OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Her diskuteres hver enkelt spiller fra Manchester Uniteds nuværende trup
Af L&YR
20Legend skrev:
man 15. apr 2019 20:41
L&YR skrev:
man 15. apr 2019 20:14
Martinsen skrev:
man 15. apr 2019 14:23

I et og samme indlæg i kamptråden mod West Ham nævner du hvor middelmådigt vores hold er. Derefter kaster du dig over OGS for at være skyld vi ikke er bedre mod West Ham, så hvad mener du egentlig er årsagen til det sløje spil?

Og synes sku ærlig talt at det er lidt søgt allerede nu at mene OGS er det forkerte valg ligesom Moyes, van Gaal og Mourinho også var det. Mon ikke problemerne skal findes et andet sted? En skrækkelig dårlig rekruttering og en trup hvor der er for mange spillere der er gode, men ikke gode nok. Det kan OGS altså ikke bære ansvaret for.

Han skal naturligvis have muligheden for at sammensætte sin egen trup. Det er komplet håbløst at bedømme ham så hårdt inden han har haft den mulighed.

I øvrigt adresserede OGS efter kampen at vi spillede skidt og intet havde fortjent at få med fra kampen, han sagde at vores pres langt fra var godt nok og slet ikke sad som det skulle og så nævnte han at der ikke var nok energi i vores spil. Så han så egentlig det samme som dig og mon ikke det er nogle punkter han vil adressere i transfervinduet.

Men hvis OGS også skal skrottes efter så kort, hvem tror du så kan komme ind og forvandle hele truppen med et trylleslag? Tiden efter Sir Alex bør fortælle enhver, at det ikke kommer til at ske og der venter et langt sejt træk før vi igen kan blande os helt i toppen. Kig på Klopps tid i Liverpool. Han har gradvist forbedret holdet sommer efter sommer og nu står de foran et muligt mesterskab. Eller i sidste ende vanvittigt mange point som 2´er. Vi kommer altså ikke op på det niveau af at skifte fra Mourinho til OGS midt i en sæson. Det kræver tid og rigtig rigtig mange penge.

Når det er sagt forventer jeg i den grad også bedre spil end vi har set på det seneste. Men jeg tror i høj grad at skylden lige så meget skal placeres hos den trup som du selv har kaldt middelmådig, men alligevel forlanger OGS skal få til at spille god fodbold.
Imo kan Ingen ændre United med et trylleslag, dertil har Woodward nu fuckede det for meget op, men måske er OGS faktisk den ringeste at bygge videre på end dem vi hidtil har satset på.

Hvad har manden tidligere vist? Imo mindre end selv Moyes. Hvordan skal vi kunne tiltrække de MANGE nye spillere med OGS + vores nuværende spil. De få gode kampe med OGS skyldes måske i højere grad Mourinhos exit end Solskjærs genialiteter - det er der vist skrevet en glimmerens blog om her på forummet, og de seneste måneders udtryk på banen kunne antyde netop dette.

Moyes var en langtidsløsning, og han havde faktisk vist en flot proces med Everton ikke mindst gennem fantastiske signings, men har var bare lysår fra at kunne overføre det til United - da han fik chancen faldt han totalt igennem.
Derfor kom først LvG og senere Mourinho - managere der havde vundet det meste, og derved vist deres værd på højeste niveau.

Nu er vi måske tilbage ved Moyes-modellen. Et projekt der vil tage lang tid (dog er der ikke denne gang givet en 6-årige kontrakt for at vise tillid til manageren), men på alle parametre udover at være klubmand synes OGS manager meritter imo at være ringere end selv dem Moyes fremviste på sit CV tilbage i 2013.

Jeg er tilhænger af 2-3 sæsoner til at en manager kan vise sit værd, men må ærlig indrømme at Solskjær for mig er det svageste kort vi har haft efter SAF på managerposten.
Jeg håber jeg tager gruelig fejl, men synes vi står ringere både spillemæssigt, men også rekrutteringsmæssigt end selv under Moyes, hvis ikke spillet hurtig bliver betydelig bedre.

Hvis Solskjær ikke forbedre spillet, hvorfor så kommer til United med en manager der floppede totalt i PL første gang, og kun har haft succes i en liga der næppe er meget bedre end Superligaen?
Det er blevet sagt og skrevet om så mange gange før. De succesrige managers, der havde bevist meget gennem en lang årrække var bestemt ikke nogen succes. Hverken LVG eller Mourinho. Samtidig kan man ikke ligefrem påstå, at Guardiola og Zidane havde bevist noget som helst på managerfronten da de tog over i henholdsvis Barca og Real. Så det er ikke nødvendigvis noget, der simpelthen kræves for at få succes.

Men der er flere ting, der kræves for, at en klub som United får succes. Og uanset om du kan lide det eller ej så krydser Ole Gunnar de fleste bokse af.

Det handler ikke kun om resultater før i karrieren. Det handler bl.a. også om at få kemien til at stemme til spillerne, få spillerne til at forstå hvad det er de vil. Noget som vi ikke ved en flyvende fis om hvordan managers er. Ud fra hvad medierne skriver kan vi bare gå ud fra, at heller ikke her krydsede LVG og Mourinho mange bokse.

Selvom det ikke har set så godt ud på det seneste så har vi set, at spillerne kan præstere bedre. Samtidig ved vi, at spillerne ikke er topmateriale. Så vi skal ikke lægge alt for meget i resultaterne nu som er bedre end under de to forrige managers.
Ligegyldig hvad det kræves af manageren og hvor mange bokse man tror han krydser af, så er det vigtigste en overordnet strategi, en filosofi der gennemsyre hele organisationen og understøtter den overordnet strategi.

På mig er OGS caretakeren, der bare gjorde det så fantastisk de første måneder, at det ligner Woodward tænke: “ham ansætte vi sgu ham, og så har vi fansene med i båden igen”

Det virker på ingen måden som en gennemtænk plan.
Men nu er han ansat, og så skal der ro og han skal imo have 2-3 år.
Jeg synes så han er det ringeste kort vi har haft i perioden uden SAF.

Når du næver Pep, så kom han f.eks. fra en klub hvor strategien spillede 100%, op han havde arbejdet sig op gennem systemet, og kendte derfor indgående de kommende stjerner, strategien mv.
Zidane kom til Ronaldo FC, hvor medspillerne var endnu bedre end da han var i United, og han havde også haft sin gang i klubben op til ansættelsen.

OGS kommer udefra og har ikke haft sin gang i klubben i årevis. At sammenligne med pep og Zidane virker derfor imo ikke seriøst.
Af 20Legend
L&YR skrev:
tirs 16. apr 2019 09:15
20Legend skrev:
L&YR skrev:
man 15. apr 2019 20:14

Imo kan Ingen ændre United med et trylleslag, dertil har Woodward nu fuckede det for meget op, men måske er OGS faktisk den ringeste at bygge videre på end dem vi hidtil har satset på.

Hvad har manden tidligere vist? Imo mindre end selv Moyes. Hvordan skal vi kunne tiltrække de MANGE nye spillere med OGS + vores nuværende spil. De få gode kampe med OGS skyldes måske i højere grad Mourinhos exit end Solskjærs genialiteter - det er der vist skrevet en glimmerens blog om her på forummet, og de seneste måneders udtryk på banen kunne antyde netop dette.

Moyes var en langtidsløsning, og han havde faktisk vist en flot proces med Everton ikke mindst gennem fantastiske signings, men har var bare lysår fra at kunne overføre det til United - da han fik chancen faldt han totalt igennem.
Derfor kom først LvG og senere Mourinho - managere der havde vundet det meste, og derved vist deres værd på højeste niveau.

Nu er vi måske tilbage ved Moyes-modellen. Et projekt der vil tage lang tid (dog er der ikke denne gang givet en 6-årige kontrakt for at vise tillid til manageren), men på alle parametre udover at være klubmand synes OGS manager meritter imo at være ringere end selv dem Moyes fremviste på sit CV tilbage i 2013.

Jeg er tilhænger af 2-3 sæsoner til at en manager kan vise sit værd, men må ærlig indrømme at Solskjær for mig er det svageste kort vi har haft efter SAF på managerposten.
Jeg håber jeg tager gruelig fejl, men synes vi står ringere både spillemæssigt, men også rekrutteringsmæssigt end selv under Moyes, hvis ikke spillet hurtig bliver betydelig bedre.

Hvis Solskjær ikke forbedre spillet, hvorfor så kommer til United med en manager der floppede totalt i PL første gang, og kun har haft succes i en liga der næppe er meget bedre end Superligaen?
Det er blevet sagt og skrevet om så mange gange før. De succesrige managers, der havde bevist meget gennem en lang årrække var bestemt ikke nogen succes. Hverken LVG eller Mourinho. Samtidig kan man ikke ligefrem påstå, at Guardiola og Zidane havde bevist noget som helst på managerfronten da de tog over i henholdsvis Barca og Real. Så det er ikke nødvendigvis noget, der simpelthen kræves for at få succes.

Men der er flere ting, der kræves for, at en klub som United får succes. Og uanset om du kan lide det eller ej så krydser Ole Gunnar de fleste bokse af.

Det handler ikke kun om resultater før i karrieren. Det handler bl.a. også om at få kemien til at stemme til spillerne, få spillerne til at forstå hvad det er de vil. Noget som vi ikke ved en flyvende fis om hvordan managers er. Ud fra hvad medierne skriver kan vi bare gå ud fra, at heller ikke her krydsede LVG og Mourinho mange bokse.

Selvom det ikke har set så godt ud på det seneste så har vi set, at spillerne kan præstere bedre. Samtidig ved vi, at spillerne ikke er topmateriale. Så vi skal ikke lægge alt for meget i resultaterne nu som er bedre end under de to forrige managers.
Ligegyldig hvad det kræves af manageren og hvor mange bokse man tror han krydser af, så er det vigtigste en overordnet strategi, en filosofi der gennemsyre hele organisationen og understøtter den overordnet strategi.

På mig er OGS caretakeren, der bare gjorde det så fantastisk de første måneder, at det ligner Woodward tænke: “ham ansætte vi sgu ham, og så har vi fansene med i båden igen”

Når du næver Pep, så kom han f.eks. fra en klub hvor strategien spillede 100%, op han havde arbejdet sig op gennem systemet, og kendte derfor indgående de kommende stjerner, strategien mv.
Zidane kom til Ronaldo FC, hvor medspillerne var endnu bedre end da han var i United, og han havde også haft sin gang i klubben op til ansættelsen.

OGS kommer udefra og har ikke haft sin gang i klubben i årevis. At sammenligne med pep og Zidane virker derfor imo ikke seriøst.
Det virker for mig, at du kan se, der er store problemer i klubben med eller uden Solskjær. Men alligevel skal han bare have skylden for al råddenskab de næste to-tre år.

Solskjær kender klubben, hander de fleste spillere og umiddelbart ser det ud til, at Solskjær skal være manden, der opbygge strategien på ny. Den strategi som er grundstenen under successen hos både Sir Matt og Sir Alex.

Jeg kan godt se flere dårligere managere, der kunne have fået chancen. Den eneste, der var nogenlunde realistisk at få fat i og som muligvis (og muligvis ikke) var bedre at få fat i var Pochettino. Og mit bud er, at han har været for dyr at få fat i forhold til at droppe Solskjær. Zidane, Guardiola og Klopp var ikke mulige, og jeg er ikke sikker på, at Simeone, Tuchel, Allegri, Conte osv af forskellige årsager er bedre at få ind. Selvom nogle nok er bedre end Solskjær taktisk, andre er bedre til at motivere osv.

Er Solskjær den helt rigtige? Det skal jeg ikke kunne sige, men I er flere, der allerede nu har dømt ham færdig. Det er både dumt og useriøst.

Giv ham nu en chance. Og med det mener jeg mere end denne sæson. Lad os nu se om han får mulighed til at forstærke markant hvilket er nødvendigt hvis United igen skal konkurrere om titler.
Af L&YR
20Legend skrev:
tirs 16. apr 2019 10:32
L&YR skrev:
20Legend skrev:

Det virker for mig, at du kan se, der er store problemer i klubben med eller uden Solskjær. Men alligevel skal han bare have skylden for al råddenskab de næste to-tre år.

Solskjær kender klubben, hander de fleste spillere og umiddelbart ser det ud til, at Solskjær skal være manden, der opbygge strategien på ny. Den strategi som er grundstenen under successen hos både Sir Matt og Sir Alex.

Jeg kan godt se flere dårligere managere, der kunne have fået chancen. Den eneste, der var nogenlunde realistisk at få fat i og som muligvis (og muligvis ikke) var bedre at få fat i var Pochettino. Og mit bud er, at han har været for dyr at få fat i forhold til at droppe Solskjær. Zidane, Guardiola og Klopp var ikke mulige, og jeg er ikke sikker på, at Simeone, Tuchel, Allegri, Conte osv af forskellige årsager er bedre at få ind. Selvom nogle nok er bedre end Solskjær taktisk, andre er bedre til at motivere osv.

Er Solskjær den helt rigtige? Det skal jeg ikke kunne sige, men I er flere, der allerede nu har dømt ham færdig. Det er både dumt og useriøst.

Giv ham nu en chance. Og med det mener jeg mere end denne sæson. Lad os nu se om han får mulighed til at forstærke markant hvilket er nødvendigt hvis United igen skal konkurrere om titler.
Jeg mener Woodward har den største andel i Uniteds sportslige nedtur, og i hvert fald står han imo med hovedansvaret.

Jeg kan virkelig ikke ser jeg synes Solskjær er skyld i nedturen. Jeg påpeger at det gode spil i starten måske i højere grad skyldes Mourinho exit, end Solskjærs ankomst.
At jeg mener Solskjær er det ringeste kort af de managere vi har haft efter SAF, er jo ikke ensbetydende med, at han har skylden for det ringe spil?

At han måske er ringeste kort( min holdning) er vel ikke engang ensbetydende med han bliver en fiasko, da tilfældigheder og mange andre faktorer ud over manageren har indflydelse på succesraten for Uniteds sportslige fremtid.

Derfor mener jeg også han skal have ro og tid, men beslutningen om han som manager, den har jeg stadig svært ved at se.

Jeg er bange for det igen er en kortsigtet løsning, han slukkede branden efter Mourinho👍, men er han den rette til at genopbygge?
Det må tiden vise - her er jeg så bare mere skeptisk end jeg var ved de tidligere managere.
Af 20Legend
L&YR skrev:
tirs 16. apr 2019 13:11
20Legend skrev:
tirs 16. apr 2019 10:32
L&YR skrev:

Jeg mener Woodward har den største andel i Uniteds sportslige nedtur, og i hvert fald står han imo med hovedansvaret.

Jeg kan virkelig ikke ser jeg synes Solskjær er skyld i nedturen. Jeg påpeger at det gode spil i starten måske i højere grad skyldes Mourinho exit, end Solskjærs ankomst.
At jeg mener Solskjær er det ringeste kort af de managere vi har haft efter SAF, er jo ikke ensbetydende med, at han har skylden for det ringe spil?

At han måske er ringeste kort( min holdning) er vel ikke engang ensbetydende med han bliver en fiasko, da tilfældigheder og mange andre faktorer ud over manageren har indflydelse på succesraten for Uniteds sportslige fremtid.

Derfor mener jeg også han skal have ro og tid, men beslutningen om han som manager, den har jeg stadig svært ved at se.

Jeg er bange for det igen er en kortsigtet løsning, han slukkede branden efter Mourinho👍, men er han den rette til at genopbygge?
Det må tiden vise - her er jeg så bare mere skeptisk end jeg var ved de tidligere managere.
Jeg siger ikke, at du mener, at han har en skyld i nedturen. Men du, og flere andre, er allerede klare til at smide ham på bålet hvis United ikke konkurrerer om mesterskabet næste sæson.

Derimod burde han blive årets manager hvis han formår det. Fordi så har han enten været dygtig til at ændre spillernes mentalitet eller overtale verdensklassespillere til at komme til United eller begge dele.

Jeg er nu også (meget) skeptisk. Fordi det kræver en hulens masse penge, et stort tal af nye verdensklassespillere og ikke mindst en hel del tid. Og det tror jeg ikke han får nok af. Og så er spørgsmålet hvad han vil formå.

Fremover håber jeg bare, at den siddende United-manager vil forsøge at underholde. Fordi jeg tror ikke United bliver en mesterskabskandidat så længe Woodward har ledelsen.
Brugeravatar
Af Flax_Generous
Flax_Generous skrev:
tors 28. feb 2019 13:21
Selvom Solskjær stadig får flotte resultater i ligaen, så er de underliggende xG-tal ikke så imponerende mere:

Cardiff 5-1 (2,73-1,27)
Huddersfield 3-1 (1,80-1,41)
Bournemouth 4-1 (3,42-0,71)
Newcastle 2-0 (2,55-0,63)
Tottenham 1-0 (0,96-1,80)
Brighton 2-1 (2,56-0,61)
Burnley 2-2 (2,87-0,93)
Leicester 1-0 (1,45-1,75)
Fulham 3-0 (2,11-2,18)
Liverpool 0-0 (0,48-0,38)
Crystal Palace 3-1 (1,51-1,67)

Jeg håber, at spillet snarere end resultaterne vender, men det er en anelse bekymrende udvikling.
Resultaterne er vist vendt nu. Det lover virkelig ikke godt.
Af 20Legend
Stemingen omkring Solskjær har godt nok vendt. Jeg skal lige love for, at han bliver behandlet anderledes nu. Men det er nu også forståeligt.

Men jeg synes ikke, at Solskjær er problemet på nogen som helst måde. Jeg syntes, at Mourinho var et stort problem, men allerede der sagde jeg, at problemet blev ikke løst ved kun at fyre ham. Dog havde jeg ikke set at spillertruppen var så elendig.

Og efterhånden må jeg egentlig give Mourinho ret, at det nok var hans største bedrift at slutte nr. 2 med dette hold.

Og det er egentlig det jeg vil med dette indlæg. Woodward er klart det største problem, det tror jeg også, at alle United-fans kan være enige om. Men dernæst er det for mig helt klart spillertruppen.

Den er simpelthen ikke god nok. Og de spillere, der er gode nok de har et kæmpestort mentalitetsproblem.

DDG: Kan ikke levere godt nok når han er i kontraktforhandlinger.
Pogba: Vil helt klart hellere være i Real Madrid.
Fred, Bailly, Lukaku, Matic, Alexis: Fejlkøb alle sammen i større og mindre grad.
Dalot: Ikke god nok endnu.
Jones, Rojo: For meget skadede.
Martial: Meget talentfuld, men har ikke mentaliteten.

Så der venter Solskjær et kæmpe oprydningsarbejde. Og hvis han kun kan købe op til fem spillere ved hvert vindue så bliver det ikke før hans sidste sæson, at han vi formår at se et United-hold kæmpe om mesterskabet. Og det er selvfølgelig med den præmis, at det lykkes næsten umådelig godt for Solskjær på transfermarkedet.
Brugeravatar
Af Flax_Generous
Det er netop min største bekymring: Uniteds umiddelbare fremtid afhænger af hvordan Solskjær og Woodward klarer oprydningen og indkøbene, men Solskjær er totalt uprøvet og Woodward har mildest talt en bekymrende track record. Hvorfor har United ikke ansat en sportsdirektør endnu?
Af rinobandino
Nu må de rette personer jo tage det som et Mourinho forsvar, men jeg mener jo stadig min pointe omkring spillernes indsats under Mourinho stadig er relevant efter i dag. De må simpelthen kigge sig selv i spejlet. Mourinho havde altså ret i noget af sin kritik af dem.
Af 20Legend
rinobandino skrev:
søn 21. apr 2019 17:55
Nu må de rette personer jo tage det som et Mourinho forsvar, men jeg mener jo stadig min pointe omkring spillernes indsats under Mourinho stadig er relevant efter i dag. De må simpelthen kigge sig selv i spejlet. Mourinho havde altså ret i noget af sin kritik af dem.
Ja, det troede jeg ikke på tidspunktet da Mourinho blev fyret. Men det var nu ok, at Mou blev fyret da han var så negativ.

Nu er Solskjær en positiv type, som ved hvad der skal til og ved hvordan det skal gøres. Jeg vil ikke gå planken ud og påstå, at Solskjær er den rigtige, men jeg synes ikke, at kritikken af ham er så retfærdig. Ligesom jeg mener nu bagefter, at kritikken af Mourinho heller ikke var helt retfærdig.

Der skal ske kæmpeændringer på spillerfronten. Og jeg er tæt på at mene, at hele spillertruppen skal skiftes ud i Solskjærs periode for at United på nogen som helst måde skal blive mesterskabskandidat igen.
Af 20Legend
Alt er meget godt med Solskjærs og enkelte spilleres udtalelser efter kampen.

Nu skal Solskjær vise handling. Indtil videre har alt han har udtalt vist sig at være tomne løfter og uden nogen form for konsekvens.

Solskjær bliver min helt endnu engang hvis han viser handling bag ordene og bruger nogle af akademispillerne fra start.

Chong, Gomes, Greenwood, Garner, Rashford og McTominay fra start mod City. Så har OGS vist konsekvens.
Af rinobandino
20Legend skrev:
søn 21. apr 2019 21:10
Alt er meget godt med Solskjærs og enkelte spilleres udtalelser efter kampen.

Nu skal Solskjær vise handling. Indtil videre har alt han har udtalt vist sig at være tomne løfter og uden nogen form for konsekvens.

Solskjær bliver min helt endnu engang hvis han viser handling bag ordene og bruger nogle af akademispillerne fra start.

Chong, Gomes, Greenwood, Garner, Rashford og McTominay fra start mod City. Så har OGS vist konsekvens.
Indtil videre har det været tomme ord, et latterligt fjoget smil og ros til modstanderen for at være bedre end os. Vi har INTET modsvar fået siden han blev fastansansættelse.
Af North
Vi er nødt til at tro på at Solskjær er den rigtige profil. De seneste uger har med al ønskelig tydelighed vist, at det er spillernes energi og individuelle niveau der er utilstrækkeligt.

Så kan man sige om man skulle have holdt fast i Mourinho. Dertil er svaret nej - du kan ikke have en manager der på åbent TV hænger alt og alle i klubben ud. Samtidig har indkøbene under Mourinho været fuldstændig fejlslagne.

Det er først og fremmest den kommende rekruttering og udvikling af spillere som vi skal måle Solskjær på. Jeg håber han fokuserer på at hente uge sultne spillere i stedet for lallende tosser som Pogba, Matic, Alexis og Bailly.

Ud skal: Pogba, Matic, Alexis, Lukaku, Rojo, Bailly, Valencia.
Af 20Legend
Jeg savner virkeligt at Solskjær laver nogle rigtige ændringer. Han bruger præcis de samme spillere som Mourinho. Bortset fra Fellaini. Godt nok er Matic og Lukaku oftere på bænken og Rashford og Fred spiller mere.

Men de andre spiller stort ligeså mange minutter som under Mourinho.

Og jeg tror også holdet ville have det godt sf at sætte en af akademispillerne regelmæssigt på holdet.
Af North
20Legend skrev:
tors 25. apr 2019 00:02
Jeg savner virkeligt at Solskjær laver nogle rigtige ændringer. Han bruger præcis de samme spillere som Mourinho. Bortset fra Fellaini. Godt nok er Matic og Lukaku oftere på bænken og Rashford og Fred spiller mere.

Og jeg tror også holdet ville have det godt sf at sætte en af akademispillerne regelmæssigt på holdet.
Som sådan enig. Den slags er bare svært midt i en sæson. Det vil være et kæmpe pres at lægge på unge spillere. Han har prøvet i det små ved at lade spillere som Dalot og Perriera få mere spilletid end tidligere.

Samtidig er det nemmere at integrere unge spillere på et hold der fungerer. Også det er en udfordring pt.
Af 20Legend
North skrev:
tors 25. apr 2019 07:12
20Legend skrev:

Som sådan enig. Den slags er bare svært midt i en sæson. Det vil være et kæmpe pres at lægge på unge spillere. Han har prøvet i det små ved at lade spillere som Dalot og Perriera få mere spilletid end tidligere.

Samtidig er det nemmere at integrere unge spillere på et hold der fungerer. Også det er en udfordring pt.
Men det var ikke kun fordi at Mourinho var dur, at det gik så dårligt indtil han blev fyret. På det tidspunkt gav mange Mourinho skylden for taktikken og elendighederne. Og nu fire-fem måneder senere spiller Solskjær på stortset samme måde med stortset samme spillere. Det er så åbenlyst, at drt ikke fungerer.

Prøv noget nyt. Prøv noget andet. Tit hjælper det at sætte en ung uprøvet spiller, der kommer ind med masser af energi og optisme. Det savner jeg. De spillere, der var regelmæssige startere hos Mourinho er et par af dem blevet indskiftningsspillere. Og et par af indskiftningsspillerne er blevet startere. Ergo ikke så megen ændring.
Af North
20Legend skrev:
tors 25. apr 2019 08:38
North skrev:
20Legend skrev:

Men det var ikke kun fordi at Mourinho var dur, at det gik så dårligt indtil han blev fyret. På det tidspunkt gav mange Mourinho skylden for taktikken og elendighederne. Og nu fire-fem måneder senere spiller Solskjær på stortset samme måde med stortset samme spillere. Det er så åbenlyst, at drt ikke fungerer.

Prøv noget nyt. Prøv noget andet. Tit hjælper det at sætte en ung uprøvet spiller, der kommer ind med masser af energi og optisme. Det savner jeg. De spillere, der var regelmæssige startere hos Mourinho er et par af dem blevet indskiftningsspillere. Og et par af indskiftningsspillerne er blevet startere. Ergo ikke så megen ændring.
Resten af denne sæson handler mest af alt om at finde ud af hvem der skal være en del af fremtiden i United. Det er ikke fedt for unge spillere at blive en brik i det spil.

Ole skal samle mest mulig viden ind om de nuværende spillere. Er Fred eksempelvis en man kan satse på - er Periera osv.?

Jeg ser for mig, at vi skiller os af med en lang række spillere, og henter et mindre antal ind og krydrer det med unge spillere til den kommende sæson. Så er det ligesom en frisk start og det er der brug for.
Af 20Legend
North skrev:
tors 25. apr 2019 08:53
20Legend skrev:
tors 25. apr 2019 08:38
North skrev:

Resten af denne sæson handler mest af alt om at finde ud af hvem der skal være en del af fremtiden i United. Det er ikke fedt for unge spillere at blive en brik i det spil.

Ole skal samle mest mulig viden ind om de nuværende spillere. Er Fred eksempelvis en man kan satse på - er Periera osv.?

Jeg ser for mig, at vi skiller os af med en lang række spillere, og henter et mindre antal ind og krydrer det med unge spillere til den kommende sæson. Så er det ligesom en frisk start og det er der brug for.
IMo burde United sælge 15-20 spillere. Og så købe så mange afløsere som muligt og fylde resten op med unge talenter.

Så kan de resterende 5-10 spillere, der nu er i førsteholdstruppen blive solgt i januar eller sommeren næste år.

Og ja. Jeg mener hele truppen skal skiftes ud. Måske med undtagelse af Rashford og McTominay.
Af 20Legend
Wes skrev:
tors 25. apr 2019 10:53
Det ville være som at have Donald Trump som manager i United det der..
Hahaha... Men seriøst så mener jeg, at man skal skifte hele truppen, og få det gjort hurtigst muligt.

Disse spillere burde være væk til sommer (og flere af dem vil være væk):

Grant
J. Pereira
Bailly
Rojo
Valencia
Darmian
Mata
A. Pereira
Herrera
Matic
Sanchez
Lukaku

Det er 12 spillere. Samtidig skulle man også overveje at sælge disse af forskellige årsager:

DDG
Romero
Jones
Smalling
Young
Pogba
Fred
Martial

Det er 20 spillere. Selvfølgelig skal United ikke sælge fire målmænd. Og heller ikke 20 spillere.

Vi kan dog godt sælge alle 12 af de øverste. De burde så blive afløst af (lad os bare sige) Alderweireld, Koulibaly, Wan Bissaka, Rice, Sancho, Chong, Gomes, Garner, Laird, Henderson, O'Connor (de seks sidste skal så ikke spille så meget, men lidt).

Så næste sommer sælger United de åtte sidste. Det er i mine øjne egentlig ret nødvendigt. Flere af spillerne har muligvis kvaliteten til at spille i klubben. Men enten mangler kvaliteten eller mentaliteten hos dem alle. Og det bliver ikke bedre før de er væk.
Af L&YR
Flax_Generous skrev:
tors 25. apr 2019 16:05
Det er jo komplet vanvittigt det der. Skal De Gea nu også sælges? Og Romero?
Det som i virkeligheden er komplet vanvittigt er, at Moyes blev slagtet for at mene United skulle op på Citys niveau, men nu efter ca £500 mio nettoinvesteret i Unitedtruppen, er det åbenlyst for enhver og alment accepteret, at det pt er den barske realitet.

Komplet vanvittigt!
Af 20Legend
Flax_Generous skrev:
tors 25. apr 2019 16:05
Det er jo komplet vanvittigt det der. Skal De Gea nu også sælges? Og Romero?
Der var før i sæsonen, at der var rygter om, at Romero ville hjem til Argentina. Det synes jeg ville være fint at tillade ham.

DDG er en mere kompleks situation. Problemet er, at han har en kontrakt, som udløber om 14 måneder. Og det er problemer med at få ham til at underskrive en ny. Og vi har set nu det sidste stykke tid, at han er ret ukoncentreret og har nok sin sværeste periode siden efteråret 2012. Spørgsmålet er så om han har lyst til at fortsætte eller om han vil til en bestemt klub.

Selv foretrækker jeg selvfølgeligt, at DDG skriver under en ny langtidskontrakt. Men ligesom med Pogba så vil jeg gerne have ham solgt hvis han ikke gider at være i klubben. Og jeg kan egentlig godt forstå ham hvis han vil til en mere succesfuld klub. Han har givet klubben nogle af sine bedste år og har været en sand helt i sidste seks-syv år. Han er allerede nu en legende i klubben og muligvis klubbens bedste målmand nogensinde.
Af North
Jeg er mere end spændt på hvordan OGS griber off-season an, og har i den forbindelse følgende at bemærke:

- Jeg køber faktisk teorien om, at truppens fysiske form slet ikke var klar til at spille den slags fodbold OGS gerne vil spille. United er jo et af de hold der løber mindst i hele ligaen, hvilket jo er et symptom på, at grundtræningen ikke er på niveau med de øvrige topklubber. Det samme skete i Liverpool da Klopp tog over. Der er simpelthen brug for at truppens grundform forbedres, så vi undergår alle de her småskader som næsten hele truppen har været ramt af.

- Jeg håber virkelig, at OGS formår at balancere indkøbene. Der er brug for at vi kigger mod spillere med potentiale og lyst til at udvikle sig. Ikke flere Sanchez og Matic køb.

- Jeg håber OGS er bedre til at vurdere spillernes talent. Fred, Rojo, Lindelöf, Darmian, Herrera, Lukaku, er eksempler på spillere der bare ikke har niveauet, og hvor jeg ikke har en forventning om, at de nogensinde får niveauet.

- Der er virkelig brug for at scoutingen justeres ind. Vi skal udover talent kigge på følgende: Har spilleren den rette mentalitet, har spilleren lederegenskaber og en stærk karakter, er spilleren kendt for stenhårdt arbejde både på og uden for banen, er spilleren "god" i omklædningsrummet.

- Endelig skal vi stoppe med at give lange kontraktforlængelser til spillere som Jones og Smalling! Hvis OGS har sagt god for dette så forstår jeg det ikke. 1 års forlængelser kan være okay - da vi jo ikke kan skifte 15 mand på en gang. Men at man nu skal have en skadet Jones i truppen de kommende 4 år er jo håbløst.
Af 20Legend
Solskjær er en af mine absolutte favoritter når det kommer til Uniteds spillere. Han er som spiller i top 3.

Men jeg er godt nok ved at blive træt af ham. En ting jeg kunne lide ved ham da han spillede var, at han kunne være kritisk overfor Glazers. Men nu er det som han har solgt sin sjæl til djævelen.

Ja, jeg forstår godt, at man skal være positiv og ikke være en anden Mourinho. Men sådan som slikker Pigbas, Youngs og Woodwards røv er utåleligt at høre på. Pogba er en god spillermed en forfærdelig attitude, der aldrig burde være købt eller solgt for lang tid siden, Young er sikkert en fin kaptajn, men han er simpelthen alt i verden for dårlig til PL-bold. Og jeg tror seriøst ikke han havde forstærket Fulhams hold i sidste sæson. Og så er der Woodqard, der er en fremragende forretningsmand, men en forfærdelig dårlig leder når det kommer til fodbold.

Og udover alt det så har nærmest alt, som Solskjær har lovet os været stik modsat af hvad han har lovet os. Han holder os United-fans fuldstændig til grin med sine latterlige udtalelser om, at United skal spille offensivt, bruge unge spillere, gå efter at vinde hver kamp og succes for United er kun lig med trofæer. Hvis han virkelig er så ærlig og åben som han proklamerer hvorfor gør han så ikke som han siger?