OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Her diskuteres generelle ting om Manchester United
Af 20Legend
Vi har nu i et par år hørt om mange kæmpetalenter på Uniteds-akademi.

Timothy Fosu-Mensah, Axel Tuanzebe og Andreas Pereira har været udlånt det sidste år (Tuanzebe er så igen udlånt), mens akademiet har Angel Gomes, Tahith Chong, Ethan Laird, James Garner, Mason Greenwood, Lee O'Connor bl.a.

Nu ved jeg, at flere af dem helt sikkert ikke er klare til PL allerede mens andre nok bare ikke er helt så gode som de bliver hypet til.

Men er det realistisk, at så længe Mourinho er manager, at få nogen af dem ind på 1. holdet udover en enkelt indskiftningskamp hver sæson eller er Mourinho stadigvæk (og det tror jeg mest på) en manager, der bare ikke bruger akademispillere?
Brugeravatar
Af Wettergren
Lee O'Connor er i truppen for Irland mod Danmark i aften.

Kan nogen mindes, hvornår en United-spiller sidst fik debut for A-landsholdet før de fik debut for Uniteds førstehold?
Af Kongprins
Der er godt nok et par spændende spillere på vores u18 hold udover Greenwood som er den store stjerne. Spillere som Williams Traore Garner Laird og Levitt er også interessante

De 2 jeg vil spå have de største chancer for at slå igennem udover Mason er i min bog Traore og Laird
Brugeravatar
Af Wettergren
Kongprins skrev:
lør 24. nov 2018 13:48
Der er godt nok et par spændende spillere på vores u18 hold udover Greenwood som er den store stjerne. Spillere som Williams Traore Garner Laird og Levitt er også interessante

De 2 jeg vil spå have de største chancer for at slå igennem udover Mason er i min bog Traore og Laird
Det lignede, at Laird spillede i midterforsvaret i dag. Hvordan gjorde han det? Han er jo normalt en ret offensiv og teknisk stærk back.
Af L&YR
Glazer har for nylig udtalt sig om det sportslige vedr. United under et besøg i Saudi Arabien - fokus var på ungdomsarbejdet.

Der mangler imo simpelthen en sportslig rød tråd gennem hele organisation.
I dette videoklip perspektiveres der på en saglig måde frem mod en konklusion om manglende rød tråd i ungdomsarbejdet.

En helt anden histore jeg i den henseende spekulerer over, er hvorfor Mourinho kontinuerligt kommer med udtalelser, der klart burde pisse ejerne og ledelse af.

Hvorfor udtaler han sig om de ringe ungdomsspillere og back-ups under preseason?
Hvorfor udtaler han sig om manglende indkøb?
Hvorfor udtaler han sig om manglende indskiftningsmuligheder?
Hvorfor udtaler han sig om, at det bliver en meget vanskelig sæson, inden den overhovedet er gået igang?
Hvorfor kom han konstant og hele tiden med kompromitterende udtalelser om United største sportslig aktiv(Pogba)?
Og til slut, hvorfor udstiller han Uniteds fire største talenter for ringe mentalitet i kølvandet på ejernes udtalelser om, at talentudvikling er selve kerne i United, og at ungdomsafdelingens opgave er at opbygge talenternes personlighed og mentalitet?

På mig virker det efterhånden som om, at Mourinho udtaler sig på grænsen til hvad man kan tillade sig som manager.
Går han meget længere er der vel tale om direkte illoyalitet over for United.

Har Mourinho erkendt, at United som organisation er så langt fra City, at han søger en udvej?
Har Mourinho erkendt, at unitedtruppen(til dels grundet egne fejlindkøb) er sammensat af spillere til forskellige filosofier, og som enten har mentaliteten eller kvaliteten til PL - kun få har begge dele?

Han Mourinho reelt smidt håndklædet, og søger en fyring - for han skal da bare fortsætte, så efterlades Woodward vel med det dilemma, at United må betale kassen til Mourinho ved en fyring, eller vente til top4(eller hvad kriterierne nu er) er matematik umulig.
Men ved en sikker manglende top4, vil klubben kunne være sunket så dybt, at de spillere der kan bygges videre på, for alt verden vil væk.

Jeg tror sgu Mourinho har godt fat i Woodwards nosser - og er begyndt at øge trykket.
Af mufcdk1974
Wtf troller Glazers?

Han siger ungdomsholdene, er selve grundlaget for Uniteds succes. Ok hvorfor helvede ansatte man så en manager notorisk kendt for ikke at udvikle unge spillere, men en manager som foretrækker spillere, der stort set er udviklet eller som minimum har vist noget på øverste niveau.
Akademiet er også blevet negligeret i årevis under Glazers, så meget at City i dag også på det punkt er lysår foran, ja Liverpool har vel også overhalet United på det parametre og Chelsea har i en del år nu haft lysende talenter.

Derudover opremser han, de forskellige ungdomshold United har, som om det er noget speciel, amen ffs at have et U18 hold, U16, U14 osv er noget stort set samtlige klubber i verden har, men Glazer får det til at lyde som noget specielt for United og har intet at gøre med Uniteds ungdoms DNA.

Som fyren i videoen slutter med, Glazer taler bullshit!

Ejerne fra helvedet :evil:
Brugeravatar
Af Wettergren
Mourinhos kritiske udtalelser mod ledelsen og organisationen er vel nok den eneste årsag til at nogle fans stadig støtter ham.
Jeg tror Mourinho ved, hvor grelt det står til i klubben. Jeg tror dog ikke han gør det for at få sparket, men for at lægge pres på Woodward og co. da han ved det er nødvendigt med ændringer, hvis United skal få succes.

Jeg tror desværre ikke Mourinho lykkes med det, men det kunne være fedt, hvis han formår at lægge så meget pres på klubben, at de laver de nødvendige ændringer.
Det er nærmest også min største frygt ved en ny manager. Hvis han ikke har nosserne til at fortælle ejerne, hvad der er galt, men bare indfinder sig, så klubben forbliver rådden indeni.

Det korte og det lange er - jeg tror ikke Mourinho er kritisk for at få sparket. Jeg tror han gør det for sin egen og klubbens skyld.
Jeg er sådan set ikke i tvivl om, at Mourinho for alt i verden vil lykkes i Manchester United. Pt. ligner det bare at tiden er løbet fra ham.
Ferguson formåede at omstille sig til nye tider. Det ligner Pep kan det samme. Desværre ligner Mourinho ikke en mand, der er i stand til det.
Af Kongprins
Wettergren skrev:
lør 24. nov 2018 13:57
Kongprins skrev:
lør 24. nov 2018 13:48

Det lignede, at Laird spillede i midterforsvaret i dag. Hvordan gjorde han det? Han er jo normalt en ret offensiv og teknisk stærk back.
Laird spillede en ganske fin kamp i midterforsvaret, selvom han begår et lidt kluntet straffespark. Han kunne heller ikke helt lade være at gå med frem og var med i flere gode offensive aktioner. Anyways så var det en hel befrielse at se et United hold der spiller frem i banen. City kampen var dog ikke vores bedste performance i år og vi kunne sagtens have tabt den ..

Den jeg er mest imponeret over lige pt. er Traore, han er godt nok en uhyggeligt spændende spiller
Brugeravatar
Af Wettergren
Den her 14-årige gut er lige blevet inkluderet i truppen på vores U19-hold til kampen mod Valencia på onsdag.

[media]
[/media]
Af mufcdk1974
Den unge dreng fik nogle minutter i UEFA Youth League sejren mod Valencia. Han blev dermed den yngste spiller i turneringens historie, 14 år og 314 dage gammel.

Kan læse mig frem til, han er kantspiller og betragtes som måske det største talent nogensinde i Uniteds ungdomsafdeling. Store ord, ja alt for store ord.

The teenage sensation is highly rated in the United Academy and is believed to be one of the best golds in the Manchester United Academy has ever had
Brugeravatar
Af Wettergren
Det samme sagde man jo om Angel Gomes, da han var 14 år.

Det er virkelig flot, at han har fået debut i dag, men det er vist hovedsageligt fordi U18-holdet sparer spillere til kampen mod Chelsea.
Man skal dog nok være et stort talent, når man spiller fem gange over sin årgang, men jeg forventer, at han bliver på U16 et stykke tid endnu.