OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Emner vedr. hjemmesiden og forum.
Brugeravatar
Af Wettergren
Er der en skribent, der har skrevet noget vås?
Er der blevet skrevet en ekstra god artikel?

Fortæl om det her!
Brugeravatar
Af RedArmy
Fantastisk blog Wetter.
Er så enig og især i det med mentaliteten.

Dog vil jeg pege på en væsentlig forskel mellem LvG og Mourinho

LvG valgte Rooney som den stjerne han kunne stole på, men røg uklar med en anden i Di Maria.

Mourinho tilfører i første sæson både Pogba og Zlatan som går ind på holdet som de absolutte stjerner. Begge ligner hans tro væbnere. Og derved tror jeg han får sat sig i respekt ved ikke kun en, men 2 stjerner bag sig.
Mourinho valgte rigtig og i år køber han netop ikke store stjerner som kunne skabe problemer (Ingen Di Maria, ingen Ronaldo eller lignende)
Lukaku eller Morata har i hvert fald ikke samme stjernestatus, men er mere holdspillere ligesom Lindelöf, Perisic, Matic eller Dier.

Mourinho er imo ved og iscenesætter sig selv som stjernen, lederen over dem alle - fuldstændig som SAF.

Mourinho kunne sætter Rooney af uden problemer og der tror jeg Zlatan og Pogba har været vigtige og have på sin side.

Dog tror jeg, at hvis PL resultaterne udebliver igen i år, så kan det hele hurtigt falde til jorden og især uden en personlighed ved sin side som Zlatan - med hans fravær i omklædningsrummet står Pogba som stjerne noget alene, hvis problemerne sniger sig ind blandt truppen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af Wettergren
Tak for de søde kommentarer :)

@RedArmy, det er jeg helt enig med dig i! Det var faktisk også en pointe jeg gerne ville have haft med, men ikke helt kunne finde plads til.
En ting som jeg også synes Mourinho gjorde helt rigtigt. Uanset, hvilken klub Mourinho har været i, så har han altid sørget for at få de mest dominerende figurer på holdet på sin side for på den måde har han hele holdets respekt, da spillerne oftest følger de mest markante personer i omklædningsrummet.
Dette gjorde han da han kom til Chelsea osv. osv.
Og jeg er overbevist om, at han har gjort det samme hos United. Det har man kunne mærke, når han har kommenteret på Zlatan, Pogba og også Rooney, hvor han i sin retorik har været meget varsom ift. at han faktisk har pillet ham af holdet.
Jeg tror han har sørget for at have disse tre spillere på sin side, fordi han vidste, at hvis de støttede ham ville hele holdet gøre det.
Jeg tror heller ikke det var tilfældigt, at de alle tre figurerede i den startopstilling mod Swansea. Havde han ikke betegnet de tre spillere som folk, der kæmpede for det, havde den rette indstilling etc. så kunne han lettere være kommet i problemer.
Især Pogba blev kritiseret for sin ageren efter Chelsea kampen og havde IMO ikke vist den der "Jeg vil dø for at vinde"-indstilling - den synes jeg så kom løbende gennem sæsonen.
Brugeravatar
Af Mathiaslynge
Tak for et super godt blog indlæg om Rooney. Det var et emotionelt tilbageblik på både opture og nedture de sidste 13 år. Det var lige hvad der manglede for at få rundet en så gloværdig karriere af, som Wayne Rooneys.

Tak for alt Wazza.
Af ChristianR
https://www.oldtrafford.dk/nyheder/godi ... dementeret

Bare lige til en anden god gang:

Dementi: "Offentlig afkræftelse af et rygte eller en tidligere offentliggjort meddelelse"

Man kan altså ikke tale om et dementi, når hverken United eller Atletico har udtalt sig om rygtet.

I øvrigt lyder det ikke vildt troværdigt med "Kilder tæt på Sky Sports" Jeg håber da næsten kilderne (også) har en relation til en af de 2 klubber. Man behøver ikke vide noget, fordi man er tæt på Sky Sports :)
Brugeravatar
Af Wazza10
En lille rettelse til artiklen "Saudisk kronprins lurer på United - men klubben er ikke til salg".

Paris SG er de facto ejet af Qatar og ikke UAE.
Af Benzet
Jeg har netop lyttet til hele podcasten, hvor I har besøg af Morten Bruun. I skal have stor ros for den. Hvor var det bare nogle relevante emner og spørgsmål, I kom ind på, og hvor var Emil Jørgensen helt fantastisk som vært. Dybt professionelt.