OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Emner vedr. hjemmesiden og forum.
Af 20Legend
Wettergren skrev:
lør 18. nov 2017 23:38
Jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem. Skal i hvert fald nok fjerne det i kamptråden. I de andre tråde kan det nu være meget nyttigt.
Jeg er helt enig med Lasrols. Det gamle forum var imo langt bedre.

Hvordan kan det nu være nyttigt? Den "funktion" er ikke til andet end irritation. Specielt når man skal trykke på udfør 4-5 gange, hvilket sker forholdsvis tit. Specielt i kamptrådene.
Af Lasrols
Derudover savner jeg virkelig samme oversigt der var på det gamle forums forside. Quote funktionen er heller ikke særlig gavnlig, og får tit det hele til at virke uoverskueligt.

Jeg er ikke en brøkdel så aktiv herinde, som jeg var på det gamle forum, og det skyldes udelukkende "platformen" eller hvad man kalder det.
Brugeravatar
Af Wettergren
20Legend skrev:
lør 18. nov 2017 23:53
Wettergren skrev:
lør 18. nov 2017 23:38
Jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem. Skal i hvert fald nok fjerne det i kamptråden. I de andre tråde kan det nu være meget nyttigt.
Jeg er helt enig med Lasrols. Det gamle forum var imo langt bedre.

Hvordan kan det nu være nyttigt? Den "funktion" er ikke til andet end irritation. Specielt når man skal trykke på udfør 4-5 gange, hvilket sker forholdsvis tit. Specielt i kamptrådene.
Funktionen kan være nyttig i den forstand, at du kan nå at tage hensyn til de senest skrevne indlæg inden du poster dit eget. Som jeg skriver i det indlæg du citerer siger jeg dog også, at det er problematisk i kamptrådene, hvor der bliver skrevet så mange indlæg. I de tråde, hvor der bliver skrevet et par indlæg om dagen kan jeg virkelig ikke se, at det skulle være et problem.

Problemet er jo, at det her er et standardforum, så vi kan ikke ændre særlig meget på måden det er lavet på. Vi har forsøgt at finde det, der minder mest om det gamle. Før kørte vi på phpbb, men de opdaterer eller reparerer det ikke mere, hvilket var årsagen til, at vi var nødt til at skifte til et nyt.
Først og fremmest var der problemet med alle de spambrugere vi ikke kunne nægte adgang for, og så alle de funktioner, der ikke virkede og som ikke blev lavet. Manglende avatar, at man selv skulle taste koder ind, hvis man ville lave tweet, fed skrift etc.
Af mufcdk1974
Får denne her meddelelse hver eneste gang jeg søger på et spiller navn. Pænt irriterende
er for alment anvendt og blev ignoreret i søgningen.
Du skal angive mindst et søgeord. Hvert ord skal bestå af mindst 3 tegn og højst 14 tegn tegn (eksklusiv ubekendte).
Af Wes
mufcdk1974 skrev:
man 15. jan 2018 21:52
Får denne her meddelelse hver eneste gang jeg søger på et spiller navn. Pænt irriterende
Du skal angive mindst et søgeord. Hvert ord skal bestå af mindst 3 tegn og højst 14 tegn tegn (eksklusiv ubekendte).
Er det fordi du vil ind på en af spillernes egen side her på forum? Altså eks. Pogba, som andre nu har skrevet i efter kampen?

I så fald har jeg fundet ud af det er en del lettere at klikke på oldtrafford logoet i venstre side, oppe. (altså forsiden på debatforum), vælge anden linje som er truppen og så har du alle spillerne. Der er trods alt ikke flere tråde, da jeg så vidt kan se at Wettergren holder det fint opdateret.

Det svarer ikke helt på dit spørgsmål, og måske var det noget helt andet du mente. :D men hvis det blot var en hurtig vej ind til spillernes tråde, hvad end nuværende eller tidligere, så er det i hvert fald en hurtig genvej fremfor at søge.
Af mufcdk1974
Wes skrev:
tirs 16. jan 2018 11:08
mufcdk1974 skrev:
man 15. jan 2018 21:52
Er det fordi du vil ind på en af spillernes egen side her på forum? Altså eks. Pogba, som andre nu har skrevet i efter kampen?

I så fald har jeg fundet ud af det er en del lettere at klikke på oldtrafford logoet i venstre side, oppe. (altså forsiden på debatforum), vælge anden linje som er truppen og så har du alle spillerne. Der er trods alt ikke flere tråde, da jeg så vidt kan se at Wettergren holder det fint opdateret.

Det svarer ikke helt på dit spørgsmål, og måske var det noget helt andet du mente. :D men hvis det blot var en hurtig vej ind til spillernes tråde, hvad end nuværende eller tidligere, så er det i hvert fald en hurtig genvej fremfor at søge.
Nej. Jeg vil finde indlæg hvor en given spiller indgår. I det her tilfælde Pogba, han bliver jo diskuteret i andre tråde end hans egen ;).
Af mufcdk1974
En lille bøn.

Kan folk ikke blive bedre til at fjerne de citater, som ikke er relevante især tweets og billeder? Det gør det uoverskueligt, især på telefon og tablets.

Jeg er med på, det kan glippe fra tid til anden, men der er virkelig mange indlæg med alenlange gamle citater.
Af 20Legend
mufcdk1974 skrev:
man 22. jan 2018 21:49
En lille bøn.

Kan folk ikke blive bedre til at fjerne de citater, som ikke er relevante især tweets og billeder? Det gør det uoverskueligt, især på telefon og tablets.

Jeg er med på, det kan glippe fra tid til anden, men der er virkelig mange indlæg med alenlange gamle citater.
Kan du vise et eksempel da jeg er for dum til at vide hvad du mener?
Brugeravatar
Af Wettergren
Eksempel på at gøre det forkert:
20Legend skrev:
man 22. jan 2018 21:55
mufcdk1974 skrev:
man 22. jan 2018 21:49
En lille bøn.

Eksempel på at gøre det rigtigt:
20Legend skrev:
man 22. jan 2018 21:55
Brugeravatar
Af Stente
SantasLittleHelper skrev:
tirs 23. jan 2018 07:00
Kan du virkelig ikke slå det fra i forummets indstillinger? Så man bare citerer 1 og ikke får hele tråden med.
Men der er jo mange tilfælde, hvor det er meget relevant at have mere end ét med? I det gamle forum klippe/klistrede jeg f.eks. ofte et ekstra citat ind, for at indlægget ikke skulle tabe mening.
Brugeravatar
Af Wettergren
Wodskou skrev:
fre 2. feb 2018 10:30
Jeg er i hvert faldt fortsat fortlaer for, at vi kører uden kamptråde, så der er en optaktstråd og en nedtaktstråd. Der kommer intet godt ud af selve kamptrådene, da det kun er lort, der bliver poster derinde og det sænker niveauet på forum drastisk.
Jeg har også været inde på det før, da jeg synes der sjældent kommer noget brugbart ud af det og det skaber dårlig stemning på forummet efterfølgende.

Da jeg spurgte ind til det sidst virkede det til at kamptrådens eneste formål var så folk kunne afreagere herinde fremfor derhjemme.

Medmindre vi skal lukke helt for muligheden for at skrive under kampene, så kunne det være vi bare skulle oprette én tråd, hvor man kan skrive under kampene. Så kan man få lov til at afreagere samtidig med at os, der nyder at læse velovervejede indlæg efter kampene, kan undgå korte og oftest ligegyldige tilsvininger af spillere og trænere.
Af Martinsen
Wettergren skrev:
fre 2. feb 2018 11:50
Wodskou skrev:
Jeg er i hvert faldt fortsat fortlaer for, at vi kører uden kamptråde, så der er en optaktstråd og en nedtaktstråd. Der kommer intet godt ud af selve kamptrådene, da det kun er lort, der bliver poster derinde og det sænker niveauet på forum drastisk.
Jeg har også været inde på det før, da jeg synes der sjældent kommer noget brugbart ud af det og det skaber dårlig stemning på forummet efterfølgende.

Da jeg spurgte ind til det sidst virkede det til at kamptrådens eneste formål var så folk kunne afreagere herinde fremfor derhjemme.

Medmindre vi skal lukke helt for muligheden for at skrive under kampene, så kunne det være vi bare skulle oprette én tråd, hvor man kan skrive under kampene. Så kan man få lov til at afreagere samtidig med at os, der nyder at læse velovervejede indlæg efter kampene, kan undgå korte og oftest ligegyldige tilsvininger af spillere og trænere.
Vores kære rivaler gør i hvert fald noget tilsvarende. Liverpool-fc.dk skriver vist i overskriften hvilken side kommentarerne efter kampen begynder på.

Arsenaldebat kører med en live tråd og en før/efter.

Jeg er meget på linje med Wodskou det kvæler sku meget af stemningen på forrummet synes jeg. Hvis man vil grave folks holdning omkring en given situation frem dagen derpå, så skal man igennem spandevis af ukonstruktive indlæg for at finde frem til noget som helst.
Af Wodskou
Wettergren skrev:
Wodskou skrev:

Det ville jeg i hvert faldt være stor tilhænger af. Jeg tror i hvert fald, at jeg ikke er den eneste, der bliver irriteret over de samme personer igen og igen forpester kampetrådene med indholdsmæssige ligegyldige og udadreagerende indlæg.
Af Wes
Wettergren skrev:

Ej stop nu. Det er da bare provokerende, når der sidste gang var argumenter for, hvad tråden ellers handler om end at afreagere. Vi har forstået du ikke er enig, men den udlægning der er jo for simpel, når flere tog sig tid til at skrive hvad de bruger det til både i seneste omgang og generelt de sidste mange år.

Du gør bare hvad du vil med den tråd, det skal jeg ikke bestemme da det er jeres. Jeg skal også nok overleve hvis forum lukkes helt, hvad end det er under eller resten af tiden.

Jeg har sgu heller ikke brug for at læse, når folk "afreagerer". Men nu er det jo ikke kun det der sker. Folk både fejrer, brokker sig, hylder. Og du har givet udtryk for at du ikke er enig i, at der er nogen form for værdi i at fejre et mål på forum - fair nok, men det gør andre nu engang. Så lad vær med at se bort fra den del og begræns det til at folk kun "afreagerer". Provokerende valgt ord, hvis du har bare en smule respekt for de folk der er herinde.

Forum under kampen, uagtet at nogle ikke kan styre sig blev bla. brugt til dette under Tottenham-kampen:
- at rose enkelte Tottenham spillere, også selvom det ikke er dybdegående giver det nogle ideer til, hvem man skal holde ekstra øje med i dele af spillet (eks. Dembele)
- påpege de taktiske postive/negative sider i Alexis' positionering (generelt rigtig rart når der peges på den slags, nogle gange får man noget at holde øje med under kampen, andre gange ved man det i forvejen)
- snak om hvor problemerne mod Tottenham opstår. Jeg synes det er fantastisk at læse hvem man giver skylden, mens det står på. Var det Jones? Var det Young? Smalling? Mener nogle af Matic/Pogba står forkert?
- forslag til udskiftning/indskiftning
- Påpegning af hvad der skete med Fellaini (jeg så ikke han humpede, jeg hørte kun kommentatorerne)

Dette er bare et par eksempler. Lad vær med at gå hver enkelt efter, det er en ide om hvad der også er i alle de andre kampe. Nogle kampe går det meget bedre end andre. Og ja, der er meget brok og meget ubrugeligt lort. Men det er små pointers under kampen, man kan endda spørge ind til tingene. Så kan man tage de længere diskussioner efter kampen - eller måske bare først vælge at læse med der?

Det hjælper nogle med at se fodboldkampe og de hjælper andre med en stemning når de sidder i deres stue. Lad nu vær med at kog det ned til at "afreagere" på så arrogant vis.

Og så gør endelig hvad du/I vil med kamptrådene. Del dem op, send dummebøder, hæv jer over det der sker. Men tag nu at se nuanceret på det, uagtet om du er enig eller ej. Især når du har brugt tid på at høre folks argumenter og lavet et forsøg i efterfølgende kampe, for bagefter at negligere alle andres bevæggrunde til at være her under kampen. Jeg kommer næppe til at følge den her diskussion til dørs, så måske var det bare et kujonagtigt indlæg. Men det er ikke ligefrem inspirerende at se, hvor hurtigt folks argumenter på få uger/måneder kan koges ned til så ensidig en bemærkning.
Brugeravatar
Af Wettergren
Wes skrev:
fre 2. feb 2018 12:23
Ej stop nu. Det er da bare provokerende, når der sidste gang var argumenter for, hvad tråden ellers handler om end at afreagere. Vi har forstået du ikke er enig, men den udlægning der er jo for simpel, når flere tog sig tid til at skrive hvad de bruger det til både i seneste omgang og generelt de sidste mange år.

Du gør bare hvad du vil med den tråd, det skal jeg ikke bestemme da det er jeres. Jeg skal også nok overleve hvis forum lukkes helt, hvad end det er under eller resten af tiden.

Jeg har sgu heller ikke brug for at læse, når folk "afreagerer". Men nu er det jo ikke kun det der sker. Folk både fejrer, brokker sig, hylder. Og du har givet udtryk for at du ikke er enig i, at der er nogen form for værdi i at fejre et mål på forum - fair nok, men det gør andre nu engang. Så lad vær med at se bort fra den del og begræns det til at folk kun "afreagerer". Provokerende valgt ord, hvis du har bare en smule respekt for de folk der er herinde.

Forum under kampen, uagtet at nogle ikke kan styre sig blev bla. brugt til dette under Tottenham-kampen:
- at rose enkelte Tottenham spillere, også selvom det ikke er dybdegående giver det nogle ideer til, hvem man skal holde ekstra øje med i dele af spillet (eks. Dembele)
- påpege de taktiske postive/negative sider i Alexis' positionering (generelt rigtig rart når der peges på den slags, nogle gange får man noget at holde øje med under kampen, andre gange ved man det i forvejen)
- snak om hvor problemerne mod Tottenham opstår. Jeg synes det er fantastisk at læse hvem man giver skylden, mens det står på. Var det Jones? Var det Young? Smalling? Mener nogle af Matic/Pogba står forkert?
- forslag til udskiftning/indskiftning
- Påpegning af hvad der skete med Fellaini (jeg så ikke han humpede, jeg hørte kun kommentatorerne)

Dette er bare et par eksempler. Lad vær med at gå hver enkelt efter, det er en ide om hvad der også er i alle de andre kampe. Nogle kampe går det meget bedre end andre. Og ja, der er meget brok og meget ubrugeligt lort. Men det er små pointers under kampen, man kan endda spørge ind til tingene. Så kan man tage de længere diskussioner efter kampen - eller måske bare først vælge at læse med der?

Det hjælper nogle med at se fodboldkampe og de hjælper andre med en stemning når de sidder i deres stue. Lad nu vær med at kog det ned til at "afreagere" på så arrogant vis.

Og så gør endelig hvad du/I vil med kamptrådene. Del dem op, send dummebøder, hæv jer over det der sker. Men tag nu at se nuanceret på det, uagtet om du er enig eller ej. Især når du har brugt tid på at høre folks argumenter og lavet et forsøg i efterfølgende kampe, for bagefter at negligere alle andres bevæggrunde til at være her under kampen. Jeg kommer næppe til at følge den her diskussion til dørs, så måske var det bare et kujonagtigt indlæg. Men det er ikke ligefrem inspirerende at se, hvor hurtigt folks argumenter på få uger/måneder kan koges ned til så ensidig en bemærkning.
Ordvalget er forkert - det kan jeg godt se. Men er ked af, at en enkelt ord får dig til at opfatte mig som arrogant, ensidig, provokerende mm.
Mit mål med det dengang var at finde en løsning, der fungerede for alle - det samme gælder nu.
"Afreagere" var for mit vedkommende ikke ment som noget negativt. Jeg kan dog godt se, at det har den mening efter jeg googlede ordet.
Måske er en afreaktion et bedre ord - og måske betyder det der samme.
Min pointe var i hvert fald, at størstedelen af indlæggene i kamptrådene er folk der afreagerer (i mangel på bedre ord). Ikke nødvendigvis kun negativt, men såvel positivt ved scoringer og lignende.
Det er der slet ikke noget galt i, men som læser får jeg ikke det store ud af det, og det var i virkeligheden min pointe - og det jeg opfattede som hovedargumentet sidst vi havde diskussionen - at kamptråden mere var gavnlig for nogle folk, fordi de kunne komme af med noget i højere grad end det var for de folk, der læste det. Derfor tænkte jeg måske en løsning kunne være at give disse folk en mulighed for at komme af med disse - enten positive eller negative - reaktioner uden at os, der helst vil undvære det behøver læse med.
Jeg kan godt følge de andre ting du nævner, og jeg må helt ærligt indrømme, at det var ting jeg havde glemt, da jeg synes det der fyldte mest var folks behov for at komme af med deres tanker og følelser under kampene.

Selvom jeg nok er uenig i, hvor meget det giver. Måske er det mest tonen og de manglende argumenter jeg synes ødelægger det.
Jeg ville elske indlæg, der forklarede, hvorfor spillere burde tages ud og andre skulle komme ind, men tit ender det bare ud i råbende indlæg om, hvordan en inkompetent Mourinho ikke kan se, at han burde flå en elendig Jones ud - uden så at forklare, hvorfor man er af denne overbevisning.
Det samme med Fellainis skade. Jeg havde heller ikke bemærket det, og det er da rart at blive gjort opmærksom på. Desværre synes jeg der var mest fokus på elendige kommentatorer - og ikke så meget på Fellainis skade, selvom jeg da skal medgive, at det udelukkende handlede om dette i enkelte indlæg.

Jeg kan sagtens forstå du påskønner de andre ting du nævner. Jeg har bare svært ved at se dem. De ting du nævner synes jeg først rigtigt man ser efter kampen. Under kampen synes jeg mest bare det er utilfredsheder eller glæder over de ting du nævner - uden, at der er argumenter eller andet for det.

Igen, jeg kan sagtens forstå mit ordvalg kunne misforstås. Stadig ærgerligt, at du hæfter dig så meget ved det ene ord og ser bort fra hensigten - både denne, men også sidste gang.

Det var bestemt ikke et forsøg på at være arrogant eller provokerende. Beklager, hvis det blev forstået sådan..
Af 20Legend
Hvis jeg i et par indlæg under kampene skriver hvad Matic gør forkert eller hvorfor jeg mener, at han spiller dårligt så vil jeg se det som fuldstændig unødvendigt i mit 3., 4. eller 5. indlæg at skrive hvorfor jeg vil have ham ud. Og så læser du ikke alle indlæggene, men kun "flå nu serberen ud". Så er det ikke så mærkeligt, at får et forkert billede.

For eksempel er jeg meget sjældent enig med North, men han er god til i kamptrådene at forklare hvordan ser kampene. Og indimellem kommer der så et vredesudbrud. Men fordi jeg har læst hans forrige indlæg så ved jeg hvorfor han mener det.
Brugeravatar
Af Wettergren
Det kan sagtens være du har ret 20Legend. Jeg læser aldrig kamptråden under kampene, men først efterfølgende, så der er stor sandsynlighed for, at jeg misser noget.
Jeg synes dog ikke de indlæg jeg får noget ud af fylder særlig meget ift. alle de indlæg jeg tænker man formentlig skriver for sin egen skyld.
Jeg kan også godt følge, at dem der læser tråden under kampene måske får nogle relevante observationer som jeg finder ligegyldige efter kampene.
Tit synes jeg dog, at de mest interessante indlæg kommer, når man er faldet ned efter kampen og kommenterer på det større billede fremfor enkelte øjeblikke.

Vi har haft diskussionen før og jeg forstår fuldstændig, at nogle får noget ud af kamptråden, selvom vi også er flere, der ikke gør.

Jeg tænker, at det mest oplagte bare er, at vi simpelthen laver en livekamptråd, så jer der benytter sig af det kan beholde det og vi andre kan undgå det - ligesom Wes, der gerne ville have en opdeling i transferrygter og troværdighedssnak.
Mit eneste håb er så bare, at folk fortsat vil holde en ordentlig tone for det der ærgrer mig indimellem er, at der tit bliver skabt dårlig stemning under kampene, der fortsætter på forummet efterfølgende fordi folk skriver nogle ting i kampens hede som de måske ellers ikke ville have gjort.
Jeg skal forsøge så godt jeg kan at åbne og lukke de korrekte tråde hhv. før, under og efter kamp, men da jeg langt fra altid er hjemme og se kampene, så håber jeg at folk vil gøre sig umage med at skrive i livetrådene, når kampene går i gang og kamptrådene før og efter kampene.
Af Wes
hvorfor blev det ellers fremragende emne "debatten omkring Pogbas bedste position er død" låst/slettet? Udover det åbenlyse, at der ikke var mere at sige til den sag, så havde jeg set frem til at følge udviklingen. Kan man kræve den genåbnet?
Af 20Legend
Wes skrev:
fre 2. mar 2018 23:08
hvorfor blev det ellers fremragende emne "debatten omkring Pogbas bedste position er død" låst/slettet? Udover det åbenlyse, at der ikke var mere at sige til den sag, så havde jeg set frem til at følge udviklingen. Kan man kræve den genåbnet?
Blev den ikke flyttet til Pogba-tråden? Jeg mener at have set nogle af indlæggene var blevet flyttet over.
Brugeravatar
Af Wettergren
Er der nogen der kan tjekke om I kan oprette MoM-tråde selv?
Jeg får formentlig ikke tid de næste 2-3 uger. Det gælder i øvrigt også kamptråd og andet :- )
Brugeravatar
Af Wettergren
Ros til jer for at være så gode til at skifte tråd før og efter kampen!

Jeg har i øvrigt ændret i indstillingerne nu, så I selv kan oprette MoM-afstemninger.
Tager på et 2 ugers kursus i morgen, så forventer ikke at have så meget tid.