OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Her diskuteres generelle ting om Manchester United
Brugeravatar
Af Wettergren
Hvorfor er du ikke hooked på Atal, forZlatandog?

Offensivt er han vanvittig. Defensivt skal han blive bedre til, hvornår han skal satse og hvornår han ikke skal. Når han lærer det, tror jeg på, at han også bliver dygtig defensivt. Han kan hurtigt løbe sine modstandere op og er dygtig til at tackle og bryde modstanderens spil.

Hvis vi fortsætter som nu, hvor al spil foregår i venstreside og vores højreback modtager bolden alene ved sideskift, så tror jeg også, at han på egen hånd kan skabe ravage.

Ellers er jeg nok på mange måder enig med Wodskou. En midterforsvarer og en højrekant er vigtigst. Og så en højreback, hvis vi kan finde en spiller, der kan højne niveauet.
Venstre back, defensiv midt og offensiv 8'er er bare de positioner, hvor jeg synes vi kan mangle lidt til bredden, hvis dem vi har nu ikke er gode nok.
Så det hold jeg har sat er, hvordan jeg optimalt håber det kommer til at se ud - selvom det så kan tage et par sæsoner.

Personligt er jeg blevet et hooked på Atal til højreback, selvom han har svagheder defensivt. Rico Henry og Ferland Mendy imponerer mig også.
Og så synes jeg umiddelbart, at Neves er den der ville passe bedst ind på holdet som 6'er, nu hvor De Jong ryger til Barcelona.
Tænker hans kvaliteter falder godt sammen med Pogba og Herrera. Ved dog ikke om der er bedre alternativer.
Ellers har jeg også været vild med Ndidi og Diawara.

Udover de to positioner som Wodskou nævner - og måske en højreback, så synes jeg også start 11'eren er stærk nok, hvis spillerne fortsætter med at holde niveau.
Matíc og Herrera har begge været dygtige de sidste par måneder og kan ikke se, hvorfor de ikke skulle kunne fortsætte som førstevalg.
Af rinobandino
Jeg tænker umiddelbart uden at gøre det for langt at vi skal af med:
Darmian, Rojo, Valencia og Sanchez.

Ind med Bissaka, Sancho, Alderweireld/Koulibaly og en boldspillende CM.

Bobler som jeg ikke rigtig ved om vi skal af med: Jones, Young, Mata og McTominay.
Af Wes
Wodskou skrev:
ons 20. feb 2019 13:37
Personligt synes jeg heller ikke, ligesom Wettergren, at den der masseudskifning på én gang er hverken nødvendig eller ønskværdig. Jeg synes endelig at truppen er begyndt at vise, at den indeholder en voldsom masse uforløst kvalitet, der ser ud til at blive vakt til live nu. Der er simpelthen SÅ meget klasse truppen allerede, der skal arbejdes videre med om det så er OGS eller Poch, der skal det. Derfor synes jeg også at det er relativt begrænset, hvad vi skal foretage os på markedet til sommer.

Jeg ser gerne, at følgende forlader os: Darmian, Valencia, Rojo, Pereira og Mata. That's it. De fire første er ikke gode nok, og Mata kan ikke passe ind på et hold, der, i hvert fald i perioder, ønsker at presse højere på banen.

Med hensyn til tilgange, så synes jeg det klart mest essentielle er en verdensklasse CB og en højre wing, der kan hæve niveauet der, selvom det måske er hårdt mod Lingard, der gør det godt. Det er faktisk de eneste positioner, hvor jeg vil sige, at vi SKAL forstærke os. Andre steder er mere bonus for mig, selvom jeg personligt gerne en se HB ind og en CM ind, der kan skabe mere konkurrence.

Mit bud på en startopstilling, med nye spillere, er:

-------De Gea------
Dalot-Lindelöf-Koulibaly-Shaw
-------Matic------
Herrera---Pogba
Sancho-Rashford-Martial
Det var da en dejlig tilgang. Jeg ved ikke om jeg tilslutter mig lige de valgte spillere, men det er rart med et lidt mere balanceret ønske og en tilgang til truppen med lidt flere nuancer.

Ikke at en stor udrensning er unuanceret. Der er jo argumenter for det. Jeg tror personligt på at der er masser værei i periferispillerne og b opstillingen. Uanset om det er kulturbærere, glade træningsmakkere til testkampene i løbet af ugen og ikke mindst stabilitet. At smide folk ud betyder også, at der skal hentes nye ind. Med det kommer der masser af folus på de nye, pleasing af alle der er kommet til - måske i lovning på spilletid (kan eksisterende self også få) og generelt bare en udfordring i at få holdet til at fungere på og uden for banen. Det kommer alt sammen an på ambitioner. Men jeg tager den lette udvej og siger at jeg synes spillere skal sælges hvis en bedre spiller kan fås. Og med bedre spiller er det også på den lange bane, med fokus på tilfredshed på holdet, i byen og som både a og b spiller.
Af Wodskou
Wes skrev:
ons 20. feb 2019 18:02
Wodskou skrev:
ons 20. feb 2019 13:37
Personligt synes jeg heller ikke, ligesom Wettergren, at den der masseudskifning på én gang er hverken nødvendig eller ønskværdig. Jeg synes endelig at truppen er begyndt at vise, at den indeholder en voldsom masse uforløst kvalitet, der ser ud til at blive vakt til live nu. Der er simpelthen SÅ meget klasse truppen allerede, der skal arbejdes videre med om det så er OGS eller Poch, der skal det. Derfor synes jeg også at det er relativt begrænset, hvad vi skal foretage os på markedet til sommer.

Jeg ser gerne, at følgende forlader os: Darmian, Valencia, Rojo, Pereira og Mata. That's it. De fire første er ikke gode nok, og Mata kan ikke passe ind på et hold, der, i hvert fald i perioder, ønsker at presse højere på banen.

Med hensyn til tilgange, så synes jeg det klart mest essentielle er en verdensklasse CB og en højre wing, der kan hæve niveauet der, selvom det måske er hårdt mod Lingard, der gør det godt. Det er faktisk de eneste positioner, hvor jeg vil sige, at vi SKAL forstærke os. Andre steder er mere bonus for mig, selvom jeg personligt gerne en se HB ind og en CM ind, der kan skabe mere konkurrence.

Mit bud på en startopstilling, med nye spillere, er:

-------De Gea------
Dalot-Lindelöf-Koulibaly-Shaw
-------Matic------
Herrera---Pogba
Sancho-Rashford-Martial
Det var da en dejlig tilgang. Jeg ved ikke om jeg tilslutter mig lige de valgte spillere, men det er rart med et lidt mere balanceret ønske og en tilgang til truppen med lidt flere nuancer.

Ikke at en stor udrensning er unuanceret. Der er jo argumenter for det. Jeg tror personligt på at der er masser værei i periferispillerne og b opstillingen. Uanset om det er kulturbærere, glade træningsmakkere til testkampene i løbet af ugen og ikke mindst stabilitet. At smide folk ud betyder også, at der skal hentes nye ind. Med det kommer der masser af folus på de nye, pleasing af alle der er kommet til - måske i lovning på spilletid (kan eksisterende self også få) og generelt bare en udfordring i at få holdet til at fungere på og uden for banen. Det kommer alt sammen an på ambitioner. Men jeg tager den lette udvej og siger at jeg synes spillere skal sælges hvis en bedre spiller kan fås. Og med bedre spiller er det også på den lange bane, med fokus på tilfredshed på holdet, i byen og som både a og b spiller.
Helt enig. Der er SÅ mange nuancer, faktorer og udefrakommende incitamenter, der skal tages hensyn til, når vi konstant snakker om at xx skal ud og yy skal ind. Det er jo ikke bare lige, at bytte en spiller ud med den anden. Helt på linje med dig her.
Angående de spillere jeg har nævnt, så er jeg også klart åben for andre, men det var bare lige de første, der kommer til mig i forhold til de positioner, hvor jeg mener at det er nødvendigt, at vi forstærker os(cb og hw) :).
Af Lasrols
Ndombele, Koulibaly, en højre back og en højre kant.
Af Wodskou
Wettergren skrev:
tors 21. feb 2019 00:29
Ser i Ndombele spille Herreras position?
Jeg tænker han er for offensiv til at spille 6'er.
Herreras eller Pogbas primært. Men han kan nu også godt spille 6'er. Har han lejlighedsvist gjort i Lyon.
Af Lassekk
Mason Greenwood er skadet, men ved vi noget om hvornår han er klar igen? Det ville jo have været fantastisk at kunne prøve sådan en af når alt andet er skadet.
Af 20Legend
Kampen i aften viser truppens mangler.

United skal enten have en højre fløj (Jadon Sancho?) eller en 10'er (Dybala?), en højre back (synes, at Wan Bissaka kunne være spændende, men ønsker en, der allerede nu er på internationalt topniveau) og en defensiv playmaker til at afløse Matic.

Derudover kunne United godt bruge en rutineret leder, der er god med bolden til at styre midterforsvaret og være makker med Smalling (Alderweireld?), en backup til højre back (Her kunne AWB passe godt ind) og en backup til venstre back.

Optimalt er Darmian, Valencia, Young, Alexis, Rojo og Bailly væk næste sæson, mens Lingard, Lindelöf, Dalot, Matic og Herrera i sådanne svære kampe som denne i bedste fald på bænken.
Af Benzet
Declan Rice fra West Ham stå ret høj på min ønskeliste.

Derudover ønsker jeg bl.a. følgende:

Ruben Neves - Wolves
Sancho- Dortmund
De Ligt - Ajax
Koulibaly - Napoli

Jeg vil være meget ked af Dybala, som nævnes ovenfor. Han har efterhånden bevist, at han ikke kommer til at høre til spillere fra den øverste hylde - hverken nu eller med tiden.
Af Benzet
Woodward har været i Amsterdam under landskampspausen. De Ligt eller Red Light District??
Af Martinsen
Benzet skrev:
tors 28. mar 2019 22:21
Woodward har været i Amsterdam under landskampspausen. De Ligt eller Red Light District??
Eller samtaler med van der Sar om rollen som sportsdirektør? ;)

Det kunne potentielt være mange ting. Og der er også flere interessante spillere på Ajax holdet end lige De Ligt.
Af 20Legend
Kampen i aften viser igen, at truppen har mange mangler.

Målmand: De Gea er hvertfald tæt på at miste status som ubestridt verdens bedste.

Højre back: Imo skal der to nye ind. Hverken Valencia, Darmian (der begge nok forsvinder til sommer), Young, TFM eller Dalot er gode nok. Og bemærkelsesværdigt, at det kun er Darmian, der er naturlig på positionen.

Venstreback: Shaw er klart bedste her, men han mangler seriøst en backup. Hans bedste afløser er i bedste fald dårlig.

Midterforsvar: Smalling, Jones og Lindelöf er alle hver især rigtig gode, men ingen af dem er eller har potentiale til at blive verdensklasse. Bailly og Rojo kan godt sendes videre da de ikke er gode nok. Tuanzebe kan også sendes videre hvis han ikke er mindst ligeså god som de tre første allerede for så bliver han aldrig den verdensklassespiller. Så her må gerne to spillere komme ind. Og hvertfald en af dem skal være af absolut verdensklasse.

Def Midt: McTominay har imo vist sig at være bedre end Matic, der gerne må sendes videre, og så må der gerne komme en verdensklasse ind.

CM: Herrera har attituden og viljen, men er ikke verdens bedste. Pogba har talentet, men ikke viljen. Andreas og Fred er langtfra gode nok og kan begge sendes videre. Garner tvivler jeg meget på (ikke fordi jeg kender så meget til ham, men udelukkende fordi han end ikke kommer på bænken uden at United mangler min. to af de ovenstående pga. skader og karantæner selvom både Fred og Andreas er elendige).

Off midt/angreb: Rashford og Martial er de eneste, der er gode nok til en startplads. Alexis håber jeg sendes videre til sommer. Lingard kan også gerne sendes videre, men kan blive hvis han gider være bag Rashford, Martial, Dalot, Lukaku og mindst en ny højre fløj. Gomes, Chong og Greenwood tvivler jeg på nogensinde bliver faste på et United-hold, der kæmper om pokaler.

Summa sumarum: Imo skal der købes 4 spillere til startopstllingen, der skal være verdensklasse (HB, CF, DM og HF). Og så skal der købes 6 (HB, VB, CF, CMx2, AN) backupspillere af høj kvalitet, hvoraf 2 (CF og CM) gerne må være verdensklasse og til startopstillingen. Samtidig skal United sælge mindst 11 spillere og udleje mindst 4.

Ja, jeg er klar over det ikke sker. Men vinder United nok næppe nogle pokaler næste sæson. Udover muligvis Carabao Cup.
Af Benzet
Jeg ser gerne følgende solgt og erstattet af nyindkøb eller ungdomsspillere:

Young - alder
Valencia - alder
Smalling - for ustabil
Jones - for ustabil
Mata - alder
Andreas - ikke god nok
Alexis - for ustabil og løntung
Af Gaz
20Legend skrev:
tirs 2. apr 2019 23:30

Målmand: De Gea er hvertfald tæt på at miste status som ubestridt verdens bedste.

Højre back: Imo skal der to nye ind. Hverken Valencia, Darmian (der begge nok forsvinder til sommer), Young, TFM eller Dalot er gode nok. Og bemærkelsesværdigt, at det kun er Darmian, der er naturlig på positionen.

Venstreback: Shaw er klart bedste her, men han mangler seriøst en backup. Hans bedste afløser er i bedste fald dårlig.

Midterforsvar: Smalling, Jones og Lindelöf er alle hver især rigtig gode, men ingen af dem er eller har potentiale til at blive verdensklasse. Bailly og Rojo kan godt sendes videre da de ikke er gode nok. Tuanzebe kan også sendes videre hvis han ikke er mindst ligeså god som de tre første allerede for så bliver han aldrig den verdensklassespiller. Så her må gerne to spillere komme ind. Og hvertfald en af dem skal være af absolut verdensklasse.

Def Midt: McTominay har imo vist sig at være bedre end Matic, der gerne må sendes videre, og så må der gerne komme en verdensklasse ind.

CM: Herrera har attituden og viljen, men er ikke verdens bedste. Pogba har talentet, men ikke viljen. Andreas og Fred er langtfra gode nok og kan begge sendes videre. Garner tvivler jeg meget på (ikke fordi jeg kender så meget til ham, men udelukkende fordi han end ikke kommer på bænken uden at United mangler min. to af de ovenstående pga. skader og karantæner selvom både Fred og Andreas er elendige).

Off midt/angreb: Rashford og Martial er de eneste, der er gode nok til en startplads. Alexis håber jeg sendes videre til sommer. Lingard kan også gerne sendes videre, men kan blive hvis han gider være bag Rashford, Martial, Dalot, Lukaku og mindst en ny højre fløj. Gomes, Chong og Greenwood tvivler jeg på nogensinde bliver faste på et United-hold, der kæmper om pokaler.

Summa sumarum: Imo skal der købes 4 spillere til startopstllingen, der skal være verdensklasse (HB, CF, DM og HF). Og så skal der købes 6 (HB, VB, CF, CMx2, AN) backupspillere af høj kvalitet, hvoraf 2 (CF og CM) gerne må være verdensklasse og til startopstillingen. Samtidig skal United sælge mindst 11 spillere og udleje mindst 4.

Ja, jeg er klar over det ikke sker. Men vinder United nok næppe nogle pokaler næste sæson. Udover muligvis Carabao Cup.
Der kan næppe herske tvivl om, at truppen mangler forstærkning på en række positioner, men jeg synes også lige vi må lære lidt af post Ferguson æraen.

Vi har investeret, investeret og investeret, men faktum er, at vi stortset står det samme sted, som da Moyes blev fyret. En klub, der fortsat leder efter sin nye identitet og filosofi.

F.eks. synes jeg, at din bedømmelse af Garner, Gomes, Greenwood og Chong er helt hen i vejret. Det er muligvis en af de bedste talentgrupper, der er på vej ud af vores akademi, siden class of 92. Jeg er med på, at moderne fodbold, er en helt anden verden, men det ændrer ikke på, at vi altså har en række talenter her, som potentielt kan vise sig at være guld værd for klubben - og som måske alle har et glødende hjerte for klubben. Noget som vi i den grad har efterlyst, siden at Ferguson forlod os.

Istedet for vi nu (igen) går ud på transfermarkedet og spenderer kassen på to verdensstjerner, som måske, måske ikke, viser sig at være reelle forstærkninger (ja, de seneste sæsoner har hvert fald vist, at verdensstjerner ikke nødvendigvis spiller som verdensstjerne for United), så håber jeg virkelig, at klubben erkender, at vi er i en opbygningsfase. Vi skal investere med henblik på langsigtede løsninger. Det må være den rigtige vej fremad - for lige nu har vi ikke en mesterskabstrup, så det at købe en verdensstjerne eller to er vel ret beset bare som at pisse i bukserne.

Det indebærer også, at der skal være plads til at vi kan få indspillet vores unge talenter på holdet. Og hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg vi har en række spillere, der kan blive afgørende for vores fremtid. Specielt Greenwood.

Nu skal OGS have tid til at implementere sin filosofi med de spillere, han synes, som passer ind. Og i den sammenhæng håber jeg inderligt, at der bliver tænkt langsigtede på transfermarkedet - for det andet har ikke været nogen god løsning so far.
Af 20Legend
Gaz skrev:
ons 3. apr 2019 20:08
20Legend skrev:

Der kan næppe herske tvivl om, at truppen mangler forstærkning på en række positioner, men jeg synes også lige vi må lære lidt af post Ferguson æraen.

Vi har investeret, investeret og investeret, men faktum er, at vi stortset står det samme sted, som da Moyes blev fyret. En klub, der fortsat leder efter sin nye identitet og filosofi.

F.eks. synes jeg, at din bedømmelse af Garner, Gomes, Greenwood og Chong er helt hen i vejret. Det er muligvis en af de bedste talentgrupper, der er på vej ud af vores akademi, siden class of 92. Jeg er med på, at moderne fodbold, er en helt anden verden, men det ændrer ikke på, at vi altså har en række talenter her, som potentielt kan vise sig at være guld værd for klubben - og som måske alle har et glødende hjerte for klubben. Noget som vi i den grad har efterlyst, siden at Ferguson forlod os.

Istedet for vi nu (igen) går ud på transfermarkedet og spenderer kassen på to verdensstjerner, som måske, måske ikke, viser sig at være reelle forstærkninger (ja, de seneste sæsoner har hvert fald vist, at verdensstjerner ikke nødvendigvis spiller som verdensstjerne for United), så håber jeg virkelig, at klubben erkender, at vi er i en opbygningsfase. Vi skal investere med henblik på langsigtede løsninger. Det må være den rigtige vej fremad - for lige nu har vi ikke en mesterskabstrup, så det at købe en verdensstjerne eller to er vel ret beset bare som at pisse i bukserne.

Det indebærer også, at der skal være plads til at vi kan få indspillet vores unge talenter på holdet. Og hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg vi har en række spillere, der kan blive afgørende for vores fremtid. Specielt Greenwood.

Nu skal OGS have tid til at implementere sin filosofi med de spillere, han synes, som passer ind. Og i den sammenhæng håber jeg inderligt, at der bliver tænkt langsigtede på transfermarkedet - for det andet har ikke været nogen god løsning so far.
Det er jo ikke det, der er spenderet, der er problemet. Problemerne er, at der ikke er nogen linje i hvilke typer bliver hentet. Og nu bliver United igen, igen nødt til at hente spillere til en anden filosofi end den forhenværende.

Nu snakker jeg ikke om deciderede spilllere. Men hvis United f.eks. hentede Wan-Bissaka, Alderweireld, Koulibaly, Chilwell, Neves/Rice, Sancho og en CM så var det en langsigtet løsning da det kun er Alderweireld af disse, der sandsynligvis ikke spiller topfodbold om fem år.

Og så til Gomes, Chong, Greenwood og Garner (og for såvidt også Tuanzebe og TFM). Hvad er det, der gør, at de helt sikkert bliver gode spillere for United? At de gør det godt for ungdomsholdene? Liverpool havde en ungdomsspiller, der hed Neil Mellor engang, der fuldstændig smadrede alle scoringsrekorder for ungdomsrækkerne. Han spillede vist nok også for Liverpools første hold, men han blev aldrig den spiller, han så ud til at skulle blive...

Jeg kan kun se en United-trup hvor rigtig mange spillere ikke er gode nok. Men alligevel ser man utrolig sjældent disse unge spillere på bænken. Og når de så er på bænken så er det fordi United har et hav af skader. Så fortæl mig endelig hvorfor de bliver United-stjerner? Jeg vil meget gerne tage fejl...
Senest rettet af 20Legend ons 3. apr 2019 21:50, rettet i alt 1 gang.
Af MikaelHasle
Jeg er på mange måder enig med dig Gaz. Jeg tror også, vi skal passe på med at ville satse kortsigtet, som vi har gjort konstant siden Ferguson.

Der er gjort en masse fejlkøb, og truppen har længe været rodet. I mine øjne startede det allerede de sidste 3-4 år under Fergie. Om det var Fergie fejl eller manglende vilje fra ledelsen til at betale prisen for de rigtige spillere ved jeg ikke. Men Ronaldo blev erstattet af Nani, Young og Valencia. Flere af de bærende spillere og ledere kom op i årene, uden man var dygtig til at finde afløsere. Evra, Gary, Giggs, Vidic og Rio var typer, som gik forrest og krævede en masse af holdkammeraterne. Jones, Smalling og senere andre er kommet ind, men ledertypen har hele tiden glimtet ved deres fravær.

Moyes og Van Gaal skabte en meget uharmonisk trup. Mourinho får lidt ros her, for han har ryddet lidt op, og hans køb har trods alt været mere rettet mod hans stil og de mangler han fandt. Af mourinhos indkøb er der så kun meget få, som har slået igennem.
Bare for en ordens skyld, jeg roser ikke Mourinho. Jeg kan, som mange andre sikkert, sagtens se de mangler i truppen, som Mourinho var frustreret over. Men en rigtig leder arbejder med det han har og går forrest. Her fejlede Mourinho big time. Og derudover er han jo også medansvarlig for fejlindkøbene.

Nu står vi med Solskjær. Jeg er begejstret for, man prøver det af. Jeg kan sagtens se faresignalerne med ham, som manglende erfaring og faren for at der ikke sker nok fornyelse, fordi han hænger fast i det gamle United. Jeg kan frygte, han ikke kan sætte sig igennem overfor store egoer med videre. Men han har dog overrasket positivt, eksempelvis da han hev Bailly ud mod PSG.
Jeg er vild med hans attitude med “vi er United, vi skal vinde titler”. Og hans spillestil er rigtig, synes jeg. Jeg har lagt mærke til, nogen synes, vi er begyndt at spille for defensivt. Mod PSG ude med den trup vi havde, ville de fleste managere have gjort det. Mod Liverpool havde de fleste også trukket sig med tanke på situationen. Derudover er spillet lige nu i mine øjne udtryk for truppens tilstand og skrøbelighed. Der trækkes mange veksler på de samme, især på midtbanen. Derudover er det tydeligt, der mangler nogle klassespillere til startopstillingen, 4 i mine øjne.

1. prioriteten for mig er CB. Det skal være en sulten spiller, men som samtidig har noget erfaring men først og fremmest leder egenskaber og vildskab. Der er mange bud, og Koulibaly, Skriniar og Varane er alle eksempler på gode bud. Det må bare ikke blive Maguirre. Jeg tror, han er en kilde til uro. Han er ikke meget upgrade af Smalling og Jones. Jeg ser den ny mand træde ind ved siden af Lindelöf. Jeg forstår godt, når 20Legend synes, Smalling er Uniteds bedste cb. Det synes jeg ikke, men han er nok den mest stabile lige nu, og desværre nødvendig i mangel af bedre. Han vinder dueller både i luften og på hurtighed. Men han mangler lederskab. Han kommunikerer ikke, og han ligner en, der er nervøs eller et eller andet hele tiden. Jeg tror, han giver usikkerhed. Med hans erfaring burde han tage meget mere ansvar.
Jeg ser meget mere lys i Lindelöf, og jeg tror, han og resten af forsvaret kan løfte sig kraftigt med en en ny stærk cb. Man drømmer vel om lidt Van Dijk effekt.

2. prioritet er højre kant. Med Rashford, Martial, Lukaku og lingard som offensive strenge tør jeg godt gå med en ung spiller. Sancho er jo spændende, og højre kant er hans naturlige plads. Jeg tror, han kunne gøre meget godt i samspil med Martial og Rashford.

3. prioritet er en stærk midtbanemand. Hvis Herrera og eller Pogba smutter, er det nødvendigt med to mand, og denne plads kommer op på 2. pladsen. Det skal være en spiller med dynamik og lederegenskaber/potentiale. Det må gerne være en ung spiller. Hvis Herrera og Pogba begge smutter, skal der også en mere rutineret spiller ind. Neves fra Wolves synes jeg, er spændende. Saul fra Atletico er selvfølgelig også, men tvivler på, hvor realistisk det er. Og så har jeg en fidus til, at det passer United godt med en yngre spiller på nippet af det store gennembrud. Og jeg tror, sådan en type vil brænde mere for det.

4. prioritet er højre back. Jeg er ikke sikker på, Dalot er stærk nok/klar og Young er bare ikke god nok, selvom han gør, hvad han kan. Igen vil jeg gå med en ung pl spiller, wan bissaka fra CP. Han har potentiale, og jeg tror, han vil brænde for det og være med til at skabe en bedre kultur i truppen.

Ovenstående gør ikke nødvendigvis United til pl favoritter næste år. Men mindre kan sagtens gøre det. Jeg tror på det lange seje træk. Det er dog vigtigt, Solskjær rammer rigtigt med nogle transfers, hvilket har været en stor hæmsko de sidste mange år. Og det er selvfølgelig vigtigt, at vi kommer i ChL samt at vi forbedrer os kraftigt.
Af Martinsen
Det lader til vi får en voldsom travl sommer i hvert fald.

Udover situationerne med Herrera, Mata og Sanchez så lader det til at OGS vil lade sælge Bailly og Darmian. Valencia smutter på en fri. Dette er taget fra Simon Stones twitter profil.

Det er en voldsom stor udskfitning vi kan stå overfor. Men der er ingen af de 6 spillere, som jeg ser som centrale figurer på et hold der har ambitioner om at blande sig ti topstriden i PL.

https://www.bbc.com/sport/football/47805207

Personligt ser jeg et behov for 4 navne til startopstillingen. En højre kant, central midt, centerforsvar og højre back.

Mange spillere er allerede nævnt. Men for mig er drømmesigningen Jadon Sancho, men den bliver nok rigtig svær at få kørt igennem.

Derudover så jeg gerne en centerforsvar der fra dag et kan træde ind på holdet. Det kunne være Koulibaly, Alderweireld eller Varane.

Til midtbanen er jeg lidt mere i tvivl. Som udgangspunkt må man gå udfra det er en erstatning for Herrera vi skal have fat i og der synes jeg måske ikke Neves fra Wolves passer så godt ind. Han er vel mere en spiller der positionerer sig som 6´er og fordeler spillet derfra. Ndombele fra Lyon er også nævnt ham har jeg ikke set alverden til, men han virker interessant. Declan Rice er et frækt bud og unge engelske spillere bør altid være interessante for os.

Højreback positionen er heller ikke så nem. Henter vi Wan-Bissaka som jeg synes er vild god, så står vi pludselig med 2 helt unge og potentielt rigtig gode spillere til den position. Så måske er det optimale en lidt mere rutineret løsning, så vi kan indlemme Dalot på holdet over de næste år. Jeg er meget i tvivl og har ikke nogen oplagte kandidater umiddelbart.
Af Gaz
20Legend skrev:
ons 3. apr 2019 21:40
Gaz skrev:
20Legend skrev:

Det er jo ikke det, der er spenderet, der er problemet. Problemerne er, at der ikke er nogen linje i hvilke typer bliver hentet. Og nu bliver United igen, igen nødt til at hente spillere til en anden filosofi end den forhenværende.

Nu snakker jeg ikke om deciderede spilllere. Men hvis United f.eks. hentede Wan-Bissaka, Alderweireld, Koulibaly, Chilwell, Neves/Rice, Sancho og en CM så var det en langsigtet løsning da det kun er Alderweireld af disse, der sandsynligvis ikke spiller topfodbold om fem år.

Og så til Gomes, Chong, Greenwood og Garner (og for såvidt også Tuanzebe og TFM). Hvad er det, der gør, at de helt sikkert bliver gode spillere for United? At de gør det godt for ungdomsholdene? Liverpool havde en ungdomsspiller, der hed Neil Mellor engang, der fuldstændig smadrede alle scoringsrekorder for ungdomsrækkerne. Han spillede vist nok også for Liverpools første hold, men han blev aldrig den spiller, han så ud til at skulle blive...

Jeg kan kun se en United-trup hvor rigtig mange spillere ikke er gode nok. Men alligevel ser man utrolig sjældent disse unge spillere på bænken. Og når de så er på bænken så er det fordi United har et hav af skader. Så fortæl mig endelig hvorfor de bliver United-stjerner? Jeg vil meget gerne tage fejl...
Jeg er helt enig i, at der skal være en linje i investeringerne. Derfor synes jeg netop, at det ikke giver mening, at man - som du antyder i dit første indlæg - skal foretage 5-6 investeringer (verdensstjerner) til starteleveren. Det er for mig at se et forkert fokus. Fokus må være, hvem der passer ind i filosofien - særligt på lang sigt. At disse spillere så måske også er egnet til starteleveren fra dag 1, er jo bare et plus.

Angående Gomes, Chong, Greenwood, osv, så har jeg på intet tidspunkt skrevet noget i stil med, at de helt sikkert bliver stjerner. Men jeg holder klart fast i, at samtlige potentielt kan blive guld værd for klubben. At disse ikke altid bliver involveret, når vores andre spillere underpræsterer eller er skadet, ser jeg ikke som noget grundlag for en vurdering. Her skal vi altså huske på, at det er nogle rigtig unge gutter på hvad 17-19 år? Hvis man forventer, at spillere i denne aldersklasse allerede skal kunne vise klasse på dette tidspunkt, så synes jeg, der er noget helt galt i forventningen til de unge spillere.

Hvis nu du nævnte 4-6 stjernespillere, som du ønskede i klubben, så ville jeg - uden at kende disse - gætte på, at langt de fleste først virkelig slog til i løbet af deres (midt) tyvere.

Min pointe er, at vi skal have tålmodighed med vores unge spillere. Og når jeg kigger på en række af de unge spillere, der er på vej ind i truppen, så ser jeg stort potentiale, hvilket vi skal satse på. Der er ingen garantier i fodbold, men når man har store talenter i eget akademi, og vel og mærket spillere, der formentlig bløder for klubben, så er det oplagt at satse på.
Af 20Legend
Gaz skrev:
tors 4. apr 2019 19:30
20Legend skrev:
Gaz skrev:

Jeg er helt enig i, at der skal være en linje i investeringerne. Derfor synes jeg netop, at det ikke giver mening, at man - som du antyder i dit første indlæg - skal foretage 5-6 investeringer (verdensstjerner) til starteleveren. Det er for mig at se et forkert fokus. Fokus må være, hvem der passer ind i filosofien - særligt på lang sigt. At disse spillere så måske også er egnet til starteleveren fra dag 1, er jo bare et plus.

Angående Gomes, Chong, Greenwood, osv, så har jeg på intet tidspunkt skrevet noget i stil med, at de helt sikkert bliver stjerner. Men jeg holder klart fast i, at samtlige potentielt kan blive guld værd for klubben. At disse ikke altid bliver involveret, når vores andre spillere underpræsterer eller er skadet, ser jeg ikke som noget grundlag for en vurdering. Her skal vi altså huske på, at det er nogle rigtig unge gutter på hvad 17-19 år? Hvis man forventer, at spillere i denne aldersklasse allerede skal kunne vise klasse på dette tidspunkt, så synes jeg, der er noget helt galt i forventningen til de unge spillere.

Hvis nu du nævnte 4-6 stjernespillere, som du ønskede i klubben, så ville jeg - uden at kende disse - gætte på, at langt de fleste først virkelig slog til i løbet af deres (midt) tyvere.

Min pointe er, at vi skal have tålmodighed med vores unge spillere. Og når jeg kigger på en række af de unge spillere, der er på vej ind i truppen, så ser jeg stort potentiale, hvilket vi skal satse på. Der er ingen garantier i fodbold, men når man har store talenter i eget akademi, og vel og mærket spillere, der formentlig bløder for klubben, så er det oplagt at satse på.
Jeg har på INTET tidspunkt nævnt, at det skal være verdensstjerner. Men, at det skal være spillere, der er gode nok til at være i startopstillingen. Også mod de bedste hold.

Jeg synes egentlig, at United er ret godt besat i midterforsvaret. Men, at der mangler en leder. Derfor synes jeg, at Alderweireld ville være en god spiller at få ind. Og hvis United så fik en stærk forsvarsspiller så lyder Koulibaly (kender ikke til ham udover det, som kan læses om ham) som en god spiller. Aaron Wan Bissaka, en ung upcoming PL-spiller, ville være god at få ind som højreback. Men der ville jeg også gerne have en mere rutineret spiller ind. For at spille for United kræver mere end kun talent.

Jeg har heller aldrig sagt, at jeg forventer, at de skal spille størstedelen af kampene fra start. Jeg har faktiskt aldrig indikeret, at jeg vil allerede have dem i startopstillingen til nogen kamp (eller ikke når det kommer til diskussionen om deres potentiale). Men jeg synes, at i forhold til deres potentiale, at det er bekymrende, at de kun får en bænkplads når det er minimum seks skader.

Kig på alle de største stjerner. De er regelmæssigt med i kamptrupperne selv når de er 17-18 år... Og Chong f.eks. er trods alt 19 år nu. Hvis han skal blive guld værd for klubben så skal han simpelthen som minimum være på bænken i største dele af kampene næste sæson. De er unge ja, men der er ingen, der hverken kræver eller forventer, at de er regelmæssigt i startopstillingen. Men at der tit er hvertfald en af dem på bænken. Specielt når United nu har en manager, der udtaler, hvor betydningsfuldt det er, at udvikle egne spillere...
Af Gaz
20Legend skrev:
tors 4. apr 2019 20:22
Gaz skrev:
20Legend skrev:

Jeg har på INTET tidspunkt nævnt, at det skal være verdensstjerner. Men, at det skal være spillere, der er gode nok til at være i startopstillingen. Også mod de bedste hold.

Jeg synes egentlig, at United er ret godt besat i midterforsvaret. Men, at der mangler en leder. Derfor synes jeg, at Alderweireld ville være en god spiller at få ind. Og hvis United så fik en stærk forsvarsspiller så lyder Koulibaly (kender ikke til ham udover det, som kan læses om ham) som en god spiller. Aaron Wan Bissaka, en ung upcoming PL-spiller, ville være god at få ind som højreback. Men der ville jeg også gerne have en mere rutineret spiller ind. For at spille for United kræver mere end kun talent.

Jeg har heller aldrig sagt, at jeg forventer, at de skal spille størstedelen af kampene fra start. Jeg har faktiskt aldrig indikeret, at jeg vil allerede have dem i startopstillingen til nogen kamp (eller ikke når det kommer til diskussionen om deres potentiale). Men jeg synes, at i forhold til deres potentiale, at det er bekymrende, at de kun får en bænkplads når det er minimum seks skader.

Kig på alle de største stjerner. De er regelmæssigt med i kamptrupperne selv når de er 17-18 år... Og Chong f.eks. er trods alt 19 år nu. Hvis han skal blive guld værd for klubben så skal han simpelthen som minimum være på bænken i største dele af kampene næste sæson. De er unge ja, men der er ingen, der hverken kræver eller forventer, at de er regelmæssigt i startopstillingen. Men at der tit er hvertfald en af dem på bænken. Specielt når United nu har en manager, der udtaler, hvor betydningsfuldt det er, at udvikle egne spillere...
Du skriver direkte: "Summa sumarum: Imo skal der købes 4 spillere til startopstllingen, der skal være verdensklasse (HB, CF, DM og HF). Og så skal der købes 6 (HB, VB, CF, CMx2, AN) backupspillere af høj kvalitet, hvoraf 2 (CF og CM) gerne må være verdensklasse og til startopstillingen"

Altså, at der SKAL være 4 verdensklassespillere og gerne 2 yderligere. Det står jo sort på hvidt.

Derudover skriver du: "Jeg har heller aldrig sagt, at jeg forventer, at de skal spille størstedelen af kampene fra start. Jeg har faktiskt aldrig indikeret, at jeg vil allerede have dem i startopstillingen til nogen kamp (eller ikke når det kommer til diskussionen om deres potentiale)"

Det har jeg ikke skrevet nogen steder, at du har. Jeg brugte med vilje udtrykket "involveret", der naturligvis også indebærer en bænkplads.

Det gør det unægteligt meget meget vanskeligt at debatere med dig, når du (1) ikke husker dine egne indlæg korrekt eller (2) ikke læser andres indlæg korrekt.

Så lad os bare stoppe den her.
Af 20Legend
Gaz skrev:
tors 4. apr 2019 21:31
20Legend skrev:
tors 4. apr 2019 20:22
Gaz skrev:

Du skriver direkte: "Summa sumarum: Imo skal der købes 4 spillere til startopstllingen, der skal være verdensklasse (HB, CF, DM og HF). Og så skal der købes 6 (HB, VB, CF, CMx2, AN) backupspillere af høj kvalitet, hvoraf 2 (CF og CM) gerne må være verdensklasse og til startopstillingen"

Altså, at der SKAL være 4 verdensklassespillere og gerne 2 yderligere. Det står jo sort på hvidt.

Derudover skriver du: "Jeg har heller aldrig sagt, at jeg forventer, at de skal spille størstedelen af kampene fra start. Jeg har faktiskt aldrig indikeret, at jeg vil allerede have dem i startopstillingen til nogen kamp (eller ikke når det kommer til diskussionen om deres potentiale)"

Det har jeg ikke skrevet nogen steder, at du har. Jeg brugte med vilje udtrykket "involveret", der naturligvis også indebærer en bænkplads.

Det gør det unægteligt meget meget vanskeligt at debatere med dig, når du (1) ikke husker dine egne indlæg korrekt eller (2) ikke læser andres indlæg korrekt.

Så lad os bare stoppe den her.
Ja, der er selvfølgelig lighedstegn mellem verdensklasse og verdensstjerner :shock:

Det er sandsynligvis ikke det du mener, men det er det du indikerer. F.eks. ville det ikke gøre United noget godt hvis United købte Godin og Chiellini. Heller ikke selvom de typemæssigt er de rigtige og de er verdensstjerner.

Og der er flere verdensklassespillere i fodboldverdenen. Og flere af dem bliver det ikke før de kommer til drn rigtige klub. Jeg kan godt indrømme, at jeg burde have skrevet eller indikeret, at jeg mente de skulle være verdensklasse i United nærmest fra dag et (selvfølgelig med det forbehold at nogle spillere kræver tid til at være verdensklasse hver uge).

Du kan snakke om ordene. Men vi snakker om, at disse 4 spillere i sæsonens sidste otte kampe gerne må være en af disse fire på bænken mindst et par gange. Det kan godt være de har været involveret. Men hvis de har potentiale til at være støttespillere i United så skal de være involveret noget mere. De har sammenlagt syv kampe, alle som indskiftere (ud af 45). Fem af disse indskiftninger kom i den periode hvor United manglede næsten et helt hold pga. skader.
Af 20Legend
Der er blevet sagt meget om visse spillere, men sådan her ser jeg situationen for positionerne i truppen:

Målmand:

Jeg tror ikke de Gea forlader United, men jeg kan godt forstå hvis man er skeptisk. Forlader han ikke klubben så skal der ikke ske noget udover måske et salg eller to. Joel Pereira har nok ingen fremtid i klubben og Romero rygtes at ville tilbage til Argentina. Det efterlader United med Henderson, der vistnok gør det rigtig godt i Sheffield United, Grant, der aldrig skal være mere end tredje valg, Lee og Kovar. De to sidste kommer nok aldrig helt på 1. holdet. Men sælges de Gea så må United sandsynligvis købe en målmand.

Højre back

Det må være 1. prioritet at forstærke højre back. Som nu er så er Young og Valencia, som begge er forhenværende fløje, Bailly, Jones og Lindeløf er midterforsvarere og TFM (godt nok udlejet) CM. Ingen af dem er tæt på god nok. Så er der Dalot, som jeg bestemt ikke har været imponeret over da han har spillet på backen. Derimod har han gjort det meget bedre på fløjen. Så er der Darmian, der er den eneste naturlige højre back i truppen, men han er desværre ikke god nok, og vil også gerne hjem til Italien igen. Så der MÅ en højre back ind. Wan Bissaka kunne godt være løsningen, men jeg ville egentlig foretrække en, der havde bevist lidt mere.

Venstre back

Shaw er rigtig god, men problemet er, at der mancgler en back up til ham. Så det ville ikke være det værste hvis United fik sig et ungt talent til agere afløser enkelte gange de næste to sæsoner for så at konkurrere med Shaw derefter. Men forhåbentlig slipper vi for Darmian og Young fremover på venstre back.

Midterforsvar

Jeg synes ikke det står så dårligt til med midterforsvarere i klubben. Smalling er fremragende og Lindeløf er udmærket. Rojo, Jones og Bailly ville være fine som backup, men så ville jeg hellere se en spiller som Tuanzebe som backup. Synes ikke det er så nødvendigt med en midterforsvarer, men der mangler en leder. Varane, Skriniar, Alderweireld og Koulibaly er dem, der er mest rygtet til klubben. Hvis United fik Alderweireld og Varane og sendte Bailly og Rojo videre ville det være fremragende.

Central Midtbane

Kigger man på spillerne så kan så ser det egentlig ikke sååå dårligt ud. Men Herrera er på vej til PSG, Matic er på vej ned ad og Andreas er bare ikke god nok, og bliver det med stor sandsynlighed heller aldrig. McTominay har udviklet sig enormt på det sidste og ser ud til at være en kommende storspiller nu, noget jeg ikke havde troet for et halvt år siden. Fred er også blevet bedre, men jeg tvivler på om han nogensinde bliver god nok til at være en fast del af startopstillingen. Så er der mysteriet Pogba. Han har godt nok et enormt talnet, men han har en dårlig utrolig attitude. Og for tiden er der ikke meget, der tyder på, at han gider at være i United. Og gider han ikke være i United så er han mere end velkommen til at smutte. Alt efter om Pogba skal sælges eller ej så skal United gerne hente to eller tre CM, og det har rimelig stor betydning, at der bliver hentet til midtbanen. Rabiot og Gueye er rygtet, hvilket jeg ikke ville være utilfreds med, men kunne mere ønske mig en mere kreativ spiller. Eriksen har jeg ændret mening om og han ville jeg meget gerne have i United. Så kunne United sende Mino Raiola videre.

Højre kant

United mangler i den grad også en kantspiller til højre side. Lige nu er Lingard nok Uniteds bedste til positionen. Men Lingard skal helst ikke være en del af startopstillingen, men kunne være en udmærket reserve. Sancho ville virkelig være lækkert at få hentet ind.

Venstre kant

Hvis United fik en virkelig verdensklassespiller ind til positionen så kunne United hente en til positionen. Men ellers synes jeg ikke, at der behøves at gøres noget her. En som Hazard.

Angriber

Er Greenwood så god som han bliver hypet til så skal han være andet valg allerede næste sæson bag Rashford. Lukaku kan godt sendes videre og så kunne Martial evt. også bruges som angriber. Ellers skal det være en, der virkelig kan give Rashford konkurrence.
Brugeravatar
Af Flax_Generous
Jeg er også fristet til at lade være med at købe til forsvaret i sommertransfervinduet. Tuanzebe gør det angiveligt fremragende for Aston Villa, Lindelöf og Smalling er ikke uden evner, og Jones og Bailly giver lidt bredde. Selvfølgelig kan positionen opgraderes, men der er mere behov for et løft på højre kant, højre back og central midtbane. F.eks. Sancho, Wan-Bissaka og Neves. Hvis Dalot viser sig at være højre back og Herrera smutter, bør man måske prioritere at få to nye midtbanespillere. Er Rabiot stadig ude i kulden hos PSG?
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 36