Alle igen og udensammenligning har et alt for lavt bundniveau.
Hverken Maguire eller Thauvin er gode nok. Faktisk er de laaangt fra gode nok. Og de ville ikke være faste startere. Thauvin er i bedste fald på niveau med Lingard og Maguire er muligvis på niveau med Jones. Iøvrigt har Evans været Leicesters bedste midterforsvarer i denne sæson.

Og når man så kan få et monster som Koulibaly eller en af verdens bedste midterforsvarere i Varane så giver det bsolut ingen mening. Desuden kan man få en boldspillende leder ind i midterforsvaret for en tredjedel af Maguires pris i Alderweireld.
Af POLO POLO
Maguire er en klasse bedre end Jones. Men vigtigst af alt - han bliver ikke skadet af at kigge på en bold. Maguire har fysikken, stabiliteten og ikke mindst stor erfaring med Premier League. Han vil være en stærk makker op af en teknisk bedre Lindeløf - måske skeler jeg ekstra meget til Vidic/Ferdinand æraen uden at jeg siger de to spillere har samme evner pt.

Jovist, Koulibaly ville være en drøm. Men helt ærligt, gider han til en klub der aller højest spiller med om top 4 de næste 2-3 sæsoner. Hvor han vel og mærke peaker karrieremæssigt? Jeg tvivler. Det samme kan siges om Varane. Alderweireld er bestemt også et godt bud - eneste imod ham er, at han ikke er englænder. Kald mig bare nostalgiker.

Florian Thauvins stats har de sidste 2 sæsoner været: 2018/19 sæsonen = 30 kampe, 13 mål, 7 assists, 2017,2018 sæsonen = 35 kampe, 22 mål, 11 assists. Læg dertil oveni, at han spillede et fremragende VM sidste år. Med alt respekt for Lingard, så har han aldrig præsteret tilnærmelsesvis den impact. https://www.premierleague.com/players/4 ... co=1&se=79

Så kan man altid diskutere den franske liga og deres niveau. Men det vi mangler i min optik er en ordentlig fløj/wing, der kan få skabt chancer for andre og sig selv. Det har vi ikke haft i mands minde.
Af 20Legend
Jeg siger undskyld på forhånd, men jeg må af med mine frustrationer ovenpå endnu en skuffelse.

Sådan ser jeg på truppen nu:

1. De Gea. Stil ham et ultimatum. Skriv under eller smut. Skriver han ikke under den kommende uge så skal en anden stå mod Cardiff. Skal gøres meget for at få ham til at skrive under ny kontrakt.
2. Lindeløf. Undskyld mig igen, men jeg synes, at United-fans fuldstændig overvurderer Lindeløf. Han kan fortsætte hvis han gider konkurrere med Bailly om at være fjerdevalg.
3. Bailly. Har et vist potentiale, men lang tid siden man har set noget særligt af det. Kan fortsætte hvis han gider konkurrere med Lindeløf om at være fjerdevalg.
4. Jones. Været i klubben for længe og er for længst stagneret. Sælg.
6. Pogba. Som med DDG stil ham et ultimatum for at finde ud af om han gider være i United. Hvis ikke så kan han godt sendes til Real for 160 mio £. Men der skal gøres et ihærdigt forsøg for at få ham til at blive, og det skal ikke være penge.
7. Alexis. Kæmpefiasko, bliver heller ikke god. Sælg.
8. Mata. En af mine store favoritter og helt sikkert et fantastisk menneske. Men han er ikke god nok mere. Så ikke forny.
9. Lukaku. Igen en spiller jeg godt kan lide. Men han er for dårlig teknisk til det spil Ole Gunnar forsøger at implementere så sælg.
10. Rashford. Dårlig sæson, men United-knægt med et stort potentiale. Behold for enhver pris.
11. Martial. Han skal tage sig sammen eller skal han sælges. Igen en spiller med et stort potentiale, der har attituden og/eller indstillingen forkert.
12. Smalling. IMO Uniteds bedste i denne sæson og ingen hemmelighed, at det er min favorit. Men ville nok være smart at sælge ham for at ændre mentaliteten i truppen.
13. Grant. Ingen grund til at beholde ham. Sælg.
14. Lingard. Kan godt være 20. spilleren i truppen. Bedre end det er han ikke.
15. Andreas. Simpelthen ikke god nok til noget aspekt af spillet. Sælg.
16. Rojo. God til midterforsvaret, Elendig til venstre back. For meget skadet, hvilket gør, at han er farligt objekt på holdet. Sælg.
17. Fred. Kan muligvis blive god nok til at konkurrere om at være reserve, men må meget gernes sælges.
18. Young. Jeg vil ikke klandre hans indstilling og attitude. Men han er simpelthen for dårlig. Heller ikke som backup. Sælg.
20. Dalot. Potentialet er der. Men han er ikke klar fra næste sæson til at være første valg.
21. Herrera. Muligvis ikke den bedste spiller, men en af de få, der virkelig forstår hvad det siger at være United-spiller. Få ham til at skrive under, mens man forsøger at finde bedre spillere, der viser samme indstilling.
22. Romero. Behold gerne, men giv ham lov til at rejse hjem hvis han ønsker det.
23. Shaw. Haft en fin sæson omend ikke ligeså god som mange synes. Er dog også ved at være træt efter at have spillet en masse kampe under OGS. Behold.
24. TFM. Giv ham en mulighed for at være backup eller sælg.
25. Valencia. Smutter hvilket er helt fint.
31. Matic. Må gerne være reserve, men er ikke bedre end det. Sælg dog ikke til sommer.
36. Darmian. Ikke god nok. Sælg ham.
38. Tuanzebe. Giv ham chancen for at være backup.
39. McTominay. En af de få med den rigtige indstilling og har nu vist potentiale. Behold.
40. Pereira. Får aldrig chancen og tvivlsomt om han er god nok. Sælg.
Henderson. Afhænger om DDG forlader klubben og om han er god nok. Er han virkelig god behold ham og lad ham spille alle kampe undtagen PL. Hvis DDG smutter og han er god nok så kan han være første valg.

Køb så ind en masse.

PL-holdet:

DDG
AWB, Alderweireld, de Ligt, Shaw
Pogba, Rice, Herrera

EL/FAC/CC-holdet:

Henderson/Romero
Meunier, Tuanzebe, Lindeløf/Bailly, Chilwell
McTominay, Ndombele, Garner
Chong, Greenwood, Gomes

Andre spillere: Lingard, Matic, Laird, O'Connor, Williams, TFM, Lindeløf/Bailly, Dalot.
Af Lassekk
Det hele er så sørgeligt og misligeholdt at det er til at tude over. En til er den dårlige kvalitet, så der alt det med kontrakter.
Hvorfor giver vi Jones 4½ års kontrakt, han kan jo ikke spille bold/er skadet!
Samtidig er vi ved at miste gratis Mata og Herrera! De Gea er på 1 år tilbage. Og hans arvetager Dean Henderson, nå ja også 1 år tilbage, man ved bare Ed fucker op ikke får fornyet/sælger Henderson her til sommer og når de gear så smutter om 1/2 år så kan vi købe Henderson tilbage som første keeper for 50+ mill.
Af Nikolaj
20Legend skrev:
søn 5. maj 2019 20:59
Køb så ind en masse.

PL-holdet:

DDG
AWB, Alderweireld, de Ligt, Shaw
Pogba, Rice, Herrera

EL/FAC/CC-holdet:

Henderson/Romero
Meunier, Tuanzebe, Lindeløf/Bailly, Chilwell
McTominay, Ndombele, Garner
Chong, Greenwood, Gomes

Andre spillere: Lingard, Matic, Laird, O'Connor, Williams, TFM, Lindeløf/Bailly, Dalot.
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at vi henter 8 nye spillere. Derudover kan jeg godt afsløre at spillere som Sancho, Alderweireld og de Ligt næppe skifter til en klub, som ikke spiller Champions League. Derudover er vi ikke i en position hvor vi kan hente en spiller som Chilwell, som reserve.

Vi skal lave store udskiftninger i truppen, samtidig med at mange af vores højt prioriterede ønsker ikke vil være tilgængelige denne sommer.

Pogba og De Gea tager vel videre? Så mit umiddelbare bud på et hold til næste sæson kunne være:

Romero
Dalot - Lindelöf - R. Dias - Shaw
McTominay - Rice - R. Neves
Rashford - Lukaku - Martial

Bænk: Henderson, Jones, Smalling, Fred, A. Pereira, Lingard, Greenwood

Ovenstående er et hold uden store ledere, og jeg ser det ikke som et hold der får os tættere på CL-pladserne.

Det er vildt at forestille sig at en fin til på League One-niveau, Lee Cattermole, vil have været brugbar på vores midtbane denne sæson. Bestemt ikke pga. hans fodboldfærdigheder, men grundet hans mentalitet.
Af Gaz
Som jeg tidligere har skrevet her - men som i endnu højere grad blev forstærket i gårs dagens kamp mellem Liverpool og Barcelona - så bliver vi nødt til at acceptere, at vi er i en opbygningsfase, og det vil tage tid at komme tilbage på toppen.

Liverpool smadrede Barcelona i går med spillere som Wijnaldum, Shaqiri, Henderson, Milner og Origi.

Spillere som - isoleret set - på ingen måde kan karakteriseres som verdensstjerne, og det er vel de færreste topklubber, inkl. os selv, hvor de her spillere kan få en plads i truppen.

Alligevel vandt de overlegent over selveste Barcelona. Hvorfor? Jo fordi, at de har en manager, som over en lang periode har bygget hold op omkring en bestemt moderne spilfilosofi, der virker. Spillere er købt til filosofien - og ikke omvendt. Noget som Ferguson også var god til.

Det skal vi også gøre, og vi skal være tålmodige. Vi kan ikke forvente, at vi næste år eller året efter er tilbage i toppen. Derfor ingen "quick-fix", hvis det stod til mig, da jeg ikke tror, at det er en holdbar løsning. Det har de seneste år også bekræftet.

Håber og tror, at OGS de næste par år vil bruge de unge spillere og købe ungt ind til truppen, så vi kan bygge et fundament for fremtidigen. Vi skal være et hold - og ikke individualister.
Brugeravatar
Af Wettergren
Jeg ønsker også helt klart, at vi går i den retning, men vi kan altså ikke tage Klopp ud af ligningen. Ferguson havde altid en evne til at få det maksimale ud af middelmådige spillere. Det samme har Klopp.
Tror ikke nødvendigvis vi kan komme i en CL-finale med spillere hentet i Stoke, Newcastle, Sunderland og Charlton bare fordi vi bygger holdet op omkring én bestemt spilfilosofi.
City har også haft en klar strategi og fulgt den, men jeg tror ikke Pep ville kunne få det samme ud af et spillermateriale på det niveau som Klopp har til rådighed.

Så vi skal helt klart lægge en fast strategi og følge den, men det er ikke ensbetydende med, at vi kan klare os lige så godt som Liverpool ved at hente spillere af samme kvalitet. De færreste managers har den evne, og de fleste har brug for de bedste spillere for at være bland de bedste hold.
Brugeravatar
Af Flax_Generous
En finale mellem Liverpool og Ajax, hvilket må betegnes som sandsynlig, viser da ellers, at man kan komme ret langt med et fasttømret, offensivt system og en god holdånd. Det er to flotte trænerpræstationer. United er vel nærmest det modsatte: masser af penge, men ingen idéer eller selvtillid.
Af OneAndOnly
Wettergren skrev:
ons 8. maj 2019 15:18
Jeg ønsker også helt klart, at vi går i den retning, men vi kan altså ikke tage Klopp ud af ligningen. Ferguson havde altid en evne til at få det maksimale ud af middelmådige spillere. Det samme har Klopp.
Tror ikke nødvendigvis vi kan komme i en CL-finale med spillere hentet i Stoke, Newcastle, Sunderland og Charlton bare fordi vi bygger holdet op omkring én bestemt spilfilosofi.
City har også haft en klar strategi og fulgt den, men jeg tror ikke Pep ville kunne få det samme ud af et spillermateriale på det niveau som Klopp har til rådighed.

Så vi skal helt klart lægge en fast strategi og følge den, men det er ikke ensbetydende med, at vi kan klare os lige så godt som Liverpool ved at hente spillere af samme kvalitet. De færreste managers har den evne, og de fleste har brug for de bedste spillere for at være bland de bedste hold.
Det har altså ikke noget at gøre med at få det ud af spillerne, det er at få dem i fysisk god stand. Han gør ikke spillerne teknisk bedre, det samme gjorde Ferguson heller ikke, han får dem til at være udhvilet og så får han dem til at være i bedre fysisk forfatning, når en spiller er langt mere udholden, så tager man også langt bedre beslutninger.

Spillere som er "store" stjerner vil altid falde og stige i niveau, der findes kun meget meget få spillere som kontinuerligt har været de bedste sæson efter sæson. (Ronaldo og Messi) - Spillere som Salah, Griezmann, Cavani osv. vil altid have perioder hvor de ikke er de bedste, fordi deres fysiske forfatning ikke kan holde til det. Til gengæld kan du sagtens lave et mindre godt hold om til at køre spillerne ud på fysisk. Se bare Leiceister holdet som vandt PrL. Det handler ikke om at have de store stjerner år efter år, for de vil altid dykke og toppe i niveau, det handler om at spillere som Wijnaldum og Milner kan gå ind og være stabile når de andre dykker i niveau, det er dér Klopp rammer rigtigt, og det samme gjorde Ferguson. Pep er lidt anderledes, for han har stjerner over hele linien, og også på bænken, hvorimod Ferguson og Klopp har 9-11 gode spillere, 1-4 stjerner og resten stabile. Se bare på Pogba, han har potentialet til at være en stjerne, men hans beslutninger falder langt fra ham, fordi han virker træt.
Brugeravatar
Af Flax_Generous
Det er anden side af sagen. Som er helt korrekt observeret. Og siger mange, at doping ikke gør den store forskel i fodbold, fordi det handler lige så meget om teknik og taktik - men hvis man er fysisk overlegen er alt lettere.
Brugeravatar
Af Wettergren
Flax_Generous skrev:
ons 8. maj 2019 15:55
En finale mellem Liverpool og Ajax, hvilket må betegnes som sandsynlig, viser da ellers, at man kan komme ret langt med et fasttømret, offensivt system og en god holdånd. Det er to flotte trænerpræstationer. United er vel nærmest det modsatte: masser af penge, men ingen idéer eller selvtillid.
Jeg mener bestemt, at et kontinuerligt fasttømret offensivt system er altafgørende for succes. Jeg synes bare ikke man kan ignorere Klopp i den ligning. Det er ikke alle, der kan få et hold bestående af spillere fra Championsship eller nedrykningshold (sat lidt på spidsen) i en Champions League finale. Jeg tror ikke Pep ville kæmpe med om Premier League eller være i Champions League-finalen, hvis hans hold bestod af spillere fra Charlton, Sunderland, Stoke, Southampton. Ligesom de færreste ville kunne vinde Premier League med Cleverley og Anderson på midtbanen.

Jeg synes Ferguson havde den evne. Det samme har Klopp, og jeg synes også Erik ten Hag viser det samme.
Det kan sagtens være One And Only har ret i, at det handler om fysik. Et fast implementeret spillesystem spiller med garanti også en stor rolle.
Til trods for det ser vi bare ikke alle managers få så meget ud af så lidt. Her er Pep et fint eksempel.
Det kan også være det handler om man-management, hvor nogle managers måske kan presse det maksimale ud af sine spillere.

Har i øvrigt prøvet at få fat på dig Flax. Kan du se den besked jeg har sendt til dig herinde?
Af 20Legend
Det er ingen tvivl om, at Klopps manmanagement er i verdensklasse.

Hvor mange hold med Henderson, Milner og Origi på ville lammetæve Barca på denne måde? De er alle tre middelmådige (at best), men ligesom Sir Alex formåede med bl.a. O'Shea så får Klopp det bedste ud af dem (og de andre).

Og det er ikke kun pga. fysik og taktik, som selvfølgelig også spiller ind. Klopp spiller en stil, der gør, at man får det bedste ud af alle spillerne, men han giver dem selvtillid og ikke mindst får dem til at føle sig værdsat. Og med at stresse modspillerne hele tiden hvilket kræver en utrolig fysik.

Og det virker til, at det er det OGS arbejder frem mod. Om han vil lykkes må vi se, men jeg synes ikke, at vi skal udelukke det...
Af North
Om andre end Klopp kunne få den gruppe spillere til at spille som de gør er ikke til at vide. Det man dog kan konstatere er, at Liverpool, City, Spurs og Ajax er eksempler på hold/klubber, der er præget af en klar filosofi og et glasklart koncept, hvor spillerne er købt med udgangspunkt heri. Så handler det mindre om den enkelte spillers kvaliteter og mere om hvordan man får sammensat det rette hold. De hold er homogene, alle kender sin rolle og man gør hinanden bedre.

Min største anke mod Mourinho var, at det var meget svært ved at se hvad det egentlig var han ville rent spillemæssigt - hvordan ville han egentlig gerne score mål? Jeg kunne simpelthen ikke se et klart mønster og en klar filosofi. Hvis man gerne vil være et hårdtarbejdende disciplineret hold hvorfor henter man så Fred og Bailly? Her passer Lingard, Rashford, Martial og Pogba heller ikke ind.

Så det jeg ønsker mig allermest er, at OGS og klubben bliver enige om en strategi for hvordan man vil spille fodbold og at man så forfølger den 100%, og skiller sig af med de spillere, der ikke kan se sig selv heri, eller som ikke passer til spillestilen.

Og så er jeg i øvrigt enig med dig @20Legend, at der over tid er brug for en udskiftning af stort set hele truppen - meget enig i dine vurderinger af de enkelte spillere. I Liverpool er det vel også kun Milner og Henderson der er tilbage fra før Klopp kom til.
Brugeravatar
Af Wettergren
Der er vel et par stykker mere?

Mignolet, Lovren, Gomez, Moreno, Milner, Henderson, Lallana, Firmino, Sturridge og Origi.

Men det er selvfølgelig kun 3-4 af dem, der er en fast del af startopstillingen.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36