OldTrafford.dkforum

Danmarks Manchester United website

Her tales der om andet fodbold end bare Manchester United.
Af 20Legend
Martinsen skrev:
tirs 8. jan 2019 11:59
20Legend skrev:
tirs 8. jan 2019 11:12
Martinsen skrev:
tirs 8. jan 2019 08:25
Men står de tilbage med nul og niks efter sæsonen, så ser det sku sløjt ud at Klopp står med 0 trofæer og prioriterede sådan.
Det er rigtigt, men de har nok aldrig været så tæt på at vinde PL. Heller ikke i 09 og 14.

F.eks. spillede Leicester kun 40 kampe den sæson de vandt PL. De røg ud i første kamp i både Carabao Cup og FA Cup.
nej men nu står de med 2 nederlag i træk. Jeg tror langt mere på at selvtillid og følelsen af at de kværner alt modstand sikrer dem titlen fremfor et eventuelt run i FA cuppen fra eller til.

Nu hiver du Leicester eksemplet frem(som er ekstremt og ikke rigtig kan sammenlignes med andre)

17/18
City røg ud i 5. runde i en voldsom kamp mod Wigan hvor de bestemt gik efter det.
Vandt Liga cuppen.
Exit i kvartfinalen i CL

16/17
Chelsea gik i finalen i fa cup.
Røg i 4. runde i EFL Cup(De startede i 2. runde det år)

14/15
Chelsea exit i 4. runde fa cup
vandt liga cup
exit i første knockout runde i CL

Så de seneste 3 mestre udover Leicester er gået i finalen eller vundet en af de to pokalturneringer. Så man kan altså godt vinde mesterskabet uden at smide andre turneringer. Det er derfor han har spillere som Keita, Fabinho, Shaqiri, Sturridge, Matip osv. til at sidde ude på bænken.
Godt nok blev Salah og Firmino indskiftet, men derudover var det kun Keita, Lovren og Fabinho, som var del af deres bedste hold, der startede. Det gjorde Klopp sandsynligvis fordi han har indset, at Liverpool ikke har truppen til at deltage i flere turneringer, og så er PL og CL bare langt vigtigere for ham.

Jeg er nu enig med dig, og er egentlig en lidt taberagtig indstilling fra Klopp at spille med så et reservespækket hold moed et andet PL-hold. Men jeg forstår godt hvorfor Klopp gjorde som han gjorde. Samtidig er det også årsagen til, at jeg synes, at det er en voldsom overdrevelse, at snakke om det bedste hold i PLs historie. For hvis holdet var så godt, at de kunne beskrives som det bedste nogensinde så burde holdet været med i mindst tre konkurrencer i rigtig lang tid.
Af North
I denne snak glemmer man måske, at Liverpools lodtrækning var den sværeste af alle tophold - endda med afstand.

Alle managers vil gerne spare spillere i denne runde i FA cuppen fordi den kommer ovenpå et hårdt juleprogram.

Havde de trukket Tranmere ude så havde vi jo slet ikke haft denne snak. Wolverhampton ser FA cuppen som deres store chance for en pokal og sparer derfor som et af de få PL ikke rigtig nogen.
Af Anderson_8
Og nu er Harry Kane ude i 2-3 måneder med en ankelskade. Så bliver det nok (heller) ikke i år de vinder noget. Med ham og Son ude de kommende 2-3-4 uger, ser jeg dem let smide point. Derudover gik Sissoko i stykker mod os, og Dembele er ved at blive solgt
Af Qvist
Martinsen skrev:
lør 19. jan 2019 18:11
Jeg kan slet ikke komme over de mål Liverpool scorede i dag... 2 deflections og så er KÆMPE drop af 3. Målmanden speroni.
Med fare for at lyde bitter, så er det godt nok typisk for sæsonen at sæsonens to største drops er lavet af modstanderens målmænd på Anfield. Speroni og Pickfords drops er begge absurde og begge afgørende. Det ene til 1-0 i 96'ene og det andet til 3-2 med 10 minutter igen.
Af 20Legend
Martinsen skrev:
lør 19. jan 2019 18:11
Jeg kan slet ikke komme over de mål Liverpool scorede i dag... 2 deflections og så er KÆMPE drop af 3. Målmanden speroni.
Og Speroni spillede kun fordi de to første målmænd er skadede i underlige episoder.
Af Qvist
Der var en rigtig fin debat i et engelsk studie omring Sarris kommentarer efter kampen. Jermaine Jonas og Rio synes ret enige om, at den slags ensidige "det er spillerenes skyld" udmeldinger i pressen ikke bringer noget godt med sig - og så nævnte de også, at hvis manageren endelig skal ud i den slags, så bliver han også nødt til at tage noget af ansvaret på sig, han kan ikke bare offentligt skyde alt over på andre, uden at tage noget af ansvaret selv. Heller ikke selv om han isoleret set har ret i sin kritik. Intern kritik er helt fin, men managere, der offentligt distancere sig fra sit hold og sit ansvar skal være meget varsomme.

Det var nærmest umuligt ikke at tænke på Mourinhos utallige "det er ikke min skyld, men ledelsen og spillerenes" svadaer igennem hele 2018. Jeg tror ikke nødvendigvis, det får negative konsekvenser fordi det sker en gang, men når det sker hyppigt, tror jeg ikke på, der findes noget meget mere kontraproduktivt.
Af L&YR
Puha!
Mourinho, Conte og Sarri i Chelsea
Moyes, LvG og Mourinho i United.
Jeg synes faktisk Chelsea og Uniteds problemer minder utroligt meget om hinanden - Chelsea har bare haft lidt større udsving, og detved vundet mesterskaber undervejs.
En trup af fantastisk dygtige fodboldspillere, men med en rådden mentalitet, når vi taler fodbold på højeste hylde.

Liverpool har måske ikke de individuelt dygtigeste spillere, men mentaliteten Wow!

Jeg sidder tilbage med 2 tanker:
1) En managers kvalitet og især offentlige optræden skal bedømmes ikke kun i tiden med succes, men også når det går rigtig rigtig skidt - det bliver spændende at se, når Klopp og Pep en dag, sådan for alvor ramme sådan en periode.
2) Det er måske langt bedre at finde spillere med fodboldkvaliteter fra næstøverste hylden, men så til gengæld med en mentalitet af højeste karat.

Som jeg ser det, er det netop det Klopp gør, at han så med Van Dijk ender med kvalitet af højeste karat, er jo bare en win-win

Mourinho prøvede at bække Pogba - det ser vi pt i Arsenal med Özil - det virker så længe man vinde kampe.
Mourinho prøvede at udstille spillerne offentligt - det ser vi nu i Chelsea og det er en god måde at få et gyldent håndtryk på, og så komme videre fra en “umulig” opgave med en flok primadonnaer, der kun præsterer, når det lige passer dem.
Af Martinsen
rinobandino skrev:
man 21. jan 2019 09:32
Alli og Kane ude med skader og Son på landsholdet. Bliver spændende om det bliver Tottenham vi skal indhente den næste måneds tid
Uanset hvem det bliver er det jo yderst positivt for os at Spurs døjer så meget med skader, Chelsea virker som et hold uden ide for tiden og Arsenal svinger præcis lige så meget som de gjorde i Wenger dagene. Alt i mens vi leverer stabilt og henter ind på dem runde efter runde.

Vi vil også komme til at opleve lidt modgang igen inden sæsonen går på hæld, men jeg tror det bliver spændende helt til det sidste om 1-2 af pladserne i top 4.
Af 20Legend
https://www.plbold.dk/nyhed/fa-sigter-j ... on-manager

Mourinho sætter en fod lige inden for stregen. Rødt kort og to kampes karantæne. FA: Det vil vi ikke se.

Klopp løber laaangt ind på banen midt i en kamp. Ingenting. FA: Dejligt med lidt passion.

Santo løber ind på banen for at juble med spillerne efter et sejrsmål i de sidste minutter. Rødt kort og sandsynligvis en karantæne. FA: Han har ikke noget at gøre på banen.

Hvorfor skal der herske så megen dobbeltmoral og idoldyrkelse i fodboldforbundet. Det er bare endnu en årsag til, at jeg håber, at Liverpool kikser helt i denne sæsons 2. halvdel.
Af senorkaka
20Legend skrev:https://www.plbold.dk/nyhed/fa-sigter-j ... on-manager

Mourinho sætter en fod lige inden for stregen. Rødt kort og to kampes karantæne. FA: Det vil vi ikke se.

Klopp løber laaangt ind på banen midt i en kamp. Ingenting. FA: Dejligt med lidt passion.

Santo løber ind på banen for at juble med spillerne efter et sejrsmål i de sidste minutter. Rødt kort og sandsynligvis en karantæne. FA: Han har ikke noget at gøre på banen.

Hvorfor skal der herske så megen dobbeltmoral og idoldyrkelse i fodboldforbundet. Det er bare endnu en årsag til, at jeg håber, at Liverpool kikser helt i denne sæsons 2. halvdel.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co ... l/46431656

Ja føj...

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Af Martinsen
Der cirkulerer et rygte i de engelske aviser om at Henry står til at blive fyret i Monaco efter 3 måneder. Og hans afløser er Jardim, som Henry selv afløste :D
Af 20Legend
Martinsen skrev:
tors 24. jan 2019 10:00
Der cirkulerer et rygte i de engelske aviser om at Henry står til at blive fyret i Monaco efter 3 måneder. Og hans afløser er Jardim, som Henry selv afløste :D
Det kan man grine af selvom det er tragikomisk. Men Henry har nu også gjort det værre end Neville gjorde det i Valencia.
Af 20Legend
Newcastle er godt nok et elendigt fodboldhold. Og deres præstationer i denne sæson sætter mange spørgsmålstegn. En spørgsmål er hvad pokker Chelsea har set i Kennedy? Og har Benitez præsteret i denne sæson? Er det så nemt for ham, at han bare kan gemme sig bag Ashleys elendige ledelsesstil?
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 156