OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Her diskuteres generelle ting om Manchester United
Af 20Legend
Hvordan ser I på næste sæson?

Skal United gå efter en pokal eller bare gøre det så godt som muligt i så mange turneringer som muligt?

Jeg håber selv, at United satser 200 % på PL og simpelthen smider de unge spillere og reservespillerne ind i de tre andre turneringer.

Jeg tror ikke det kommer til at give et mesterskab, men tror det vil give en god sæson ligamæssigt, hvilket så igen vil gøre United sportsligt attraktive.
Af MikaelHasle
20Legend skrev:Hvordan ser I på næste sæson?

Skal United gå efter en pokal eller bare gøre det så godt som muligt i så mange turneringer som muligt?

Jeg håber selv, at United satser 200 % på PL og simpelthen smider de unge spillere og reservespillerne ind i de tre andre turneringer.

Jeg tror ikke det kommer til at give et mesterskab, men tror det vil give en god sæson ligamæssigt, hvilket så igen vil gøre United sportsligt attraktive.
Jeg har det på samme måde som dig, at der skal fokuseres på ligaen.

Fra mit synspunkt skal United starte med at bygge et langtidsholdbart projekt op. Dette gørman i mine øjne ikke ved at gå efter Quick Wins som FA cup eller euro league.
At præstere stabilt og forhåbentlig bedre og bedre over sæsonen i ligaen er med til at lægge et fundament for fremtiden.
Det på grund af at et stabilt ligahold bygger på et stabilt fundament på holdet.

Hvad er det stabile fundament så?
Der skal defineres en spillestil. Den behøves ikke være 100% fastlåst, men det skal være en stil som kan nuanceres. Ferie gjorde i det, hvor han både kunne spille højt pres i kampe der skulle vindes men også mere pragmatisk eksempelvis i udekampe i CL.
Diskussionen om spillestil er ikke så vigtig for mig, for jeg tror, mange er enige om, hvordan de gerne vil have United til at spille.

Når stilen er defineret, skal der ses på truppen. Vi kan desværre ikke skifte 10 spillere på et sommervindue.
Jeg mener klart, at aksen skal være på plads først. Det som mangler i Uniteds akse er tydelige ledere. Nedefra og op:

De Gea: Hvis han kan finde fokus frem igen, og forlænger kontrakt så er han den rigtige. Ellers skal der en ny ind. Oblak er selvfølgelig et godt bud. Kasper Schmeichel er i mine øjne også spændende. Jeg synes hans kvaliteter er gode, omend ikke helt oppe ved de bedste, men han har tydelige lederegenskaber, og han vil brænde 100% igennem for klubben.

Centerforsvar: Der skal helt sikkert en spiller ind, som bestemmer fra dag 1, og som er sulten. Koulibaly og Varane er selvfølgelig drømmescenarier, men er de realistiske, nu hvor CL ikke blev sikret? Jeg er dog sikker på, de begge gerne vil opnå flere titler, så sulten vil være der, hvis en af dem kom, og de har begge klassen.
Jeg har set et par Inter kampe og skriniar synes jeg er mega spændende. Han har vildskab, og jeg tror, han kunne være flytbar.
Jeg tror på Lindeløf kan rykke sig markant med en tydelig leder og fast mand ved siden af. Jeg forstår sagtens, at 20Legend, har fidus til Smalling fremfor Lindeløf, for Smalling præsterer mest stabilt på nuværende tidspunkt. Jeg tror bare, Lindeløfs potentiale er størst, og at hans præstationer flyttes mere med en ny cb makker, end Smallings præstationer vil gøre.

Cm: Jeg håber helt ærligt, at Pogba smutter. Jeg tror altid, han vil have overvejelser om Real/Barca, og han kan tydeligvis ikke abstrahere fra det, hvis man ser på hans præstationer.
Der er brug for 2 nye til midten. En 6’er, som også kan spille Herreras 8’er plads, og så en istedet for Pogba. Pogbas afløser må gerne være meget mere fodboldklog. Jeg forventet ikke en top top spiller, men mere en der kan bygges på. 22-25 år gammel.
Den anden spiller håber jeg bliver Neves. Hans vildskab på midten kan blive vital for genopbygningen af United. Og han har også evner som spiller med pasningsspil mv.
Herrera er desværre nok tabt, men jeg drømmer stadig om, de finder en forlængelse frem. På den måde kan Matic skubbes langt bag køen. Mct skal være en god trupspiller.

Oppe foran håber jeg, Rashford kan genfinde selvtilliden fra de første 3 måneder af Solksjær tiden. Så kan han godt blive en ledestjerne.

På den måde er aksen på plads. En HB er for mig også essentiel, ligesom en højre wing er.

Hvis de Gea skal udskiftes, giver det 6 indkøb. Jeg tror ikke på det, og i så tilfælde er jeg villig til at give afkald på en hw i sommervinduet.

Hvis der bliver behov for 6 indkøb, er det fordi, De Gea og Pogba sælges. Måske sælges Lukaku også. Så helt utænkeligt behøves det ikke være.

Selvom der skulle komme en del spændende indkøb, tror jeg ikke på, United er titelbejlere næste sæson. Der skal bygges roligt men stædigt op. Der skal fokuseres på at blive nummer 3 i ligaen, og cupturneringerne skal nedprioriteres.

Andre klubber har også haft vinduer med store udskiftninger, så United kan også.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Af 20Legend
Min vurdering af spillerne denne sæson (1-6):

DDG 3
Romero 4
Valencia 1
Young 1
Darmian 1
Dalot 2
Shaw 3
Smalling 4
Lindelöf 4
Bailly 2
Rojo 1
Jones 3
Matic 3
McTominay 4
Andreas 1
Fred 2
Pogba 4
Mata 1
Lingard 1
Martial 2
Rashford 2
Lukaku 2
Alexis 1
Af Lassekk
Nå så er vi sæson afslutning +1 dag. Tror i Woodward har lært noget og har signingsklar indenfor en uge? Eller skal vi vente helt til august? Det jeg frygter mest er sgu inkompetence på alle niveauer!
Hvordan Herrera nogensinde kan få lov at smutte på en FRI TRANSFER er jo grotesk! Og hvad med Mata? Jones får kassen og 4 år og er helt ubrugelig! Sanchez ødelægger hele lønstrukturen i klubben og skaber kæmpe problemer og De Gea tænker man ikke lige signer en ny kontrakt.

Jeg håber Woodward har en klar liste med 7-8 spillere som han skal købe ind (eller så mange som muligt af), til at fylde op de vigtigste steder. At spillere som Lingard kan spille en offensiv position spille 26 kampe og lave 1 assist og 0 mål er mig en gåde! Den måde de engelske spillere skånes for kritik er simpelthen for vild!

Men Ole og staben er jo ikke dum, de kan jo se det samme som os, jeg håber de får skilt sig af med dødvægten, de høje lønninger, får solgt nogle spillere til gode priser, og så får en blanding af unge up comming talenter og nogle bundsolide spillere ind!
Fx en verdensklasse Centerforsvar til at få stabiliseret dernede, en ny RB, en ny RW, 1-2 til midten og måske en angriber!

Spillere som Jones (hvis man dog tror man kan sælge et overbetalt glasben), Rojo, Lingard skal ud. Folk som Lukaku Martial, der må man kigge på om de virker til at ville spille for klubben eller ej og om Lukaku passer ind i vores spillestil.

Jeg frygter dog det værste at vi køber nogle super overpriced over the hill spillere! (Alderwield, Bale etc).
Af North
Jeg tror fuldt og fast på at Ole og staben kan se det samme som os - det har også ligget mellem linjerne i de udtalelser han er kommet med (fx. kommentarer om, at ikke alle spillere har en fremtid i klubben etc).

Samtidig har han også udtalt at vi ikke skal være en klub der køber færdige spillere, som man risikerer er over the hill - altså et opgør med den retorik og tilgang som Mourinho praktiserede.

Forlængelsen af Jones og Smalling kan jeg også godt tænke er ren idioti - omvendt er det to spillere der kan huske tiden hvor vi vandt mesterskaber, og dermed alt andet lige har en idé om hvad der kræves af indsats, ærgerrighed mv. Forlængelsen af dem er nok fordi de skal bidrage til relanceringen af Uniteds kultur. Lige nu har vi en taber kultur, hvor spillerne tjener en stor røvfuld penge, men hvor det ikke virker til at det er livsvigtigt at vinde for enhver pris. Det er nok ikke det samme som, at de to skal udgøre grundpillerne i et kommende forsvar - jeg håber det er et tegn på at Rojo og Darmian er på vej videre.

Min prioritet er ikke at skifte hele truppen på en gang - det er ganske enkelt ikke realistisk. Min to do seddel ser sådan her ud ift. afgange og tilgange:

Ud:
- Alexis
- Pogba
- Herrera (er bekræftet)
- Rojo
- Darmian
- Lukaku
- Mata

Der skal hentes spillere ind på følgende positioner, hvor et gennemgående tema skal være, at det er spillere under 25 år med fremtiden foran sig (ja, lettere sagt end gjort):
Must do:
- Central forsvarsspiller
- Højre back
- Central midtbanespiller (om det er en 6er eller 8er handler lidt om hvilken spillestil Ole ønsker, men behov for noget kloghed og styring og dynamik centralt i banen er udtalt.
- Kantspiller/angriber

Dertil et alternativ på venstre back og endnu en central midtbane spiller, da såvel Fred som Matic i min optik max bør have en sæson mere i rødt.
Af tojebe
Jeg er enig med meget, at det North skriver i ovenstående indlæg.

Jeg ved godt, at dette indlæg af nogen formentlig vil blive opfattet som jubeloptimistisk, men for projektet med at genopbygge klubben på den lange bane tror jeg ikke nødvendigvis, at en tur i Europa League er så stor en katastrofe som mange gør det til. Jeg så selvfølgelig også gerne, at vi havde kvalificeret os til CL og kan også sagtens se, at det ville have givet os et kæmpe rygstød, sådan som sæsonen udviklede sig. Men nu er faktum bare, at vi er i EL og jeg tror, at det kan blive en god mulighed for dels at afprøve forskellige taktiske disponeringer. Mest af alt ser jeg det dog som en rigtig god mulighed for at få sat skub i udviklingen hos nogle af de tilsyneladende store talenter vi har rendende rundt. I store dele af denne EL-sæson har Arsenal givet en hel del unge spillere chancen og jeg synes vi skal gå til turneringen på samme vis.
Chong, Gomes, Garner, Greenwood, Tuanzebe, osv. tror jeg vil kunne få rigtig meget ud af at spille EL, fremfor kun at få 10-15 minutters indhop her og der. Det er så meget muligt, at dette ikke udmønter sig i succes i næste sæson, men for mig er vi langt forbi det at skulle søge efter quick fixes. Vi bliver nødt til at lave det lange seje træk, hvor vi får bygget et solidt fundament op og hvis vores talenter virkelig er så store som de bliver gjort til, så synes jeg vi står med en gylden mulighed. Således kan EL blive Solskjærs mulighed for at vurdere hvem af talenterne der er værd at satse på og hvilke der måske ikke er der helt endnu eller aldrig kommer det.

I forhold til trupsammensætningen til næste sæson er jeg, som så mange andre, enig i, at vi skal have hentet en højreback, central forsvarspiller, central midt (nok helst 2) og en højre wing.
Samtidig så jeg gerne at følgende forlader klubben:
- Darmian
- Rojo
- Sanchez
- Mata
- (Pogba - hvis han vil væk ser jeg ingen ide i at bygge et hold op om ham. Jeg kan dog godt lide ham og synes tit, at han blive misforstået, så jeg ser ham meget gerne blive hvis lysten er der).

Ind håber jeg, at rygterne om, at vi vil gå efter unge og fremadstormende spillere holder stik. Dog skal der selvfølgelig være en vis balance.
Højreback: Her er jeg lidt i tvivl om hvad der vil være bedst. At satse på Dalot i fremtiden og dermed købe en mere rutineret type som Meunier, eller at hente en ung spiller som Wan-Bissaka og så lade ham og Dalot kæmpe om pladsen.
Centerforsvar: Her synes jeg det ville give mening ikke at gå efter et talent, men derimod en der kan gå ind og sætte skik på forsvaret fra dag 1. Bliver De Ligt en mulighed kan jeg dog godt se bort fra dette. Koulibaly eller Maguire synes jeg kunne være spændende. De andre der har været nævnt kender jeg ikke nok til.
CM: Her er der også mange spændende muligheder (fx Neves, Rice, Ndombele) og vi skal vel egentlig have 2 spillere der kan gå ind og tage over for hhv Herrera og Matic (som jeg håber, bliver udfaset i løbet af sæsonen).
HW: Her kunne jeg godt tænke mig en af Ismaila Sarr, Jadon Sancho eller Nicolas Pepe. Alle 3 er ekstremt spændende unge spillere med massere af fart og gåpåmod. Og så er de naturligt HW. Daniel James lyder også spændende, men jeg blev lidt loren ved ham da jeg hørte, at han egentlig er VW.

For at summerer op så er jeg, modsat de fleste, forholdsvis fortrøstningsfuld i forhold til den kommende sæson og projektet. Hvis vi har for øje, at dette er en længere genopbygning, så synes jeg, at det giver næste sæson nogle spændende perspektiver og muligheder.
For at min optimisme skal opretholdes, kræves det dog, at der bliver fundet en god sportsdirektør og at Solskjær kan leve op til alle de gode ting han har sagt han vil gøre og at det ikke blot bliver ved snakken.
Af 20Legend
United kan altså have et rigtig godt transfervindue hvis de, Woodward, Solskjær og co, både er heldige og forholdsvis dygtige.

De ligt 60 mio
Alderweireld 25 mio
Meunier 25 mio
AWB 40 mio
Rice 40 mio
Ziyech 25 mio
James 10 mio

Det er 225 mio £ for syv spillere hvoraf fire ville kunne gå direkte ind og forstærke startopstillingen, mens to andre ville konkurrere om en femte plads i startopstillingen. Desuden kan United med dissecindkøb med god samvittighed komme af med Darmian, Young, Valencia, Jones, Rojo, Bailly, Herrera, Mata og Alexis. Og man kunne muligvis også argumentere godt for salg af Andreas/Fred og Lukaku/Lingard.

Dog er jeg ret sikker på, at United får højst tre af disse, desværre. Ja, jeg er meget pessimistisk, men Woodward har endnu til gode at lave et godt transfervindue.
Af Calli7
Man ville jo bare ønske, at de køber spillere med fart! Når man ser City og Liverpool, så er det jo tydeligt, at de fleste af deres spillere dominerer på fart. Hvem har united med tilsvarende fart? Rashford måske, men han er desværre bare ikke en særlig intelligent fodboldspiller, hvorfor han har svært ved at få noget positivt ud af det.

Martial er vel også hurtigt, men han vil desværre kun løbe, når han har bolden.

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk

Af Benzet
Jeg må indrømme, at jeg er ret bekymret for United til næste sæson. Hvis man skal følge rygterne i medierne, så er det meget unge spillere, som Solskjær gerne vil have til klubben. Her vil De Ligt selvfølgelig være en drømmesigning, men kigger vi på de øvrige, er det altså spillere fra næstbedste række eller udenlandske, svagere ligaer. Selv om det selvfølgelig er en fremtidsinvestering med unge spillere, så kan en klub som United altså ikke tillade, at vi bruger 1-3 sæsoner på udelukkende at bygge unge spillere op. For det første er det for risikabelt, da man aldrig kan være helt sikker på, at spillerne nu også kan udvikle sig som ønsket, og for det andet så skal Manchester United altså kæmpe med om de øverste pladser hver eneste sæson. Vi SKAL i top 4!

Ser man på holdet, mangler vi i den grad lederfigurer på holdet. Hvem kan tage et ansvar og løfte holdet, når det virkelig gælder? Der er som godt som ingen, der kan det i truppen lige nu. Og vi har derfor brug for 2-3 virkelig stærke karakterer til truppen, der har lederegenskaberne naturligt i sig, og som er på et lidt højere niveau end de fleste andre på holdet. Vi har ikke brug for udelukkende unge gutter, der er spændende perspektiver for fremtiden. Jeg elsker talentarbejdet, men som fodbolden har udviklet sig passer udsagnet "you don´t win anything with kids" efterhånden. Udsagnet viste sig engang at blive gjort til skamme, men i PL i 2019 kan vi ikke konkurrere med City, Liverpool, Tottenham og Chelsea, hvis vi ikke styrke truppen nu og her. Indkøbene skal være en kombination af unge talenter og fremtrædende spillere, der kan løfte holdet straks. Jeg er klar over, at Ajax var fantastiske i år i CL, men de havde altså også brugt god tid på at bygge holdet op i en middelmådig hollandsk liga. Det har vi ikke råd til i England, med mindre vi i 1-3 sæsoner vil tage til takke med placeringer fra nr. 6-10.

Sælger vi så samtidigt Pogba, Lukaku og De Gea, og erstatter dem med de unge spillere, vi sættes i forbindelse med, så ser det altså rigtig slemt ud i mine øjne.
Af 20Legend
Benzet skrev:
tors 30. maj 2019 10:46
Jeg må indrømme, at jeg er ret bekymret for United til næste sæson. Hvis man skal følge rygterne i medierne, så er det meget unge spillere, som Solskjær gerne vil have til klubben. Her vil De Ligt selvfølgelig være en drømmesigning, men kigger vi på de øvrige, er det altså spillere fra næstbedste række eller udenlandske, svagere ligaer. Selv om det selvfølgelig er en fremtidsinvestering med unge spillere, så kan en klub som United altså ikke tillade, at vi bruger 1-3 sæsoner på udelukkende at bygge unge spillere op. For det første er det for risikabelt, da man aldrig kan være helt sikker på, at spillerne nu også kan udvikle sig som ønsket, og for det andet så skal Manchester United altså kæmpe med om de øverste pladser hver eneste sæson. Vi SKAL i top 4!

Ser man på holdet, mangler vi i den grad lederfigurer på holdet. Hvem kan tage et ansvar og løfte holdet, når det virkelig gælder? Der er som godt som ingen, der kan det i truppen lige nu. Og vi har derfor brug for 2-3 virkelig stærke karakterer til truppen, der har lederegenskaberne naturligt i sig, og som er på et lidt højere niveau end de fleste andre på holdet. Vi har ikke brug for udelukkende unge gutter, der er spændende perspektiver for fremtiden. Jeg elsker talentarbejdet, men som fodbolden har udviklet sig passer udsagnet "you don´t win anything with kids" efterhånden. Udsagnet viste sig engang at blive gjort til skamme, men i PL i 2019 kan vi ikke konkurrere med City, Liverpool, Tottenham og Chelsea, hvis vi ikke styrke truppen nu og her. Indkøbene skal være en kombination af unge talenter og fremtrædende spillere, der kan løfte holdet straks. Jeg er klar over, at Ajax var fantastiske i år i CL, men de havde altså også brugt god tid på at bygge holdet op i en middelmådig hollandsk liga. Det har vi ikke råd til i England, med mindre vi i 1-3 sæsoner vil tage til takke med placeringer fra nr. 6-10.

Sælger vi så samtidigt Pogba, Lukaku og De Gea, og erstatter dem med de unge spillere, vi sættes i forbindelse med, så ser det altså rigtig slemt ud i mine øjne.
Jeg er også yderst bekymret. Men det er ikke fordi jeg kigger hvilke spillere, der er rygtet til United.

Men mere, at der ikke er sket noget. United har omkring 15+ spillere, der gerne må afløses. Og United har brug for 7+ spillere til startopstillingen. Alligevel er der ikke hverken solgt eller købt nogle spillere. Det er yderst bekymrende.

Og hvis Woodward ikke går aggressivt i gang nu og i den kommende måned så er det simpelthen en katastrofe, at han får lov til at fortsætte. Han er simpelthen den værste til den rolle han har. Og jeg er ret sikker på, at så længe Woodward har ansvaret for indkøbene kommer United ikke at kæmpe med om mesterskabet. Endnu værre er, at jeg er ligeså sikker på, at han aldrig bil blive fyret af Glazers. Ergo kommer United heller ikke at kæmpe med om mesterskabet så længe de er ejere.

Woodward har selvfølgelig mulighed for at få mig til at ændre synspunkt og skaffe Tielemans, de Ligt, Pepe og AWB, men helt ærligt tror jeg ikke på noget lignende. Enten er United ikke interesseret eller er Woodward bare uduelig.

Jeg er også enig i, at det kommer til at se endnu mere skidt ud hvis flere af DDG, Pogba, Martial og Lukaku bliver solgt.
Af Benzet
20Legend skrev:
tors 30. maj 2019 12:40
Benzet skrev:
tors 30. maj 2019 10:46

Jeg er også yderst bekymret. Men det er ikke fordi jeg kigger hvilke spillere, der er rygtet til United.

Men mere, at der ikke er sket noget. United har omkring 15+ spillere, der gerne må afløses. Og United har brug for 7+ spillere til startopstillingen. Alligevel er der ikke hverken solgt eller købt nogle spillere. Det er yderst bekymrende.

Og hvis Woodward ikke går aggressivt i gang nu og i den kommende måned så er det simpelthen en katastrofe, at han får lov til at fortsætte. Han er simpelthen den værste til den rolle han har. Og jeg er ret sikker på, at så længe Woodward har ansvaret for indkøbene kommer United ikke at kæmpe med om mesterskabet. Endnu værre er, at jeg er ligeså sikker på, at han aldrig bil blive fyret af Glazers. Ergo kommer United heller ikke at kæmpe med om mesterskabet så længe de er ejere.

Woodward har selvfølgelig mulighed for at få mig til at ændre synspunkt og skaffe Tielemans, de Ligt, Pepe og AWB, men helt ærligt tror jeg ikke på noget lignende. Enten er United ikke interesseret eller er Woodward bare uduelig.

Jeg er også enig i, at det kommer til at se endnu mere skidt ud hvis flere af DDG, Pogba, Martial og Lukaku bliver solgt.
Nu begynder jeg altså også at dele denne bekymring om, at der intet sker på tranfermarkedet mht. at få nye spillere ind. Men jeg ved ikke, om det er for tideligt at bekymre sig? Vi har trods alt kun starten af juni. Men der plejer bare at være tiltagende rygter op til et klubskifte til United, og det har der været meget lidt af. James kommer måske, men ham er jeg ærligt talt ikke så spændt på - jeg er ikke negativ overfor handlen, men jeg forventer bare ikke det store af en spillere fra næstbedste række. Han skal bruge noget tid til at vænne sig til at spille for en så meget større klub som United.

Vi har dog skilt os af med nogle spillere, som det blev påpeget, at vi ville. Fellaini, Valencia og Herrera er jo alle væk.
Af Benzet
I forhold til de tranferrygter der er i gang, kan vi risikere, at vores bedste opstilling ser sådan ud næste sæson:

--------------Romero-----------

Bissaka---Smalling-Lindelöf--Shaw

-----------McTominay-Matic-----------
-----------------Lingard--------------

James------------------------Martial
----------------Rashford---------------

Dette hold vil ikke række til en top 6, som jeg ser det. Vi kan sagtens risikere at ende omkring 9-11. pladsen med det hold. Hvad i alverden er der gang i? Jeg forstår ikke, at der ikke er fokus på at få nogle etablerede stjerner ind i kombination med unge spillere.
Brugeravatar
Af LyngUnited
Jeg har ikke noget imod vi går efter udelukkende unge talenter. Men så skal klubben også holde fast i den plan. En 5 års plan er hvad der har bragt Liverpool hvortil de er nu. Langt hellere at vi laver en langsigtet plan og så går efter sultne stortalenter der vil brænde igennem for holdet, end at vi bliver ved med at købe Galacticos ala Pogba, Sanchez, DI Maria som alligevel ikke gider spille for os.

Det der gør mig mere utryg er at vi efter sigende har sagt nej til Tielemans og Lo Celso. Som ellers præcis er den type spillere vi skal hente til vores midtbane. I stedet går vi åbenabrt efter Longstaff.
Af Benzet
Jeg synes, at det er helt uacceptabelt, hvis United har tænkt sig at satse så meget på en 5 årige, langsigtet plan, hvis det er på bekostning af resultater på den korte bane. Vi skal som minimum i top 4 hvert eneste år, og det må være det absolutte mindste mål for klubben. For 1 år siden sluttede vi som nr. 2 i ligaen, og det er for slattent, hvis man efter en rigtig dårlig sæson bare kaster håndklædet i ringen. Jeg er med på, at holdet har underpræsteret i flere år, men en 2. plads for et år var alligevel ikke så skidt endda. Det er fedt, at der satses på unge talenter. Men det er hovedløst, hvis der UDELUKKENDE satses på dem. Hvem skal de så lære af? Hvem skal gå forrest i klubben? Det lyder måske romantisk med de unge spillere, set i lyset af vores class of ´92, men fansene bliver hurtigt trætte af dette udtryk, hvis det betyder midterplaceringer.
Af 20Legend
Benzet skrev:
søn 16. jun 2019 21:23
Jeg synes, at det er helt uacceptabelt, hvis United har tænkt sig at satse så meget på en 5 årige, langsigtet plan, hvis det er på bekostning af resultater på den korte bane. Vi skal som minimum i top 4 hvert eneste år, og det må være det absolutte mindste mål for klubben. For 1 år siden sluttede vi som nr. 2 i ligaen, og det er for slattent, hvis man efter en rigtig dårlig sæson bare kaster håndklædet i ringen. Jeg er med på, at holdet har underpræsteret i flere år, men en 2. plads for et år var alligevel ikke så skidt endda. Det er fedt, at der satses på unge talenter. Men det er hovedløst, hvis der UDELUKKENDE satses på dem. Hvem skal de så lære af? Hvem skal gå forrest i klubben? Det lyder måske romantisk med de unge spillere, set i lyset af vores class of ´92, men fansene bliver hurtigt trætte af dette udtryk, hvis det betyder midterplaceringer.
Enig. Derfor ser jeg køb af Toby A og Eriksen som rigtig gode køb. To spillere med rutine og lederegenskaber OG som passer rigtig godt ind i OGS spillestil.

Det kan godt være det er tidligt, men jeg kan slet ikke forstå hvorfor United ikke allerede har købt:

Alderweireld 25 mio £
Meunier 25 mio £
de Ligt 60 mio £
AWB 50 mio £
Tielemans 30 mio £
Fernandes 60 mio £

Det er priser på spillere, der gerne vil til United ifølge rygterne.

Hvis man så formår at sælge Pogba og Lukaku for ca. 170 mio £ samlet samt Rojo, Andreas, Darmian, Alexis og så muligvis en eller flere af Lingard, Jones og Young for 20-30 mio £ kunne man købe Pepe/Sancho/Felix, Rice, Rabiot og Chilwell og stadig have penge til overs. Og så ville holdet samtidig været kraftigt forstærket, og mange for dårlige ville være væk. Så kunne Fred, Bailly og resten af Lingard, Young og Jones blive solgt næste sommer.

Jeg ved slet ikke hvordan forhandliger i fodbold foregår. Men når det er spillere i mindre klubber, der (meget?) gerne vil til United burde man kunne have købt 7-8 spillere 6 uger efter ligaafslutningen.
Brugeravatar
Af LyngUnited
Der er en grund til Eriksen ikke er interessant for Barca og Zidane ikke vil have ham. Han er ganske enkelt ikke god nok.
Af Lassekk
20Legend skrev:
søn 16. jun 2019 23:13
Benzet skrev:
søn 16. jun 2019 21:23
Enig. Derfor ser jeg køb af Toby A og Eriksen som rigtig gode køb. To spillere med rutine og lederegenskaber OG som passer rigtig godt ind i OGS spillestil.

Det kan godt være det er tidligt, men jeg kan slet ikke forstå hvorfor United ikke allerede har købt:

Alderweireld 25 mio £
Meunier 25 mio £
de Ligt 60 mio £
AWB 50 mio £
Tielemans 30 mio £
Fernandes 60 mio £

Det er priser på spillere, der gerne vil til United ifølge rygterne.

Hvis man så formår at sælge Pogba og Lukaku for ca. 170 mio £ samlet samt Rojo, Andreas, Darmian, Alexis og så muligvis en eller flere af Lingard, Jones og Young for 20-30 mio £ kunne man købe Pepe/Sancho/Felix, Rice, Rabiot og Chilwell og stadig have penge til overs. Og så ville holdet samtidig været kraftigt forstærket, og mange for dårlige ville være væk. Så kunne Fred, Bailly og resten af Lingard, Young og Jones blive solgt næste sommer.

Jeg ved slet ikke hvordan forhandliger i fodbold foregår. Men når det er spillere i mindre klubber, der (meget?) gerne vil til United burde man kunne have købt 7-8 spillere 6 uger efter ligaafslutningen.
Ja det tager sin tid!

Men men men, nu kommer De Ligt jo i morgen til united hvis man skal tro rygterne/det halvskræmmende gravearbejde nogle mennesker laver (håber håber håber) :D
Af 20Legend
Jeg må indrømme en kæmpe sortseer, men jeg er mildest talt chokeret over United i transfervinduet.

Den 12. maj tabte United 0-2 på Old Trafford til et allerede nedrykket Cardiff-hold. På det tidspunkt var det klart, at United havde brug for en massiv ændring på spillerfronten. Ideelt set med 7-11 spillere til startopstillingen og yderligere 5-6 spillere som støtter. Af disse kunne 3-5 spillere komme fra ungdomsrækkerne. Samtidig skulle United ideelt set sælge 12-14 spillere.

I dag er der gået 38 dage. United har mistet tre spillere hvis kontrakter ikke blev fornyet og en spiller, der end ikke formåede at brilliere i Englands næstbedste række, er købt. For at gøre ondt værre så er de eneste, der rygtes væk er tre af klubbens største profiler. Samtidig er alt man læser om spillere til United er, at United "tænker på", "har planer om", "ser på", "er en mulighed for spiller x" osv.

Meget firekantet sat op, men pointen er klar. Og det bliver endnu bedre bevist ved, at man spejder Joao Felix til en af de svageste positioner i truppen for at lade en anden klubkøbe ham. Og så vil man ikke tænke på at hente andre spillere før man har fået fat i en spiller, der er fuldt optaget af U21-EM.

Det er rystende hvor inkompetente United er på transferfronten. Woodward burde kæmpe med næb og kløer døgnet rundt for at skaffe spillerne som OGS ønsker, men istedet vil han hellere skændes med fodboldfaglige mennesker fordi han ikke vil afgive sin magt. Og hvor er Solskjær i det her spil? Det kan godt være, at det er ferietid for ham, men han burde sgu involvere sig. Også i medierne.

Hvis der ikke sker en drastisk ændring i transfervinduets sidste 50 døgn (hvilket jeg mere end alvorligt tvivler) så får Solskjær et kæmpe rids i lakken for med nuværende trup kommer United ikke til at slutte i top 10 i næste sæson udenså de smider både FA Cup, Carabao Cup og EL. United har otte spillere i truppen, der er såpas gode, at United kan blive mesterskabskandidater med dem. Og af dem er der højst tre (hvis jeg skal være meget flink), der skal kunne være i startopstillingen hvis United har planer om at komme op i toppen igen (og to af dem ønsker sig væk.
Af 20Legend
LyngUnited skrev:
ons 19. jun 2019 12:02
Hvad er det præcis du vil have OGS skal gøre i medierne?
Han kunne bl.a. lægge pres på den aldeles inkompetente Woodward. Han kunne forsøge at lokke spillere til.
Brugeravatar
Af LyngUnited
20Legend skrev:
ons 19. jun 2019 14:06
LyngUnited skrev:
Han kunne bl.a. lægge pres på den aldeles inkompetente Woodward. Han kunne forsøge at lokke spillere til.
Så han skal agere Madrid/Barca taktik?
Af Martinsen
20Legend skrev:
LyngUnited skrev:
Altså hans chef. Det virker som en relativ risikobetonet metode at gøre det via medierne.
Af POLO POLO
20Legend skrev:
LyngUnited skrev:
Vi kan vist alle blive enige om, at Woodward ikke står højt på julekort listen hos de fleste United fans. Manden er sikkert en dygtig kommerciel købmand, der formår at suge hver en dollar ud af sponsorer etc. Men jeg forstår tilgengæld ikke alle dem, der fortsat ser Woodward som hovedarkitekten og syndebukken for al vores elendighed. I min optik er han bare en marionetdukke der rapporterer direkte til Glazers i USA. Woodward gør ikke en rygende fis uden deres godkendelse og han har sikkert en tilpas stærk mål/aflønningsaftale der dikterer præcis hvad de forventer af Woodward. Dermed ikke sagt at Woodward er uden skyld i vores elendige handlinger på transfermarkedet - men lur mig, om Woodward ikke skal forbi hovedkvarteret og få en godkendelse inden han pisser millioner og atter millioner afsted efter spillere. Just my 5 cents!!
Brugeravatar
Af LyngUnited
Helt enig med Polo Polo. Især når man hører hvad "Director of Football" jobbet egentlig betyder hos United. Woodward er en corperate bitch og et selvglad møjdyr der ikke tåler kritik. En forfærdelig blanding der passer langt bedre til Madrid end United.
Af Lassekk
Nåå hvornår må vi begynde at ringe med alarmklokkerne? Pre-season starter om 1 uge, so far har vi hente en sølle spiller!
AWB er gået i stå, De light ser det ud til vi har misset, og så der alle de andre? Vi skal bruge 4-5 klasse spillere men det sker sgu ikke rigtig!
Pogba/DDG in out /ny kontrakt?
Havde virkelig troet vi va nået længere på nuværende tidspunkt
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35