OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Her diskuteres hver enkelt spiller fra Manchester Uniteds nuværende trup
Af mufcdk1974
rinobandino skrev:
søn 30. dec 2018 17:15
20Legend skrev:
søn 30. dec 2018 17:00
rinobandino skrev:
søn 30. dec 2018 16:49

Jeg forstår stadig ikke "glæden" på den billige baggrund
Det er glæden over, at United ENDELIG efter 5 år forsøger at angribe. Og når holdet så har scoret et mål forsæger at få flere.

Og derfor forstår jeg ikke, at du påstår nogen er jubeloptimist. Der er INGEN herinde, der forventer, at Solskjær revolutionerer holdet, som nu styrer direkte mod en sikker CL-plads og en CL-finale. Der er fans, der er glade for, at United forsøger at angribe efter to et halvt år med kujonagtig destruktiv anti-fodbold.

Der er fans, der HÅBER på, at disse kampe er et tegn på en lysere fremtid. Der er fans, der glædes over, at United igen spiller angrebsfodbold og der er fans, der stiller sig tilfreds med både spil og chancer i de to første kampe. Også selvom samme fans godt kan se (og har hentydet), at det spil, som holdet har vist i de to kampe nok ikke er nok til sejr og muligvis heller ikke uafgjort mod de andre tophold. Der er et håb og glæde, men overhovedet ikke nogen jubeloptimisme.

Det er så mit sidste indlæg i denne her debat. Du vil ikke se noget godt ved Solskjærs ansættelse da han overtog jobbet fra din favorit. Fred være med det.
Vi kommer heller ikke videre herfra, så ingen grund til at køre videre rundt i det! Men held og lykke med optimismen/håbet/glæden (eller hvad du nu selv ønsker at kalde det for, uden at jeg fornærmer dig eller andre). Nogle folk tror stadig på påskeharen og julemanden - der skal bare lidt mere til, før jeg hopper på den samme lignende vogn og vil blive optimistisk, håbe eller glædes over et PR stunt af den kaliber.
Der er en HELT anden tilgang til kampene under OGS, en vilje til at ville angribe. Derfor er der optimisme, men så længe du negligere de argumenter, du nu har fået en del gange, så har du ret, så kommer vi ikke videre.

Så kan vi snakke sammen om et par måneder, om OGS også taktisk kan ændre sig, når modstanderne nu ved United, gerne vil fremad banen med de risici det uundgåelig giver defensivt.
Af rinobandino
mufcdk1974 skrev:
søn 30. dec 2018 17:38
rinobandino skrev:
20Legend skrev:
søn 30. dec 2018 17:00

Det er glæden over, at United ENDELIG efter 5 år forsøger at angribe. Og når holdet så har scoret et mål forsæger at få flere.

Og derfor forstår jeg ikke, at du påstår nogen er jubeloptimist. Der er INGEN herinde, der forventer, at Solskjær revolutionerer holdet, som nu styrer direkte mod en sikker CL-plads og en CL-finale. Der er fans, der er glade for, at United forsøger at angribe efter to et halvt år med kujonagtig destruktiv anti-fodbold.

Der er fans, der HÅBER på, at disse kampe er et tegn på en lysere fremtid. Der er fans, der glædes over, at United igen spiller angrebsfodbold og der er fans, der stiller sig tilfreds med både spil og chancer i de to første kampe. Også selvom samme fans godt kan se (og har hentydet), at det spil, som holdet har vist i de to kampe nok ikke er nok til sejr og muligvis heller ikke uafgjort mod de andre tophold. Der er et håb og glæde, men overhovedet ikke nogen jubeloptimisme.

Det er så mit sidste indlæg i denne her debat. Du vil ikke se noget godt ved Solskjærs ansættelse da han overtog jobbet fra din favorit. Fred være med det.
Vi kommer heller ikke videre herfra, så ingen grund til at køre videre rundt i det! Men held og lykke med optimismen/håbet/glæden (eller hvad du nu selv ønsker at kalde det for, uden at jeg fornærmer dig eller andre). Nogle folk tror stadig på påskeharen og julemanden - der skal bare lidt mere til, før jeg hopper på den samme lignende vogn og vil blive optimistisk, håbe eller glædes over et PR stunt af den kaliber.
Der er en HELT anden tilgang til kampene under OGS, en vilje til at ville angribe. Derfor er der optimisme, men så længe du negligere de argumenter, du nu har fået en del gange, så har du ret, så kommer vi ikke videre.

Så kan vi snakke sammen om et par måneder, om OGS også taktisk kan ændre sig, når modstanderne nu ved United, gerne vil fremad banen med de risici det uundgåelig giver defensivt.
"Spejl" når du har negligerer mine argumenter om det positive under Mourinho
Af mufcdk1974
rinobandino skrev:
søn 30. dec 2018 17:49
mufcdk1974 skrev:
rinobandino skrev:

Hvilke argumenter? At United også vandt kampe under Mou og nogle af dem endda med et par scoringer eller 3? Det er der for pokker ingen som modsiger dig, men vi Mou hadere om du vil, var så trætte af den negative spillestil. Hvorfor er det så svært at forstå?
Af rinobandino
mufcdk1974 skrev:
søn 30. dec 2018 17:53
rinobandino skrev:
mufcdk1974 skrev:

Hvilke argumenter? At United også vandt kampe under Mou og nogle af dem endda med et par scoringer eller 3? Det er der for pokker ingen som modsiger dig, men vi Mou hadere om du vil, var så trætte af den negative spillestil. Hvorfor er det så svært at forstå?
Troede du var færdig i diskussionen?

Hvad er det jeg negligerer?

Tror vi er enige om at være uenige.
Af mufcdk1974
rinobandino skrev:
søn 30. dec 2018 17:58
mufcdk1974 skrev:
rinobandino skrev:

Øhm hvor har jeg sagt det?
Af rinobandino
mufcdk1974 skrev:
søn 30. dec 2018 18:03
rinobandino skrev:
søn 30. dec 2018 17:58
mufcdk1974 skrev:

Øhm hvor har jeg sagt det?
Wups. Sorry. My bad, var på vej ud af døren til fødselsdag, så det gik dgu en anelse for stærkt. Giver svar imorgen! :)
Brugeravatar
Af Wettergren
rinobandino skrev:
søn 30. dec 2018 18:20
Vi har pt scorer 2 mål mere end det “spændende projekt” under Sarri :)
Du ved godt, at 1/3 af vores mål i denne sæson er scoret i vores tre sidste kampe, ikke? ;-)
Vores scoringsprocent i de seneste tre kampe er 300% større end Chelseas ditto.

Den helt store test bliver helt klart, når vi skal møde Spurs den 13. januar og PSG en lille måned efter. Det er her Solskjær skal vise, at han taktisk også er dygtig nok til ikke at løbe i modstanderens fælder.
Men hvis man udelukkende fokuserer på kampene mod de mindre hold, så kan jeg nu godt forstå folks optimisme.

Vi er gået fra at spille langsomt sidelæns bold, hvor vi har forsvaret dybt og enten har tabt eller set lidt bedre spil i 2. halvleg efter at være kommet bagud i første.
Til nu, hvor vi dominerer kampen, presser modstanderen højt, spiller mellem modstanderens linjer, hurtigt med få berøringer og scorer flotte og mange mål.
Der er ingen der siger, at det varer ved (ofte falder ny manager-effekten efter fem kampe) men lige nu er det en mærkbar forskel til det sidste år under Mourinho.

Det glæder jeg mig personligt over, selvom jeg endnu ikke er klar til at udpege Solskjær som vores frelser. Dertil skal effekten vare ved, og vi skal kunne levere det samme mod de store hold.

Men vi er gået fra at spille dårligt eller tabe til bundholdene, til nu at flå dem fra hinanden. Det kan sgu ikke være andet end positivt!
Af mufcdk1974
Præcis Wettergren.

Om OGS på den lange bane har niveauet, ved vi naturligvis ikke og man kan da sagtens være skeptisk omkring hans reelle evner, men for pokker da, første mission har han klaret til et rendyrket 12-tal. Han har fået smil på spillerne, på fansene, United spiller igen ud fra egne styrker ja som fans glæder man sig squ igen til at se holdet spille.
Det er ikke OGS skyld, kampprogrammet er på papiret det letteste i hele sæsonen, men ikke alene har han vundet dem alle, men også decideret smadret modstanderne. Kun Liverpool har haft en bedre jul, det er squ godt gået, når man tænker på, hvilken forfatning hele klubben var i, da han kom til.

Hvordan man kan være så pessimistisk, fatter jeg ikke.
Brugeravatar
Af Wettergren
Formmæssigt er vi pt. det tredje bedste hold i hele Europa.
Solskjær er også den første manager i PLs historie til at score over 10 mål i sine første tre kampe.

Angående hans udtalelser, så er jeg helt sikker på, at han godt ved, at det er det fansene vil høre. Mourinho gjorde det samme. Men i modsætning til Mourinho, så tror jeg, at Solskjær mener det.
Han spillede under Ferguson, og tog nærmest noter af alt, hvad Fergie gjorde. Han forsøger at gøre ham jobbet efter pt. og vil have holdet skal stå for de samme ting igen.

Jeg er ikke sikker på, at han lykkes med det, men jeg tror, at han mener de ting han siger - at vi skal underholde, bruge unge spillere osv. osv.
Af rinobandino
Wettergren skrev:
søn 30. dec 2018 22:06
rinobandino skrev:
søn 30. dec 2018 18:20
Vi har pt scorer 2 mål mere end det “spændende projekt” under Sarri :)
Du ved godt, at 1/3 af vores mål i denne sæson er scoret i vores tre sidste kampe, ikke? ;-)
Vores scoringsprocent i de seneste tre kampe er 300% større end Chelseas ditto.

Den helt store test bliver helt klart, når vi skal møde Spurs den 13. januar og PSG en lille måned efter. Det er her Solskjær skal vise, at han taktisk også er dygtig nok til ikke at løbe i modstanderens fælder.
Men hvis man udelukkende fokuserer på kampene mod de mindre hold, så kan jeg nu godt forstå folks optimisme.

Vi er gået fra at spille langsomt sidelæns bold, hvor vi har forsvaret dybt og enten har tabt eller set lidt bedre spil i 2. halvleg efter at være kommet bagud i første.
Til nu, hvor vi dominerer kampen, presser modstanderen højt, spiller mellem modstanderens linjer, hurtigt med få berøringer og scorer flotte og mange mål.
Der er ingen der siger, at det varer ved (ofte falder ny manager-effekten efter fem kampe) men lige nu er det en mærkbar forskel til det sidste år under Mourinho.

Det glæder jeg mig personligt over, selvom jeg endnu ikke er klar til at udpege Solskjær som vores frelser. Dertil skal effekten vare ved, og vi skal kunne levere det samme mod de store hold.

Men vi er gået fra at spille dårligt eller tabe til bundholdene, til nu at flå dem fra hinanden. Det kan sgu ikke være andet end positivt!
Indlægget var ikke en ros til os som hold, men mere en stikpille til folk/kommentatorer der var misundelige på Chelsea i starten af sæsonen. Tingene kan vende hurtigt u fodbold, og græsset er ikke altid grønnere på den anden side :)
Brugeravatar
Af Lasrols
Nu skal man selvfølgelig tage det roligt, men man kan ikke benægte at Solskjaer har haft en fantastisk indvirkning på holdet, spillet og resultaterne. Alt er gået op i en højere enhed. "Spillet" uden for banen er også blevet meget bedre. Solskjaer siger nærmest alt rigtigt. Han formår at gøre tingene positivt og få de rigtige værdier frem i United.

Det er også her jeg kommer til at tænke på, om Zidane, der bliver rygtet meget til klubben, fik succes i Real fordi han har nogle fremragende egenskaber, eller fordi han netop kender Real Madrids værdier. Derudover er han en person, der har meget aurtoritet i klubben. En personer der har respekt hos samtlige fans, spillere og skikkelser i kluben.

Det vil Zidane ikke have på samme måde i United, men det er hvad Solskjaer har.

Solskjaer har forstået hvad Manchester United er, og han formår at udtrykke det i spillet og gennem medierne. Hans offensive spil og glæden ved at spille spillet afspejler sig tydeligt i spillernes attitude og resultaterne.

Solskjaer har i medierne udtalt nogle ting, som jeg har lagt meget vægt på:
- Vi skal ikke tilpasse vores spil efter modstanderen. Vi skal spille vores eget spil, og så vil vores spillere få en eller to instrukser om modstanderen, der kan hjælpe holdet.
- Hvis du er gammel nok, er du god nok. Jeg tror, at vi med Solskjaer vil se mange flere ungdomsspillere få chancen. Ser man på Rashford og Pogba pt., kan man også forstå hvorfor. Det er bare en fordel at spille med spillere, der vil klubben. Lingard er et tredje eksempel.
- Måden han udtaler sig positivt om spillerne, giver også en effekt, modsat Mourinho, som brugte hvert pressemøde til at fortælle, at spillerne ikke er/var gode nok.

Som sagt er der kun spillet tre kampe, og vi mangler at se meget fra Solskjaer. Jeg synes dog at der er nogle elementer og forhold der gør sig interessante, og som gør jeg ikke vil afskrive ham som en kommende manger.
Af rinobandino
@Mufc

Sorry for i går, jeg tabte lige overblikket overindlæggene i kampens hede - det gik lige lidt for stærkt med kampen i baggrunden og en fødselsdag jeg var på vej til :D

For at svare på dit sidste indlæg, så mindes jeg heller ikke på noget tidspunkt at have ytret, at der ikke skulle findes en vilje til at angribe under OGS - ej heller at jeg ikke mener andre ikke skulle være optimistiske - JEG er det bare ikke. At du så vil kalde det at negligere, at jeg finder større værdi i mine egne argumenter - det skal stå dig frit for - ELLERS så handler det om at vi ender med at snakke ud fra forskellige perspektiver. Jeg mener vi hurtigt vi kommer til at snakke fra forskellige perspektiver, fordi at næsten alt hvad jeg kommenterer herinde får tillagt en vis værdi som noget Mourinho-positivt.
Et eksempel kunne være din første kommentar i denne tråd til mit indlæg: Hvad havde Mourinho gjort? Samtalen blev hurtigt drejet over mod, at min kommentar skulle have noget med Mourinho at gøre og hurtigt skal jeg forsvare argumenter for Mounrinho, på trods af, at han ikke havde noget som helst med mit indlæg at gøre. Når det så er sagt gør
jeg opmærksom på senere, at mit indlæg ikke skulle forstås på en vis måde - men stilen var lagt.

Lad mig prøve at for klare det yderligere: jeg prøver ikke at pådutte andre min pessimisme, men det her er et debatforum, hvor jeg ynder at ytre min holdning, som herunder er, at jeg ikke er så begejstret for ansættelsen + at jeg ikke forstår optimismen (så kan vi diskutere hvor stor den er). Herunder at jeg ser ansættelsen, som et kæmpe PR-stunt for igen at lulle os fans i søvn, imens de malker klubben for penge. Indtil der er ansat en sportsdirektør og en værdig kandidat til trænersædet, så tillader jeg mig at være pessimistisk i forhold til klubbens ageren. På samme måde har jeg mindes jeg ikke at have udtalt, at der ikke er angrebsiver under OGS, eller Mourinhos fodbold er bedre. Mit indlæg har intet personligt med OGS at gøre, hans træneregenskaber, eller hvordan United spiller PT (som jeg i øvrigt finder spændende og underholdene at se på, hvis jeg ellers havde tid :)). Jeg var også rigtig vred på spillerne, som så til dels var valgt at modbevise mig (og godt for det da!).

Du siger at jeg negligerer argumenter/indlæg, men hvis du vælger kun at læse hvad du selv vil se i mine argumenter, eller ikke læse hvad jeg skriver, så vil jeg våge den påstand at du selv negligerer hvad jeg skriver herinde, når du tillægger alle mine indlæg som noget Mourinho-positivt.

Jeg kommer ikke til at svare på det her mere, da der nok ikke kommer mere ud af det.
Brugeravatar
Af Wettergren
Du må selv om du vil svare på det her, Rino ;-)

Men lad os antage, at det er er pr-stunt fra klubbens side. Gør det noget, hvis det rent faktisk resulterer i bedre spil, bedre resultater og flere unge akademispillere på holdet?

Jeg tror vi er helt enige omkring, hvilke ting det er klubben gerne ville bringe til med Solskjær. Jeg tror bare ikke, at det skyldes PR, men at de mener, det var dét klubben havde brug for lige nu - en der kunne bringe optimisme og følge de værdier klubben er kendt for og som fansene har savnet siden Ferguson.
Brugeravatar
Af Wettergren
Jeg tænker virkelig, at det her job må være Solskjær meget kærkomment.
Selv hvis jobbet går til Pochettino eller en anden, så får han virkelig mulighed for at vise sig frem på et langt højere niveau og fortsætter han med at gøre det godt, så tænker jeg, at han uanset hvad vil være fortid i Molde til sommer.
Jeg tænker at flere klubber, langt større end Molde, vil være interesseret i at tilknytte ham, hvis han viser, hvad han kan få ud af et tophold som United.

Jeg under virkelig Solskjær det her. Det virker til, at hans renomme led et stort knæk under opholdet i Cardiff. Det viste nok mest af alt, at hans tilgang egner sig bedst til at arbejde med tophold og ikke bundhold.

Jeg er endnu ikke overbevist om, at han har det, der skal til for at lykkes i United, men jeg håber virkelig, det fortsætter som hidtil.
Han mangler IMO stadig at bevise to ting.

1.
At han ikke "kun" kan spille offensivt, men også er dygtig nok taktisk til ikke at få tæv mod de større hold.
Han siger, at han helst vil fokusere på sit eget hold, men mod de større klubber, bliver han nødt til at forholde sig til deres styrker. Han kan heller ikke "bare" spille offensivt, men er nødt til at være opmærksom på, hvilke svagheder det giver defensivt. Skal man f.eks. lade vores backs være mindre offensive for, at der ikke kommer så store huller bag dem eller skal man lade midtbanespillerne dække de huller? Hvordan skal vi angribe offensivt, når modstanderen spiller med tre bagi og mindsker områderne omkring half-space som vi plejer at udnytte?
Er i hvert fald spændt på at se, hvordan vi gør det mod et hold, der bedre kan modstå vores pres og i højere grad vil forsøge at dominere bolden.

2.
Så skal han selvfølgelig vise, at det her ikke bare er den sædvanlige effekt ved et managerskifte, men at han kan fortsætte med at få gode resultater og spille flot og underholdende fodbold.
Af 20Legend
Wettergren skrev:
tirs 8. jan 2019 15:15
Jeg tænker virkelig, at det her job må være Solskjær meget kærkomment.
Selv hvis jobbet går til Pochettino eller en anden, så får han virkelig mulighed for at vise sig frem på et langt højere niveau og fortsætter han med at gøre det godt, så tænker jeg, at han uanset hvad vil være fortid i Molde til sommer.
Jeg tænker at flere klubber, langt større end Molde, vil være interesseret i at tilknytte ham, hvis han viser, hvad han kan få ud af et tophold som United.

Jeg under virkelig Solskjær det her. Det virker til, at hans renomme led et stort knæk under opholdet i Cardiff. Det viste nok mest af alt, at hans tilgang egner sig bedst til at arbejde med tophold og ikke bundhold.

Jeg er endnu ikke overbevist om, at han har det, der skal til for at lykkes i United, men jeg håber virkelig, det fortsætter som hidtil.
Han mangler IMO stadig at bevise to ting.

1.
At han ikke "kun" kan spille offensivt, men også er dygtig nok taktisk til ikke at få tæv mod de større hold.
Han siger, at han helst vil fokusere på sit eget hold, men mod de større klubber, bliver han nødt til at forholde sig til deres styrker. Han kan heller ikke "bare" spille offensivt, men er nødt til at være opmærksom på, hvilke svagheder det giver defensivt. Skal man f.eks. lade vores backs være mindre offensive for, at der ikke kommer så store huller bag dem eller skal man lade midtbanespillerne dække de huller? Hvordan skal vi angribe offensivt, når modstanderen spiller med tre bagi og mindsker områderne omkring half-space som vi plejer at udnytte?
Er i hvert fald spændt på at se, hvordan vi gør det mod et hold, der bedre kan modstå vores pres og i højere grad vil forsøge at dominere bolden.

2.
Så skal han selvfølgelig vise, at det her ikke bare er den sædvanlige effekt ved et managerskifte, men at han kan fortsætte med at få gode resultater og spille flot og underholdende fodbold.
En ting som jeg synes rigtig mange glemmer i debatten om en ny træner er kemien mellem træner og spillere. Sommetider fungerer tingene bare ikke. Samtidig kan det godt fungere andre steder.

Hos Cardiff var det ikke kun Solskjær, der fungerede. Ligesom det ikke kun har været Moyes, LVG og Mourinho, der ikke har fungeret hos United. Derfor tror jeg, at Solskjær godt kan fungere i United.

At Solskjær så nok ikke er en verdensklasse træner kan godt være. Men jeg tror dog, at han har lært en masse af fiaskoen i Cardiff og er egentlig kommet stærkere ud fra den tid.
Af 20Legend
Hvis United får et point mod Liverpool om 15 dage så har Solskjær hentet ligeså mange points i 10 kampe som Mourinho gjorde i 17 kampe i denne sæsons PL.