OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Emner vedrørende OldTrafford.dk Podcast
Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast: Juleprogrammet + optakt til Southampton & Everton

Flere har i længere tid kritiseret Manchester Uniteds spil under José Mourinho. Men er de seneste dages skuffende kampe et resultat af at spillet længe har haltet eller er det tilfældigt, at vi mister point nu, hvor mange måske vil karakterisere spillet som værende bedre end længe set?

Det skal vi forsøge at give jer svaret på i dagens program.

Derudover skal vi selvfølgelig snakke om de to kommende kampe mod Southampton og Everton og diskutere om Fellaini virkelig har ret i, at United vil tilbyde ham en ny og forbedret kontrakt.

Gæster: Daniel Wodskou & Kenneth Nielsen
Vært: Svante Wettergren

IOS: Lyt, abonner og anmeld vores podcast her.
Android: Lyt og abonner her.
Spotify: Lyt her.

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast: Southampton, Everton & Derby-optakt

Det har været en uge, der har budt på lidt af hvert. Først med et skuffende 0-0 resultat mod Southampton, der satte sindene i kog hos mange, og fik dem til at skynde sig til tasterne for at hashtagge MourinhoOut. Og sidenhen en flot 2-0 sejr over Everton, der fik mange til at slette deres tweets igen.

Men har kritikerne ret i, at Mourinho har tabt omklædningsrummet eller har det bare været en kortere periode med skuffende resultater, der nu er overstået?

Det skal vi bl.a. forsøge at svare dig på i dagens program, hvor vi også skal diskutere Paul Pogbas potentiale som anfører, og hvorfor vi måske ikke skal frygte Derby, selvom de gør det godt i Championship.

Dette gør vi i selskab med Martin Svarre og Andreas Brøns Riise fra De Falske 9'ere.

God fornøjelse!

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast: Derby, kampen mellem Mourinho/Conte & Stoke-optakt

Det har været en uge, hvor størstedelen af kampene er foregået uden for banen. José Mourinho og Antonio Conte har nemlig været en del efter hinanden på diverse pressekonferencer, hvor de bl.a. har kaldt hinanden for ting som klovn, dement og lille mand.

Derudover skal vi selvfølgelig også tale om fredagens 2-0 sejr over Derby, der sendte United videre til 4. runde af FA Cuppen, hvor de møder Yeovil Town.

Til sidst vender vi også opgøret mod Stoke, hvor tidligere United-spiller Mark Hughes er blevet fyret.

Til at komme igennem alt dette har jeg allieret mig med vores egen skribent Peter Hasle, og Simon Vincensen, der er i praktik som journalist hos DR Nyheder.

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast: Stoke, Alexis Sänchez & Burnley-optakt

Man ved, at træerne begynder at vokse ind i himlen, når Antonio Valencia scorer med venstreskøjten og Ryan Giggs får sig et managerjob. Og ikke et eller andet mystisk noget i Vietnam, men faktisk et reelt rigtigt job som landstræner for Wales.

Og måske vokser træerne videre ind i himlen i denne uge. Meget tyder i hvert fald på, at storebror har slået Manchester City i jagten på Alexis Sanchez.

Men er det overhovedet en god idé at hente Sanchez? Det forsøger vi at svare på i dagens program, hvor vi selvfølgelig også diskuterer 3-0 sejren over Stoke og måske har svaret på Burnleys nylige formnedgang.

Gæsterne er trofaste Daniel Wodskou og Daniel Sichlau, der er tidligere vært hos Mediano og nu står bag Premier League- og Champions League showet.

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast: Burnley, #Alexis7 & Yeovil-optakt
Billede

Så blev det bekræftet! Alexis Sánchez kan nu kalde sig for United-spiller efter at have byttet trøje med Henrikh Mkhitaryan.

Det er en sag, der har fyldt meget de sidste par uger og i forbindelse med offentliggørelsen er det klart, at vi skulle dykke dybt ned i handlen. Derfor fik vi besøg af vært på De Falske 9’ere, og Arsenal-fan, Aidin Sarfaraz og United-fan, Jonathan Seldorf, til at dissekere handlen fra hver deres synspunkt.

Derudover vender vi selvfølgelig også 1-0 sejren over Burnley og giver dig en optakt til Yeovil-kampen, hvor vi fortæller dig ting du helt sikkert ikke vidste om dem.

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast: Yeovil, Mourinhos kontraktforlængelse & Spurs-optakt
Billede

Normalt er en kamp mod et bundhold fra League Two ikke spændende. Men det er den, når Alexis Sánchez får debut og det unge stjerneskud Angel Gomes sidder på bænken - det taler vi selvfølgelig om.

Derudover skal vi tale om José Mourinho og hans nye kontrakt. Hvordan har han gjort det i sin tid i klubben, er det en god idé at forlænge med ham og var tidspunktet det rigtige med tanke på hans historik med de dårlige tredje sæsoner? Det forsøger vi at finde ud af i dagens episode.

Og så skal vi selvfølgelig dykke ned i det kommende opgør mod Spurs, hvor vi bl.a. finder ud af, hvilken kamp vi kan forvente os og hvordan en kombineret startopstilling kan se ud.

Og så bliver du naturligvis heller ikke snydt for en kort optakt til weekendens kamp mod Huddersfield.

Gæster: Rasmus Dines & Mads Gluud (PLBold.dk)

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast: Spurs, Huddersfield, München-ulykken & Newcastle optakt

Spurs skulle kun bruge 10 sek. på at få Uniteds ellers så sikre forsvar til at ryste i bukserne. Hvad gik galt og er forsvaret overhovedet så stærkt som tallene antyder?

Det finder vi ud af i denne uges udsendelse, hvor vi også skal finde ud af, hvorfor Mourinho bænkede Pogba og om det var et farligt valg eller det eneste rigtige at gøre.

Derudover så mindes vi ofrene fra München-ulykken og diskuterer Newcastles nuværende forfatning i en kort optakt til weekendens opgør.

Gæster: Anders Bank (6'eren) & Henrik Hvillum (Eurosport)

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast: Huddersfield, VAR & Sevilla-optakt

Så er vi endelig tilbage med en ny episode efter en uges sygdom.

I denne uge dissekerer vi kampen mod Huddersfield, hvor vi går i dybden med alt fra spillestilen til de gavnlige effekter af 433-formationen, og hvilke styrker og svagheder vores forsvarsspillere besidder.

Udover dette går vi også i dybden med Video Assistant Referee (VAR), hvor vi diskuterer problemer og mulige forbedringer af systemet.

Og så skal der selvfølgelig tales Champions League og optakt til 1/8-finalen mod Sevilla.

Gæster: Daniel Wodskou & Jonathan Seldorf

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast: Sevilla, Chelsea & Crystal Palace optakt
Billede
Manchester United forlod Sevilla med et 0-0 resultat i bagagen. Lykkedes José Mourinho i virkeligheden med sin taktik eller har han kun David de Gea at takke?

Det finder vi ud af i dagens episode, hvor vi selvfølgelig også skal diskutere søndagens 2-1 sejr over Chelsea på Old Trafford. Det er første gang vi laver et comeback mod et top 6 hold siden 2015, men var sejren overhovedet fortjent? Det svar varierer lidt an på om du spørger en Chelsea-fan eller en United-supporter.

Derudover så diskuterer vi også fordele og ulemper ved det engelske transfervindues nye lukkedato der gør, at engelske klubber nu ikke kan registrere nye spillere efter den 9. august. Og så skal I selvfølgelig heller ikke snydes for en optakt til næste uges opgør mod Crystal Palace.

Dagens gæster er Niels O. Thinesen, der er freelancer hos Discovery Networks og Martin Kring fra Chelsea Support Danmark.

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast uge 14: Zlatans exit

Manchester United vandt 2-0 over Swansea i weekenden, hvor José Mourinho beskrev 1. halvleg som værende perfekt. Hvad gjorde vi anderledes i forhold til tidligere kampe og er der endelig ved at komme gang i offensiven?
Det giver vi dig svaret på i denne episode, hvor vi også skal diskutere Zlatan Ibrahimovic’ tid i klubben i forbindelse med hans skifte til LA Galaxy.

Gæsterne i dagens problem er velkendte Daniel Wodskou og Rasmus Dines, der for et par uger siden gik viralt på de sociale medier efter at have deltaget i en optakt hos 6’eren.
Svante Wettergren er tilbage som vært til at styre slagets gang.

Bemærk, at vi er rykket ind i et helt nyt studie, hvor vi havde lidt vanskeligheder med nogle overfølsomme mikrofoner. Det ændrer ikke på, at det er en fremragende episode, men det er selvfølgelig noget vi får rettet.

God fornøjelse!

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast: Manchester City - Manchester United

Hvordan forholder man sig, når de folk, der bomber tusindvis af civile, starter borgerkrige og torturerer andre, er blevet en indgroet den af den sport man elsker?

Det dilemma tager vi fat i i denne episode, når vi skal snakke optakt til opgøret mellem Manchester City og Manchester United.

Vi skal selvfølgelig vende alle minderne, rivaliseringen og den kommende kamp. Men vi kommer også til at tale om de imponerende sider af City Football Group og de mindre flatterende skyggesider af moderne fodbold, der ofte byder på kriminelle ejere, der jævnligt overskrider menneskerettighederne.

Til at tage os igennem deres diskussion har vi fået besøg af United-fan og filosof Jonathan Seldorf og City-fan Morten Andersen.
Dirigentstokken bliver som altid ført af Svante Wettergren.

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast: Manchester is RED!
Billede

Manchester is RED!

Så enkelt kan det siges efter weekendens comebacksejr over lillebror fra Manchester.

Det opgør dissekerer vi ned til mindste detalje i dagens episode, når vi fokuserer på alt fra taktiske detaljer, interne fights på banen og mediehysteri omkring spillernes frisurer.

Derudover så sætter vi dig ind i West Bromwich' situation inden det kommende opgør og forklarer, hvorfor vi måske kan være fortrøstningsfulde forud for næste sæson.

Til at bidrage med stor viden og højt humør har vi inviteret United-fan Daniel Wodskou og Premier League-ekspert Mads Gluud forbi studiet.

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast uge 18: Mourinho time
Billede
Hvis Fergie time var Fergusons evne til at vinde kampene i tillægstiden, så må Mourinho time være Fellainis evne til at score det afgørende mål i de døende minutter.

Og det er netop de to, der er i vælten i denne episode. For er det nok, at Fellaini sikrer os vigtige point mod Arsenal, når det samtidig indebærer primitivt og grimt spil? Det kommer an på om man er idealist eller pragmatiker. Hvad vægter man højest - spillet eller pointene?

Den diskussion tager vi hul på i denne uge, hvor vi også skal vende 2-1 sejren over Arsenal og tale om vores forventninger til opgøret mod Brighton.

Derudover skal vi diskutere José Mourinhos fremtidsperspektiver i klubben.
Han udtalte nemlig i sidste uge, at han ønsker at blive i klubben mange år fremover, men anser det som værende usandsynligt i moderne fodbold, hvor medierne øger presset på både manager og klub.

Er det sandsynligt, at Mourinho overkommer den svære tredje sæson og er der noget paradoksalt i, at vi alle hungrer efter den nye Sir Alex, når vi måske selv er årsag til, at det er så forbandet svært at blive siddende i det samme sæde længere tid af gangen?

Til at give os svar på alt dette har vi fået besøg af United-ekspert Jonathan Seldorf og Niels O. Thinesen, journalist og freelancer ved Discovery Networks.
Værten er som altid Svante Wettergren.

Gør som ugens lytter, Kristian Nagel Petersen, og støt OldTrafford.dk Podcast på OldTrafford.10er.dk.

Brugeravatar
Af Wettergren
Podcast uge 19: Get well soon, Fergie!

Efter Manchester United tabte 1-0 til Brighton i fredags, går Premier League nu ind i sin sidste uge, hvilket for Uniteds vedkommende byder på to kampe mod henholdsvis West Ham og Watford. Vi diskuterer naturligvis alle tre kampe i dagens episode.

Sidste år udtalte José Mourinho, at når en målmand bliver kåret som sæsonens spiller, er det fordi der er noget galt.

Den udtalelse var Mourinho selvfølgelig ikke enig i, da David de Gea for fjerde gang få fem år endnu engang blev kåret som ‘player of the year’ i sidste uge på ugen.

Men bør vi være bekymrede over, at De Gea år efter år bliver kåret som sæsonens spiller eller er det ligegyldigt, hvilken en af enderne holdets bedste spiller befinder sig i? Det svarer vi også på i dette program.

Derudover skal vi selvfølgelig også snakke om Sir Alex Ferguson, der lørdag blev indlagt med en hjerneblødning.

Under ugens indslag bliver dokumentaren om den tidligere Manchester United-spiller Patrick O'Connell, bedre kendt under navnet Don Patricio, anbefalet. Den kan findes her.

Gæsterne er Martin Svarre og Andreas Brøns Riise fra De Falske 9'ere.
Vært: Svante Wettergren.

Gør som ugens lytter, Daniel Poulsen, og støt OldTrafford.dk Podcast på OldTrafford.10er.dk.

Af 20Legend
Hvornår kommer næste episode?

Jeg har lyttet de sidste gange, og de er fremragende, også når man er uenig.
Af Anderson_8
Fornøjelse med alle de gode podcasts, relevante emner og gode diskussioner.
Jeg har dog en lille anke - synes ofte gæsterne er for langt fra mikrofonerne, hvilket gør det er svært at høre dem. Kan i opfordre dem til at komme tættere på mikrofonen og tale mereklart? Stor ros for podcasten generelt!
Af 20Legend
Rigtig god podcast, som altid, og Jonathan og Emil er altid gode at lytte til.

Men ham City-tilhængeren. Den prototype, som kaldes City-fan, dækker fuldstændig ham. Forsvarer City for alt, råber hykler, arrogance og dobbeltmoral efter alle andre. Men det er både hyklerisk og dobbeltmoralsk at forsvare Citys snyd og så angribe alle andre. Og så synes jeg, at han viste tydeligt, at han er en medgangsfan. Sjovt, at han først blev fan i 2009, men ikk før 2012, at han blev ivrig City-fan.
Af Anderson_8
Jeg må tilslutte mig 20Legend her - synes bestemt ikke han bidrog til en god podcast eller god stemning.
Som jeg også nævnte 16. Oktober, vil det være rart såfremt deltagerne taler en smulere højere/sidder tættere på mikrofonen. I dette afsnit var det Jonathan (som jeg husker det - i hvert fald United gæsten) som var enorm svær at høre. Jeg hører podcast’en i bilen, så det er en ekstra udfordring.
Er jeg den eneste der oplever det?
Af 20Legend
Denne uges podcast er fremragende (igen). Selvom jeg er lidt uenig i enkelte ting med dem i studiet (måske specielt Wodskou) så gjorde I alle det eminent.

Der var også et meget interessant debatemne. Hvor er vores (fansenes) loyalitet?

Som sagt før så blev jeg forelsket i United pga. historien og den måde de spillede på da jeg begyndte at se fodbold. Derudover var ungdomsspillere meget vigtige og klubben føltes som fan som en familie og at fansene var en vigtig del af klubben. Det var rent faktisk aldrig baseret på resultater.

I dag er det kun historien tilbage. Det er også derfor jeg stadigvæk holder fast i at støtte United. Men samtidig må jeg indrømme, at jeg ikke er ligeså forelsket. Det er både pga. Glazers, Woodward og Mourinho. For mig har det aldrig været resultaterne. Det har været den familiære følelse af at være fan af klubben, og som jeg synes er væk.
Brugeravatar
Af Lasrols
20Legend skrev:
tirs 27. nov 2018 17:56
Denne uges podcast er fremragende (igen). Selvom jeg er lidt uenig i enkelte ting med dem i studiet (måske specielt Wodskou) så gjorde I alle det eminent.

Der var også et meget interessant debatemne. Hvor er vores (fansenes) loyalitet?

Som sagt før så blev jeg forelsket i United pga. historien og den måde de spillede på da jeg begyndte at se fodbold. Derudover var ungdomsspillere meget vigtige og klubben føltes som fan som en familie og at fansene var en vigtig del af klubben. Det var rent faktisk aldrig baseret på resultater.

I dag er det kun historien tilbage. Det er også derfor jeg stadigvæk holder fast i at støtte United. Men samtidig må jeg indrømme, at jeg ikke er ligeså forelsket. Det er både pga. Glazers, Woodward og Mourinho. For mig har det aldrig været resultaterne. Det har været den familiære følelse af at være fan af klubben, og som jeg synes er væk.
Jeg synes, at de fuldkommen har misforstået fans måde at forholde sig kritisk på. Hvis man som fan ikke kan stå inde for den udvikling, som klubben er i, så har man som fan flere muligheder for, at få sin påvirkning på udviklingen.

Man kan stå med skyklapper på og håbe på at tingene nok skal ordne sig, man kan protestere, eller man kan boykotte alt der skaber en indtjening for klubben. At en gør det vil ikke ændre det store, men kan fællesskabet blive enige, så kan det være en vej.

Så længe Glazers kan tjene penge på Manchester United vil de være at finde i klubben. Jeg er med på, som en af deltagerne siger, at United skal tjene penge for at "holde sig" og være med blandt toppen. Det hænger bare ikke sammen med det forbrug, vi har på spillere i forhold til den indtjening, vi har.

Ambitionsniveauet har været urimeligt lille siden Glazers tog over. Vi kan takke en af historiens bedste managers, blandet med en af historiens bedste gennerationer og krydret med en af historiens bedste fodboldspillere for, at vi har haft den succes, vi har haft, siden de tog over.

Glazers og Mourinho skriger mod alt det jeg holder af ved fodbold.

Som fan støtter jeg naturligvis mit hold i tykt og tyndt. Det betyder dog ikke, at man ikke støtter dem, ved ikke at stå på lægterne hver uge, ikke at købe alle deres merchandise eller ved ikke at se dem i fjernsynet (seertallene har vel indflydelse på hvem der bliver vist?). Kan man se, at organisationen bag ens klub vil køre den i sænk, så må man tage et skridt tilbage for at gå to frem.