OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Emner vedrørende OldTrafford.dk Podcast
Brugeravatar
Af Wettergren
Kender I navnet på en Newcastle fan, der kunne være interessant at få ind? Har været i kontakt med Thomas Gravgaard, men han havde desværre ikke tid grundet vinter OL.
Af mufcdk1974
Wettergren skrev:
ons 10. jan 2018 11:34
Er der en Newcastle fan, der kunne være interessant at få ind? Har været i kontakt med Thomas Gravgaard, men han havde desværre ikke tid grundet vinter OL.
Jeg ved, AGFs kommunikationschef er Newcastle fan, men han bor i Århus. Heller ikke sikker på han har så frygtelig meget tid.

Ellers er rapperen Trzepacz også Newcastle fan.
Brugeravatar
Af Wettergren
mufcdk1974 skrev:
ons 10. jan 2018 12:07
Det kunne måske være ret sjovt. Ved du om han også er fornuftig at høre på? :D
Af mufcdk1974
Wettergren skrev:
ons 10. jan 2018 12:38
mufcdk1974 skrev:
Det kan man ikke påstå, aldrig hørt om manden men så en ung knægt på FB nævne Tzepacz - han er vist det nye sort indenfor dansk rap musik - var giga Newcastle fan.
Brugeravatar
Af Wettergren
mufcdk1974 skrev:
ons 10. jan 2018 14:04
Wettergren skrev:
ons 10. jan 2018 12:38
mufcdk1974 skrev:
Det kan man ikke påstå, aldrig hørt om manden men så en ung knægt på FB nævne Tzepacz - han er vist det nye sort indenfor dansk rap musik - var giga Newcastle fan.
Kan også se, at han blev interviewet til en artikel på PLBold omkring Newcastle.
Kender ikke noget til ham, men tror han er en del af det der Struglaz crew, der vist hovedsageligt består af rigmandsbørn fra Hellerup, der snakker om, hvor hårdt de har det. Men det har selvfølgelig også været hårdt at holde med Newcastle ;)
Brugeravatar
Af Wettergren
Bare lige endnu en opfordring.

Jeg vil rigtig gerne involvere de folk, der har været en del af det her community i den nye podcast.
Jeg har vel efterhånden skrevet herinde dagligt i næsten et helt årti, og jeg er bestemt ikke den eneste. Det tror jeg ikke var sket, hvis ikke det var fordi der var så mange dedikerede, passionerede og fornuftige folk herinde.
I podcasten forsøger vi indimellem at få nogle mere 'prominente' navne ind med folk, der enten er værter eller kommentere på 6'eren, folk fra diverse radiostationer eller podcasts, men det er ret vigtigt for mig, at vi bliver ved med også at have folk med der bare er ganske almindelige passionerede United-fans - for at vise, at de som minimum har lige så meget at byde ind med. Når vi f.eks. har en som Kian Fonoudi inde vil jeg rigtig gerne have, at det er folk herinde fra, der kan byde ham op til dans.
Dines og Wodskou er allerede blevet faste gæster i programmet, hvilket er super fedt. Men det ville kun blive federe, hvis vi kunne få endnu flere med.
Vi optager jo som udgangspunkt i København, så det er nok mest relevant med folk, der bor i nærheden.
Men jeg håber også på at kunne komme lidt rundt i landet på et tidspunkt, så hvis der sidder folk på fyn, i Jylland eller andre steder, der gerne vil være med, så skal I endelig skrive.
I kan enten skrive en kommentar herunder, sende en PM eller skrive en besked til mig på Facebook.

Jeg håber meget, at I har lyst til at være med i det her projekt. Jeg giver øl! :mrgreen:
Brugeravatar
Af RaDDeh
Super fine podcast! tygger mig igennem dem på min tur til og fra arbejde.

Et sjovt emne jeg har tænkt på længe er: Hvad gør vi med City?
Dårlig målmand, pyt køber en ny
Forsvar der ikke lige er top dollar, pyt bruger 1 milliard

Aymeric Laporte 65.000.000€
Benjamin Mendy 57.500.000€
Kyle Walker 51.000.000€
Danilo 30.000.000€

203,500.000€ PÅ EN SÆSON!!! det er 1.526.250.000 kr på sit forsvar, det er vanvittigt!

Hvordan skal en klub som United konkurrere med det, uden at give helt slip på alt fornuft

Hvordan konkurrer vi med det, uden det bliver en pandaneg til den kolde krig, hvor vi bare opruster og opruster
Brugeravatar
Af Wettergren
RaDDeh skrev:
fre 2. feb 2018 10:43

Kyle Walker 51.000.000€
Danilo 30.000.000€

203,500.000€ PÅ EN SÆSON!!! det er 1.526.250.000 kr på sit forsvar, det er vanvittigt!

Hvordan skal en klub som United konkurrere med det, uden at give helt slip på alt fornuft

Hvordan konkurrer vi med det, uden det bliver en pandaneg til den kolde krig, hvor vi bare opruster og opruster
Tillader mig lige at rykke dit indlæg herover ;)

Tusind tak, er glad for du lytter!

Det er faktisk en helt vildt interessant debat. Jeg tænker, at vi tager hele den diskussion i april som optakt til City-kampen.
For det er et svært spørgsmål, der måske ikke er et entydigt svar på. Kan og skal vi følge efter og gøre det samme? Kan vi opnå samme niveau på anden vis. Handler det bare om tid før City ikke kan drive det på samme måde mere og er Mourinho i virkeligheden i sin yndlingsposition som underdog, hvor han skal slå de store og hvad vil det i så fald kræve?
Det er jo lykkedes for ham flere gange i CL med Porto og Inter, men her afgøres det også i enkelte kampe.
Han lykkedes også med det i ligasammenhæng med RM i Spanien, men det var ikke altid lige kønt - hverken på eller udenfor banen.

Helt vild interessant debat - den glæder jeg mig til at tage op!
Brugeravatar
Af RaDDeh
Wettergren skrev:
fre 2. feb 2018 11:45
RaDDeh skrev:
fre 2. feb 2018 10:43

Kyle Walker 51.000.000€
Danilo 30.000.000€

Tillader mig lige at rykke dit indlæg herover ;)

Tusind tak, er glad for du lytter!

Det er faktisk en helt vildt interessant debat. Jeg tænker, at vi tager hele den diskussion i april som optakt til City-kampen.
For det er et svært spørgsmål, der måske ikke er et entydigt svar på. Kan og skal vi følge efter og gøre det samme? Kan vi opnå samme niveau på anden vis. Handler det bare om tid før City ikke kan drive det på samme måde mere og er Mourinho i virkeligheden i sin yndlingsposition som underdog, hvor han skal slå de store og hvad vil det i så fald kræve?
Det er jo lykkedes for ham flere gange i CL med Porto og Inter, men her afgøres det også i enkelte kampe.
Han lykkedes også med det i ligasammenhæng med RM i Spanien, men det var ikke altid lige kønt - hverken på eller udenfor banen.

Helt vild interessant debat - den glæder jeg mig til at tage op!
Jeg frygter at det kan blive "Køb, for at undgå at modparten køber" og savner at medierne stiller sig kritisk overfor hvad det egentligt er der forgår, Neymar 2 milliarder, Pep der køber spillere ind, fordi der opstår skader.

Vores erstatning for Pogba var i langtid McTominay, City køber en decideret erstatning ind, pga. en langtidsskade, jeg elsker at vi har Rashford og Lingard, jones blev hentet ind som 18/19 årig, og har idag været her i snart 8 år.

Hvem kan de andre top 4 klubber mønstre som "egen avl"
Brugeravatar
Af Wettergren
Jeg får besøg af Anders Bank og Henrik Hvillum i aften.
Har der været en historie i løbet af den seneste uge som vi bør diskutere?

Jeg synes der har været forholdsvis stille den sidste uges tid. Der har været Matas kontraktforlængelse og så nyheden om underbetalte ansatte i klubben.
Førstnævnte er der umiddelbart ikke så meget kød på og sidstnævnte vil være langt mere interessant at lave en længere episode om (og måske diskutere økonomi i klubben generelt) og så få folk ind med større viden på området.
Af 20Legend
Wettergren skrev:
man 5. feb 2018 09:57

Jeg synes der har været forholdsvis stille den sidste uges tid. Der har været Matas kontraktforlængelse og så nyheden om underbetalte ansatte i klubben.
Førstnævnte er der umiddelbart ikke så meget kød på og sidstnævnte vil være langt mere interessant at lave en længere episode om (og måske diskutere økonomi i klubben generelt) og så få folk ind med større viden på området.
Har I taget München-ulykken? I morgen er det jo 60 år siden.
Brugeravatar
Af Wettergren
20Legend skrev:
man 5. feb 2018 10:54
Wettergren skrev:
man 5. feb 2018 09:57

Har I taget München-ulykken? I morgen er det jo 60 år siden.
Vi ville lave en hel episode om det, men kunne på den tid vi havde ikke nå at finde de rigtige personer til det. Så vi valgte at udskyde det til næste år, da det røde hjørne også lige havde udgivet en episode om det og de to nok ville minde meget om hinanden.

Edit: Men det kunne faktisk være jeg skulle lave et lille skriv om det og indtale det for at mindes ulykken. Det er også næsten underligt ikke at have det med.
Af L&YR
Har her til morgen hørt de først 50 min af seneste Podcast.

Jeg er meget enig i flere pointe, og det fik også sat mine tanke igang - desværre ikke upræget optimistisk:

Fokus på mentalitet og sammenligning med Liverpool. Beckham blev fodboldspillernes modekongen, men han blev af SAF holdt godt ned, så der kunne være 117% på fodbold. Og han fik ikke lov til at føler sig større end end klubben. I Liverpool tog the Spice Boys nok magten, og her var der måske mere fokus på at se smart(hvem husker ikke de hvide jakkesæt ;)) og mindre på at vinde.

Jeg synes bestemt Uniteds nuværende trup i relation til Liverpools og Citys trupper er nutidens Spice Boys.
Både i 90ér og nu talte man om, at sådan var de moderne spillere, men dengang som nu er der forskellige måder at takle det på - og især er der forskel på, hvor langt spillerne får lov at gå.

Men det er jo ikke anderledes end med så meget andet. Børn er også anderledes end for 30 år siden - men som i fodbold, er der også stor forskel på, hvor meget de får lov til at bruge mobil, Ipad og spille spil af deres forældre, og hvor store krav der sættes til at lave lektie og få det optimale ud af potentialet.

Derudover var der fokus på TID til manageren, og undgå en gentagelse af Busby-eftertiden eller en Liverpool v2. Jeg kunne ikke være mere enig.

Måske er Podcastens målgruppe bare os, der begynte at følge United før SAF ankomst, og er det måske derfor jeg synes den er så vellykket ;)