OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Emner vedr. hjemmesiden og forum.
Brugeravatar
Af Wettergren
Her kan du stille dine spørgsmål omkring forum. Har du ris eller ros? Er der noget du undrer dig over eller har du gode ideer?
Brugeravatar
Af Wettergren
Så er det rettet :)
Brugeravatar
Af Stente
Jeg leder efter en "Mark as read" funktion, nogen der har spottet den?
Har kun besøgt forum via telefonen endnu, så beklager hvis det er åbenlyst på computer. :)
Brugeravatar
Af Wettergren
Stente skrev:
søn 16. apr 2017 19:58
Jeg leder efter en "Mark as read" funktion, nogen der har spottet den?
Har kun besøgt forum via telefonen endnu, så beklager hvis det er åbenlyst på computer. :)
Hvis du går ind på et forum som "generelt" kampprogram" eller andet, så kan du oppe i højre side afmærke alt som læst.
Brugeravatar
Af Stente
Tak for det - var let at finde på desktop, ikke så let på mobilen :)

En anden ting; har i bevidst valgt en "max" bredde for siden, eller er der en anden grund til at i ikke lader forum benytte hele den tilgængelige bredde?
På billedet nedenfor er skærmens pixelbredde 1080p, men "indlæg-delen" fylder kun ca. 700p. Er det for at gøre plads til reklamebannere eller forumværktøjer/andet lir?
Billede

Derudover er jeg, som en anden også nævnte i velkomst-tråden, ikke den største fan af farvesammensætningen - jeg synes der er lidt for meget gråt i hvidt herinde, hvilket gør det svært at skelne, særligt når der er sollys.. Og jeg skal jo gerne kunne læse med på forum selvom jeg sidder på kontoret, hvor der tit er sol!
Brugeravatar
Af Wettergren
ThoTho skrev:
søn 23. apr 2017 17:08
Stem på kampens spiller.

Er ikke sikker på at jeg kan starte afstemninger Wetter. I såfald ved jeg ikke hvordan.
Du trykker på menuen til højre for handling under der, hvor du skriver selve indlægget :)
Brugeravatar
Af ThoTho
Wettergren skrev:
søn 23. apr 2017 17:18
ThoTho skrev:
søn 23. apr 2017 17:08
Stem på kampens spiller.

Er ikke sikker på at jeg kan starte afstemninger Wetter. I såfald ved jeg ikke hvordan.
Du trykker på menuen til højre for handling under der, hvor du skriver selve indlægget :)
Ser du noget som jeg ikke ser?

Billede

Jeg stemme på Bailly i øvrigt
Af RAppel
Bliver loggget ud af forummet selvom jeg beder browseren om at huske pw og forummet på at lade mig være logget ind. Det gør sig gældende på flere platforme (PC, iPad, iPhone). Bruger Chrome browser på alle enheder.

Det er kun lige en enkelt tast/tap, men derfor er det nu stadig træls hvis det er noget jeg kan gøre noget ved :)

EDIT:. Det gør sig også gældende midt i en session og ikke kun når jeg ikke har brugt forummet i noget tid.

EDIT #2: Aha, det er når jeg trykker på forum-knappen i headeren jeg bliver logget ud.

Billede
Brugeravatar
Af 1988
RAppel skrev:
man 24. apr 2017 09:44
Bliver loggget ud af forummet selvom jeg beder browseren om at huske pw og forummet på at lade mig være logget ind. Det gør sig gældende på flere platforme (PC, iPad, iPhone). Bruger Chrome browser på alle enheder.

Det er kun lige en enkelt tast/tap, men derfor er det nu stadig træls hvis det er noget jeg kan gøre noget ved :)

EDIT:. Det gør sig også gældende midt i en session og ikke kun når jeg ikke har brugt forummet i noget tid.

EDIT #2: Aha, det er når jeg trykker på forum-knappen i headeren jeg bliver logget ud.
Skulle lige til at rapportere samme problem. Var i tvivl om det var min arbejdscomputer der lavede problemer, men det kan jeg så se at det ikke er.
Brugeravatar
Af 1988
1988 skrev:
man 24. apr 2017 10:12
RAppel skrev:

Skulle lige til at rapportere samme problem. Var i tvivl om det var min arbejdscomputer der lavede problemer, men det kan jeg så se at det ikke er.
Jeg synes det ser lidt uoverskueligt når man quoter et indlæg, hvor der er også er et quote i. Jeg har lige brugt dette som eksempel. Ved ikke om det bare er mig? Kunne måske gøre så det andet quote har en lidt mørkere / anden nuance end det første quote.
Brugeravatar
Af Stente
RAppel skrev:
...
Lige lidt ekstra info, mest til Admins;

Jeg tror faktisk ikke den logger dig ud - hvis du trykker du tilbage er du stadig logget ind. Den prøver at skifte til en ikke-sikker forbindelse, hvor du ikke er logget ind, når du klikker på knappen.

Problemet opstår fordi knappen linker til følgende URL: http://forum.oldtrafford.dk/forum1/index.php mens resten af forum kører på en https-forbindelse.
Det "normale" index på forum har i øvrigt denne URL: https://debat.oldtrafford.dk/index.php altså uden forum1-delen
Af Grønholdt.
Nu kan det godt være at det er mig som der er en halv gammel tosse...
Men! - Hvor finder man de der nymodens United Avatars som man kan bruge som Profil billed henne?...
Og ja! - Jeg er komplet umulig til ordne sådan noget på en PC!!!... :?
Brugeravatar
Af ThoTho
Grønholdt. skrev:
man 24. apr 2017 15:36
Nu kan det godt være at det er mig som der er en halv gammel tosse...
Men! - Hvor finder man de der nymodens United Avatars som man kan bruge som Profil billed henne?...
Og ja! - Jeg er komplet umulig til ordne sådan noget på en PC!!!... :?
Jeg tror ikke der er nogen specifikke steder hvor du finder billeder til det. Find bare et billede du godt kan lide, og reducer dets opløsning og dimensioner, så det passer til det forummet tillader, og sæt det derefter på din profil.

Jeg har eksempelvis valgt det her af Herrera:
Billede

Jeg kan godt reducere opløsningen for dig, hvis du smider et ønsket billede herind :-)

Og hvis du ikke ved hvordan du smider et billede herind:
Find et billede på nettet -> åben det i en ny fane eller upload det på en anden billedeside -> kopier dets URL ind i [IMG] URL til billede her[ /IMG]
Brugeravatar
Af heiselberg
Stente skrev:
tirs 18. apr 2017 10:56
Tak for det - var let at finde på desktop, ikke så let på mobilen :)

En anden ting; har i bevidst valgt en "max" bredde for siden, eller er der en anden grund til at i ikke lader forum benytte hele den tilgængelige bredde?
På billedet nedenfor er skærmens pixelbredde 1080p, men "indlæg-delen" fylder kun ca. 700p. Er det for at gøre plads til reklamebannere eller forumværktøjer/andet lir?
Billede

Derudover er jeg, som en anden også nævnte i velkomst-tråden, ikke den største fan af farvesammensætningen - jeg synes der er lidt for meget gråt i hvidt herinde, hvilket gør det svært at skelne, særligt når der er sollys.. Og jeg skal jo gerne kunne læse med på forum selvom jeg sidder på kontoret, hvor der tit er sol!
ja. Jeg kigger på det med farvesamsætningen. Elsker begrundelsen :D
Brugeravatar
Af heiselberg
Stente skrev:
man 24. apr 2017 12:16
RAppel skrev:
...
Lige lidt ekstra info, mest til Admins;

Jeg tror faktisk ikke den logger dig ud - hvis du trykker du tilbage er du stadig logget ind. Den prøver at skifte til en ikke-sikker forbindelse, hvor du ikke er logget ind, når du klikker på knappen.

Problemet opstår fordi knappen linker til følgende URL: http://forum.oldtrafford.dk/forum1/index.php mens resten af forum kører på en https-forbindelse.
Det "normale" index på forum har i øvrigt denne URL: https://debat.oldtrafford.dk/index.php altså uden forum1-delen
Korrekt, jeg får rettet det til :)
Af Omnivor
Er jeg den eneste, der ikke er særlig stor fan af de her multiquotes, der overlapper hinanden?

Kan vi lave en afstemning om, hvad folket herinde ønsker? Som det gamle forum eller det her nye?

Det er fint, man kan multiquote, men det bliver for uoverskueligt, når de overlapper hinanden.
Brugeravatar
Af Wettergren
Tænker du på det, at man kan se hele diskussionen, når man svarer på et indlæg?
Jeg plejer at fjerne det, når jeg svarer. Ellers tænker jeg bare folk kan skrive, hvad deres holdning til det er.
Jeg kan godt lige prøve at finde ud af om det er noget jeg kan ændre, men det er nok Casper man skal have fat på.